Apple TV 4K HDR (5e generatie Apple TV)

Started by sprins, August 6, 2017, 23:58:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robiwan

Quote from: Stef on October  4, 2020, 10:54:27
ATV stuurt enkel multi channel pcm uit, geen bitstream...vandaar  ;)

stom ding :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Robiwan

Quote from: Stef on October  4, 2020, 10:54:27
ATV stuurt enkel multi channel pcm uit, geen bitstream...vandaar  ;)

wel of geen DD5.1?
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Stef

- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

dinandus

Hoe staat de uitrol van het 4K streamen via de YouTube App erbij jullie ervoor?
Las dat dit bij sommigen inderdaad mondjesmaat beschikbaar is?
Gisteren ook bij mij de 14.01 erop, maar nog steeds geen YT 4K?

J.A.F._Doorhof

Zou alleen bij de laatste update werken.

Een van de redenen dat ik de Apple tv eruit heb gegooid en chromecasts ultra gekocht heb. En binnenkort de nieuwe die meer richting Apple tv gaat qua bediening (maar ook kan casten) misschien handig om daar naar te kijken.

Apple en YT zullen altijd wel overhoop blijven liggen omdat het verre van "vrienden" zijn. 
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Audio addict

Bij mij werkt sinds gisteren youtube op 4K op de apple tv
Marantz PM7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - REL S510 - DALI M601 Stands - AC Infinity Aircom T8 - Audioquest - Addictive Sound Acoustic Panels.

Richi

Quote from: Audio addict on October  5, 2020, 11:09:33
Bij mij werkt sinds gisteren youtube op 4K op de apple tv
Vanavond meteen even uitproberen
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

TopGun2010

Gisteravond getest, nog geen 4k optie in het menu. Vond het beeld er gek genoeg wel erg goed uit zien.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Robiwan

Apple TV 4K weer retour. Geluidskwaliteit, vooral DD5.1, in het algemeen beetje tegenvallend, niks bijzonders. Beeld wel zeer goed.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Teejoo

Atmos werkt bij mij wel weer, maar bij andere geluidssporen zie ik geen PCM meer in het display van de Trinnov. Hij geeft aan None, maar we is wel geluid..

papaleo

Atmos werkt hier ook weer..
Wanneer ik vanaf mijn NAS een 4k/Atmos film of een 1080p/DTS-HDMA opzet via de ATV dan zie ik in de Lyngdorf PCM 7.1.0 of PCM 5.1.0 verschijnen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

raMniv

Even een vraagje over de AppleTv 4K, is het mogelijk om met de originele afstandsbediening de AppleTV te bedienen wanneer hij in een afgesloten kastje staat? (weet dat dit met mijn iPhone kan, maar wil niet altijd dat ding nodig hebben)
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Marco66

Quote from: raMniv on October 10, 2020, 09:11:57
Even een vraagje over de AppleTv 4K, is het mogelijk om met de originele afstandsbediening de AppleTV te bedienen wanneer hij in een afgesloten kastje staat? (weet dat dit met mijn iPhone kan, maar wil niet altijd dat ding nodig hebben)

Ja, werkt gewoon.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Hannibal_

Damned.... vorige week de eerste Apple TV (4K) gekocht, begin deze week direct de tweede.
Werkt gaaf! Snel!
En fijn dat ie meer apjes open houd en je er tussen kunt switchen.

Me like very much
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Nico111

Zelf gebruikt ik hem voor de app Infuse.  Ik moet zeggen dat ik nog steeds erg te spreken ben over het apparaat.
Ideaal vind ik ook dat mijn iPhone automatisch een toetsenbord word als je iets moet opzoeken.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

