Apple TV 4K HDR (5e generatie Apple TV)

Started by sprins, August 6, 2017, 23:58:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pvd_66

Nee ik vind niet echt zonde. Het geld, vaak 30 euro voor een uhd-schijfje, gaat op den duur toch meetellen. Zeker als je eerder ook al dezelfde DVD's / BlueRay's heb gekocht. Ik ben niet echt een voorstander van illegaal downloaden / streamen. Ik heb het in het verleden ook gedaan, maar was nooit echt tevreden over de kwaliteit van de films en was soms langer bezig met zoeken naar een redelijke goede versie dan dat de film duurde. Daarnaast spendeer ik redelijk wat geld in mn set en dan wil ik niet naar illegale content kijken.
iTunes lijkt mij dan een goede oplossing te bieden met de (bijna) 4K. Mocht ik de beeldkwaliteit bij 4K toch dermate slecht vinden (wat ik me niet voor kan stellen) dan ga ik wel weer UHD schijfjes kopen.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

pvd_66

Quote from: Robbo on February 26, 2018, 10:49:16
Hoe is het geluid op iTunes 4k materiaal tov Blu-Ray?

Ik heb Netflix 4K 'The Expanse'  vergeleken met de Blu-Ray, en hoewel het beeld verrassend goed kon meekomen met de BR, bleef het geluid toch zwaar achter.

Netflix geluid heb ik nog niet vergeleken. iTunes films de Hobiit 1&2 gekeken, stoorde me niet aan het geluid. Vond het goed voor dolby surround. Tue-HD gaat gaat idd nog wel iets verder, het is wat voller, meer definitie, meer "bubble" beleving. Allemaal een beetje meer, maar niet schrikbarend (van de 2 films die ik tot nu toe heb gehoord).
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

sprins

Quote from: Robbo on February 26, 2018, 10:49:16
Hoe is het geluid op iTunes 4k materiaal tov Blu-Ray?

Ik heb Netflix 4K 'The Expanse'  vergeleken met de Blu-Ray, en hoewel het beeld verrassend goed kon meekomen met de BR, bleef het geluid toch zwaar achter.

Ik vind het geluid van Netflix en iTunes films erg afhangen van de flim. Sommige films hebben volgens mij gewoon de soundtrack van de BluRay.

Van andere films lijkt het alsof de sountrack is aangepast naar een tammere versie. De 'verhuur' soundtrack zogezegd.

Al met al vind ik het geluid vaak wat tegenvallen als je BluRay gewend bent.
AV7705 + Bose Panaray/Controlspace 7.1.4

pvd_66

Ja ben (in t verleden) ook wel BlueRays tegen gekomen waar ik het geluid tegen vind vallen. Anderen zijn echt weer super opgenomen.
Daarbij vind ik het gemak van de 4K super. Gratis upgrade naar 4K van bestaande films, wie weet welke verdere updates er nog komen. Ik moet nog wel uitvinden wat uiteindelijk het verschil in beeldkwaliteit is tussen iTunes 4K en UHD-schijfjes. Ga ik dat echt zien op mijn tv ...
Niet alle films zijn perfect opgenomen.
Bij schijfjes moet je dan weer nieuwe kopen. De snelheid van het menu. Film selecteren en meteen kijken, echt supersnel en vele malen goedkoper.
Vele voordelen  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

sprins

Quote from: pvd_66 on February 26, 2018, 14:32:21
Ja ben (in t verleden) ook wel BlueRays tegen gekomen waar ik het geluid tegen vind vallen.

Ik bedoelde de geluidskwaliteit van Netflix films vergeleken met dezelfde film op BluRay. De Avengers films zijn daar goeie voorbeelden van.

Maar daar kan de ATV niks aan doen. Met geripte films van BluRay is het geluid goed, behalve bij Atmos of DTS:X films.

Verder ben ik ook een groot fan van de ATV, en ik heb niet eens de 4K versie maar die ervoor. Gebruiksgemak van de apps is prima, hij is snel, en alles ziet er gelikt uit. Tja, Apple dus :)
AV7705 + Bose Panaray/Controlspace 7.1.4

bigbro

hoi,

hoop dat iemand het volgende aan mij uit kan leggen:

Wanneer ik Netflix kijk naar bijvoorbeeld the 100 of Broadchurch  dan geeft Netflix aan dat dit HD series zijn. Wanneer ik de serie afspeel zie ik echter in de linkerbovenhoek van mijn LG Oled 2160p staan. Dat zou UHD betekenen. Nu gebruik ik Netflix via de Apple TV 4k en heb bij instellingen ' match Dynamic Range en Match Frame Rate op ' aan' staan. Ik zou dan verwachten dat mijn tv meldt dat het een 1080p signaal is.

iemand enig idee hoe dit kan?

