Apple TV 4K HDR (5e generatie Apple TV)

Started by sprins, August 6, 2017, 23:58:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

holco

Hier ook Apple TV + een jaar gratis  ;D

Ben trouwens erg onder de indruk van dat kleine apparaatje  :clapping:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

papaleo

Quote from: HarrieA on November  1, 2019, 09:54:44
Iemand al een of andere melding gehad dat je 1 jaar gratis hebt gekregen na de aanschaf van een nieuw Apple apparaat?
Ik niet,ik kan alleen maar in aanmerking komen voor '1 week gratis' kijken... :nopompom:
Voor 1 jaar moet je nog wel aan de volgende voorwaarden voldoen om in aanmerking te kunnen komen voor de '1 jaar gratis' actie...

https://www.onemorething.nl/2019/11/apple-tv-een-jaar-gratis/?utm_source=google&utm_medium=organic

Dus diegene die recent niets nieuw gekocht hebben van Apple vallen naast de boot...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

holco

Wat is trouwens de reden dat Infuse Pro nog geen Dolby Atmos ondersteuning heeft?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

treky22

Quote from: holco on November  2, 2019, 13:17:47
Wat is trouwens de reden dat Infuse Pro nog geen Dolby Atmos ondersteuning heeft?
Idd. Dit mis ik dus wel, helaas

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HarrieA

Ik heb ook de melding dat ik in aanmerking kom voor het 1e jaar gratis.

Dolby Atmos is (nog?) niet mogelijk omdat Apple pass-through niet ondersteund op de ATV.

MrMc heeft een workaround gevonden voor een klein aantal files waar het op werkt. Wat naar boven scrollen, dan zie bij welke files.

Ik ga ervanuit dat Infuse dat ook voor elkaar krijgt.

Kanariepiet

Ik heb sinds deze week met de Netflix app dat als ik een serie ga kijken, dat hij dan meldt: starten van nieuwe aflevering.
Er start dus altijd 1 aflevering later dan ik start, vooral bij aflevering 1 is dit niet te doen en kijken we die via de tv, vanaf aflevering 2 weer via de ATV.

Ik draai trouwens altijd de laatste bèta's van iOS

Freeze

Quote from: kanariepiet on November  2, 2019, 13:37:19
Ik heb sinds deze week met de Netflix app dat als ik een serie ga kijken, dat hij dan meldt: starten van nieuwe aflevering.
Er start dus altijd 1 aflevering later dan ik start, vooral bij aflevering 1 is dit niet te doen en kijken we die via de tv, vanaf aflevering 2 weer via de ATV.
Dat heb ik hier ook sinds een paar dagen. Zal Nf eens op twitter vragen hierover.

holco

Kan iemand mij een mini toetsenbord/touchpad aanraden voor de ATV 4K?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Freeze

Quote from: holco on November  2, 2019, 14:41:39
Kan iemand mij een mini toetsenbord/touchpad aanraden voor de ATV 4K?
Gewoon je phone of ipad met de atv remote app.

holco

https://support.firecore.com/hc/en-us/articles/217735707-Audio-Options-tvOS-

What about Dolby Atmos and DTS-X?

Unfortunately, Apple does not yet allow apps like Infuse to utilize Atmos for local content. However, we are working to encourage them to add more versatile options for Atmos and other audio codecs.

We're working to encourage Apple to add more flexible audio options, and more info on the ways you can help with this can be found here.
https://firecore.com/forum/topic/20983
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

HarrieA

Ik vind het wel irritant dat de koop en huur films/series ook in de TV+ app staan.