Dirk

Ik zie hier enkele gebruikers die de Apple TV hebben, maar bvb ook een Zidoo mediaplayer.
Noob-vraag van mijn kant, maar...wat is het verschil (nut?) om beide naast elkaar te hebben, louter mbt het afspelen van content vanop een NAS?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

hifiman

Quote from: Dirk on October 16, 2020, 08:52:18
Ik zie hier enkele gebruikers die de Apple TV hebben, maar bvb ook een Zidoo mediaplayer.
Noob-vraag van mijn kant, maar...wat is het verschil (nut?) om beide naast elkaar te hebben, louter mbt het afspelen van content vanop een NAS?
Apple TV voor 4K Netflix met dolby atmos en de Zidoo voor het afspelen van films van de nas op TV. De HTPC voor films van de nas afspelen op de projector. En een Dune blu ray speler  om nog de mogelijkheid te hebben schijfjes af te spelen  :D

Dirk

Quote from: hifiman on October 16, 2020, 09:52:58
Apple TV voor 4K Netflix met dolby atmos en de Zidoo voor het afspelen van films van de nas op TV. De HTPC voor films van de nas afspelen op de projector. En een Dune blu ray speler  om nog de mogelijkheid te hebben schijfjes af te spelen  :D
dus met de ATV kan je die films vanaf de NAS niet afspelen, of niet met dezelfde kwaliteit/gemak als bvb een Zidoo? (ik heb geen Netflix en dat blijft wslk ook zo)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Nico111

Ik gebruik de Apple TV 4K met de app Infuse om films vanaf mijn NAS af te spelen. Werkt echt perfect!

Het enige wat de Apple TV niet ondersteund is Atmos in HD audio formats. Voor mij is dit u nog geen gemis, want ik heb nog geen Atmos speakers ingebouwd. Hij speelt nu wel Atmos af in Dolby Digital+(als ik het goed zeg)
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

CineSmurf

Quote from: hifiman on October 16, 2020, 09:52:58
Apple TV voor 4K Netflix met dolby atmos en de Zidoo voor het afspelen van films van de nas op TV. De HTPC voor films van de nas afspelen op de projector. En een Dune blu ray speler  om nog de mogelijkheid te hebben schijfjes af te spelen  :D
Hoe bedien je de htpc?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

hifiman

Quote from: Dirk on October 16, 2020, 10:04:10
dus met de ATV kan je die films vanaf de NAS niet afspelen, of niet met dezelfde kwaliteit/gemak als bvb een Zidoo? (ik heb geen Netflix en dat blijft wslk ook zo)
Jawel maar dan mis ik 2 dingen:
- geen mogelijkheid tot afspelen van blu-ray menu's
- geen dolby atmos

Als die 2 dingen niet boeien dan zou ik het bij de apple tv gehouden hebben.

Dirk

ok, da's dus al een argument (voor mij) om niet voor de ATV te gaan, want ik wil de best mogelijke kwaliteit, zeker qua audio...en alle codecs die de file bevat, dus ook Atmos indien aanwezig.
Vind allen het aanbod qua mediaplayers dusdanig groot & verwarrend (zelfs binnen één merk/gamma zoals bvb dat van Zidoo) dat het lastig is een keuze te maken.
zal even verder doorvragen in het Zidoo topic, sorry voor de vervuiling ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

blue-eyes

Quote from: Dirk on October 16, 2020, 11:05:52
ok, da's dus al een argument (voor mij) om niet voor de ATV te gaan, want ik wil de best mogelijke kwaliteit, zeker qua audio...en alle codecs die de file bevat, dus ook Atmos indien aanwezig.
Vind allen het aanbod qua mediaplayers dusdanig groot & verwarrend (zelfs binnen één merk/gamma zoals bvb dat van Zidoo) dat het lastig is een keuze te maken.
zal even verder doorvragen in het Zidoo topic, sorry voor de vervuiling ;)

Er gaan wel verhalen dat dadelijk via Infuse wel Atmos wordt aangeboden, maar tot nu toe nog niet gezien.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raymen

#1323
Hier de apple tv 4k voor netflix itunes en appl tv+ (infuse gebruik ik niet meer vanwege geeen atmos
De zidoo gebruik ik alleen voor films van de nas en van de interne schijven te spelen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Spollie

Klopt het dat Netflix op de Apple TV aan auto frame rate matching doet? Dat zou voor mij een argument zijn om een Apple TV aan te schaffen. Alle Android-based spelers doen dit voor zover ik weet niet.