Groet,

activ

Match Dynamic range and Match Framerate zijn niet het zelfde als de resolutie, de resolutie schakelt niet. Wat je TV aangeeft klopt dus, de AppleTV schaalt alles op naar UHD.

bigbro

Mm zou dat een reden kunnen zijn waarom netflix er via de apple veel beter uitziet als via de netflix app op mijn tv?  Er zit een groot verschil tussen. Dat is de reden waarom ik via de apple tv kijk.

scoc

Quote from: bigbro on February 27, 2018, 18:51:14
Mm zou dat een reden kunnen zijn waarom netflix er via de apple veel beter uitziet als via de netflix app op mijn tv?  Er zit een groot verschil tussen. Dat is de reden waarom ik via de apple tv kijk.
Nee want ook je tv moet upscalen naar 4k. Het kan echter zijn dat de upscaling in je tv naar 4k kwalitatief minder is.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

bigbro

ja dat vermoed ik dus. De LG is een topapparaat maar misschien dat Apple dat toch beter in de hand heeft. Andere reden kan zijn dat de stabiliteit van de verbinding via de Apple behoorlijk beter is dan via de app van de LG. Bovendien heeft de Apple een gigabitingang en de LG maar 100mb. Nog een reden zou kunnen zijn dat de beeldverwerking via de HDMI ingang beter is dan via de interned app. Allemaal mogelijkheden.

Marco66

Wederom een update aan het installeren, geen idee welke nog of wat ie doet.
Kan er nog niets over vinden welke beta dit zou zijn.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Teejoo

Quote from: sprins on February 26, 2018, 14:20:29
Ik vind het geluid van Netflix en iTunes films erg afhangen van de flim. Sommige films hebben volgens mij gewoon de soundtrack van de BluRay.
Was dat maar zo. Er zijn nog maar weinig blu-rays die geen lossles audio track hebben. En als dat dan het geval is heeft de blu-ray een veel hogere bitrate.
Verder is er eerder in dit en een ander topic al veel gezegd over de verschillen.

sprins

Quote from: Teejoo on March  6, 2018, 15:47:02
Was dat maar zo. Er zijn nog maar weinig blu-rays die geen lossles audio track hebben. En als dat dan het geval is heeft de blu-ray een veel hogere bitrate.
Verder is er eerder in dit en een ander topic al veel gezegd over de verschillen.

Ik bedoelde met soundtrack de daadwerkelijke soundtrack mix, los van encoding. Ik heb het idee dat (vooral recente) films bij streamingdiensten een andere (veel tammere) sountrack hebben, speciaal gemixt voor de verhuur/streaming markt.
AV7705 + Bose Panaray/Controlspace 7.1.4

bigbro

Quote from: sprins on March  6, 2018, 17:12:49
Ik bedoelde met soundtrack de daadwerkelijke soundtrack mix, los van encoding. Ik heb het idee dat (vooral recente) films bij streamingdiensten een andere (veel tammere) sountrack hebben, speciaal gemixt voor de verhuur/streaming markt.

is dat niet juist vooral doordat bij streamingdiensten DD 5.1 wordt doorgegeven en op bluray DTS HD of Dolby True HD? Overigens vond ik de geluidstrack bij ' Stranger Things'  voor een Dolby Digital signaal wel erg goed.

sprins

Quote from: bigbro on March  6, 2018, 17:16:03
is dat niet juist vooral doordat bij streamingdiensten DD 5.1 wordt doorgegeven en op bluray DTS HD of Dolby True HD? Overigens vond ik de geluidstrack bij ' Stranger Things'  voor een Dolby Digital signaal wel erg goed.

Precies, omdat DD(+) en DTS in principe prima kunnen klinken geloof ik echt dat ze een slappe hap mix maken voor streaming.
AV7705 + Bose Panaray/Controlspace 7.1.4

Teejoo

#765
Quote from: sprins on March  6, 2018, 18:28:34
Precies, omdat DD(+) en DTS in principe prima kunnen klinken geloof ik echt dat ze een slappe hap mix maken voor streaming.
nee, dat geloof ik niet. Het zit hem echt in het lossless en niet lossless + lagere bitrate als je dezelfde film bekijkt.

En natuurlijk is de ene film mooier afgemixt dan de andere.

Test het maar eens met dezelfde film op blu-ray en dan op netflix.

pvd_66

Klopt Tejoo, ik vind op de Apple tv Netflix het minst goed klinken. Een iTunes films klinkt beter dan Netflix, maar kan zeker niet op tegen een BR / UHD.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Moony

#767
Advies gevraagd!

Ik ben eigenlijk op zoek naar een all-in-one mediaspeler ter vervanging van de Dune HD Solo Lite.
Ik heb nog een ATV 1 en 3 in de opslag staan, maar die zijn te beperkt in hun mogelijkheden.

Ik wil Netflix kunnen streamen, mediafiles in alle formaten (mkv,x265,etc) incl interne en externe ondertitels van mijn NAS willen afspelen (heb een bedraad netwerk), en ook youtube makkelijk kunnen bekijken op de tv (a la Chromecast, dus niet onhandig zoeken met het virtueel toetsenbord op de ATV app).
Ik hoef geen 4K, HDR, 3D of dat soort snufjes. Ook geen gedoe met jailbreak etc.
Gewoon out-of-the-box alles afspelen dus. :)

We hebben hier in huis sinds kort geen iPhones meer, dus bediening gaat het liefste via de normale ATV afstandsbediening, of indien mogelijk via een Android smartphone.