CineSmurf

#1136
Hier ook. Het aanbod van de series trouwens ook. Net even van alle series de trailers zitten kijken. Ik denk niet dat ik hier veel van ga zien...
Sowieso, 1 documentaire en 6 series. That's it.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

holco

See is iig een erg mooie serie met top beeld en Atmos geluid  ;D

https://youtu.be/0Pt8kMjm_jI
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Freeze

Quote from: kanariepiet on November  2, 2019, 13:37:19
Ik heb sinds deze week met de Netflix app dat als ik een serie ga kijken, dat hij dan meldt: starten van nieuwe aflevering.
Er start dus altijd 1 aflevering later dan ik start, vooral bij aflevering 1 is dit niet te doen en kijken we die via de tv, vanaf aflevering 2 weer via de ATV.
Contact gehad met klantenservice van Netflix, bij mij kon ik het fiksen door in mijn account 'automatisch volgende aflevering afspelen' AAN te zetten. Beetje counter-intuitive, en het is ook geen definitieve oplossing, maar zo gaat ie in ieder geval niet na 5 seconden meteen de volgende episode afspelen. Ze kenden het probleem verder niet en gingen er onderzoek naar doen. Overigens lijkt het een ATV probleem te zijn, de Netflix app op mijn Samsung tv bijv. werkte prima.

Kanariepiet

Thanks, heb het net ook aangezet, maar nu eerst een avondje F1 ;)

Teejoo

Even voor de zekerheid: er zit geen subtitle shift op de ATV?

papaleo

#1141
Quote from: Teejoo on November 17, 2019, 10:37:42
Even voor de zekerheid: er zit geen subtitle shift op de ATV?

Jawel,met Fusion Infuse kan je de verticale positie van srt veranderen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

#1142
Quote from: papaleo on November 17, 2019, 11:02:43
Jawel,met Fusion kan je de verticale positie van srt veranderen.
Maar niet met iTunes films? Je zou eigenlijk gewoon moeten kunnen aangeven dat je 21:9 aspect wilt kijken.

Edit: wat is fusion eigenlijk? Bedoel, je infuse?

papaleo

#1143
Quote from: Teejoo on November 17, 2019, 11:07:08
Maar niet met iTunes films? Je zou eigenlijk gewoon moeten kunnen aangeven dat je 21:9 aspect wilt kijken.

Edit: wat is fusion eigenlijk? Bedoel, je infuse?

Nope de enige optie is de ondertitel taal die je kan veranderen na mijn weten...

Hahaaha...,ja Infuse
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

En als je de apple tv in de 'hdmi in' van een Oppo (203/205) plugt? Zou je dan de subtitle shift van de Oppo kunnen gebruiken?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: buckler on November 17, 2019, 11:39:15
En als je de apple tv in de 'hdmi in' van een Oppo (203/205) plugt? Zou je dan de subtitle shift van de Oppo kunnen gebruiken?
Dat lijkt mij niet omdat de Oppo niet de subs genereert.

scoc

Quote from: buckler on November 17, 2019, 11:39:15
En als je de apple tv in de 'hdmi in' van een Oppo (203/205) plugt? Zou je dan de subtitle shift van de Oppo kunnen gebruiken?
Onmogelijk want die HDMI is gewoon een doorgeefluik. Die kan onmogelijk weten wat eventueel subtitles zijn.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

RonG

Is het normaal dat je op de receiver niet de aangeboden HD audioformaten ziet op het display? Maakt niet uit wat waar ik van af speel, Apple+, Disney of via infuse

De Denon receiver blijft op "all channels...... oid"  staan. Het geluid klinkt wel alsof er wel HD audio afgespeeld wordt maar ik kan niet zien welk audioformaat.


reza

De ene keer heb ik het wel een de andere keer niet?
Soms geeft de versterker ook DTS-neural aan?
Ook als het een Atmos track is?
Dit heb ik altijd met Disney+
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RonG

Quote from: reza on December  6, 2019, 10:58:23
De ene keer heb ik het wel een de andere keer niet?
Soms geeft de versterker ook DTS-neural aan?
Ook als het een Atmos track is?
Dit heb ik altijd met Disney+

Ook niet bij Disney+, het display op de reveiver verander niet. Is de eerste mediaplayer waar ik dat bij zie.
Ik ben er 99% van overtuigd dat ik alle instellingen op de Apple TV goed heb staan.