Is de Apple TV 4 of 5 een goed alternatief voor mij?

stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

activ

Afhankelijk van hoe veeleisend je bent en of je de iTunes film verhuur/koop wilt hebben kun je denk ik beter een ShieldTV kopen.
Als pure mediaspeler is die meer veelzijdig. Wel wat issues met banding, maar dat is vooral met kleurruimte groter dan rec709 en dat zeg je toch niet nodig te hebben.


reza

Quote from: bigbro on February 27, 2018, 17:46:33
hoi,

hoop dat iemand het volgende aan mij uit kan leggen:

Wanneer ik Netflix kijk naar bijvoorbeeld the 100 of Broadchurch  dan geeft Netflix aan dat dit HD series zijn. Wanneer ik de serie afspeel zie ik echter in de linkerbovenhoek van mijn LG Oled 2160p staan. Dat zou UHD betekenen. Nu gebruik ik Netflix via de Apple TV 4k en heb bij instellingen ' match Dynamic Range en Match Frame Rate op ' aan' staan. Ik zou dan verwachten dat mijn tv meldt dat het een 1080p signaal is.

iemand enig idee hoe dit kan?

Groet,

Dit zijn geen 4k series maar HD versies. Het klopt dus wat Netflix je verteld. Je tv upscaled het dus.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

#770
Quote from: bigbro on February 27, 2018, 17:46:33
hoi,

hoop dat iemand het volgende aan mij uit kan leggen:

Wanneer ik Netflix kijk naar bijvoorbeeld the 100 of Broadchurch  dan geeft Netflix aan dat dit HD series zijn. Wanneer ik de serie afspeel zie ik echter in de linkerbovenhoek van mijn LG Oled 2160p staan. Dat zou UHD betekenen. Nu gebruik ik Netflix via de Apple TV 4k en heb bij instellingen ' match Dynamic Range en Match Frame Rate op ' aan' staan. Ik zou dan verwachten dat mijn tv meldt dat het een 1080p signaal is.

iemand enig idee hoe dit kan?

Groet,

Zoals Activ ook al zij, het is je Apple tv die in 4K staat en alles upscaled, Match Dynamic range wil zeggen det hij HDR of SDR gaat doorgeven(volgen) indien aanwezig, match framerate is uiteraard enkel de beeldfrequentie. Geen van beide settings hebben met de resolutie te maken die kan je zelf instellen, als die standaard op 4K staat gaat alles wat uit de Apple tv staat steeds 4K zijn.

QuoteHet klopt dus wat Netflix je verteld. Je tv upscaled het dus.

Ik moet je tegenspreken Reza, het is de Apple TV die scaled, de tv geeft enkel de resolutie aan die hij binnenkrijgt. (anders zou het trouwens niet echt veel zin hebben want dan zou het steeds dezelfde resolutie zijn die hij aangeeft) Als hij 1080 in de tv stopt zaldie wel degelijk 1080 aangeven.
Wat Netflix zegt klopt, wat de Tv zegt ook  ;)

reza

Ook goed Werner  :D
Het ging mij er om dat de genoemde series geen uhd waren waardoor ze dus ook niet als 4K genoemd worden door Netflix.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Quote from: reza on March 10, 2018, 16:52:59
Ook goed Werner  :D
Het ging mij er om dat de genoemde series geen uhd waren waardoor ze dus ook niet als 4K genoemd worden door Netflix.

Iedereen weer blij  ;D ;D ;D

Raymen

#773
Iemand een idee hoe ik de apple tv instel in combinatie met de denon avrx7200wa en een lg e6

Het lukt me niet om een 1080p signaal als 1080p uit te sturen
4k hdr als 4k hdr en dolby vision als dolby vision

De denon heeft net de firmware update gehad en zou DV en HLG moeten ondersteunen
Nu als ik hem instel is of alles hdr of alles dolby vision of sdr

Heel vreemd
Als ik hem gewoon rechtstreeks in de lg doe us het wel goed

HELP
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Marco66

Quote from: home@the movies on March 10, 2018, 16:36:10

Ik moet je tegenspreken Reza, het is de Apple TV die scaled, de tv geeft enkel de resolutie aan die hij binnenkrijgt. (anders zou het trouwens niet echt veel zin hebben want dan zou het steeds dezelfde resolutie zijn die hij aangeeft) Als hij 1080 in de tv stopt zaldie wel degelijk 1080 aangeven.
Wat Netflix zegt klopt, wat de Tv zegt ook  ;)

Een 4k tv geeft toch altijd 2160p weer bij info, die doet toch sowieso upscaling van 1080p signaal en kan volgens mij niet eens 1080p weergeven native.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch