Apple TV 4K HDR (5e generatie Apple TV)

Started by sprins, August 6, 2017, 23:58:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Quote from: BernHardN on February  8, 2018, 20:39:09
Nou ik heb infuse pro ook draaien en hij speeld geen muziek af, dus geen flac, mp3 of AUDIO_ts bestanden, wel alle films, dit in tegenstelling tot Plex, alleen deze ziet alle bestanden in een map met audio_ts als losse films wat niet af te spelen valt.

Wat ik ook jammer vind is dat bij de 2 grote namen; Apple en Netfilx een simpel ding als play pauze niet met de play/pauze toets werkt!
Effe de firmware update van vandaag erop en de play / pauze doet het weer!

Kanariepiet

Infuse is alleen voor film bestanden en inderdaad niet voor muziek.
Play/pauze werkt hier gewoon en heeft ook altijd gewerkt, raar.


Quote from: BernHardN on February  8, 2018, 20:39:09
Nou ik heb infuse pro ook draaien en hij speeld geen muziek af, dus geen flac, mp3 of AUDIO_ts bestanden, wel alle films, dit in tegenstelling tot Plex, alleen deze ziet alle bestanden in een map met audio_ts als losse films wat niet af te spelen valt.

Wat ik ook jammer vind is dat bij de 2 grote namen; Apple en Netfilx een simpel ding als play pauze niet met de play/pauze toets werkt!

BernHardN

Quote from: hifiman on February  8, 2018, 23:11:47
Effe de firmware update van vandaag erop en de play / pauze doet het weer!

Heb de laatste (beta) FW!

Quote from: kanariepiet on February  9, 2018, 05:48:55
Infuse is alleen voor film bestanden en inderdaad niet voor muziek.
Play/pauze werkt hier gewoon en heeft ook altijd gewerkt, raar.

Raar idd want op de site staat de support van bijna alle audio bestanden! werkt het bij jullie ook niet dan? gewoon simpele mp3-tjes!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

StefaanD

#728
Infuse is echt wel bedoeld als video speler en niet als audio speler. Er staat ook specifiek op hun site Audio Tracks ipv gewoon Audio. Vandaar wellicht de verwarring BernHardN?

Er bestaan video bestanden met een MP3 audio track, maar deze zijn behoorlijk zeldzaam, in ieder geval heb ik er zelf geen.

BernHardN

Oke, ik heb wel SACD en DTS tracks in ISO formaat (pink floyd) die hij niet ziet deze zijn wel door Plex af te spelen. (is ook geen beeld bij)

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Marco66

Als het goed is komt er maandag een Infuse update om hdr te fixen.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

BernHardN

Dat pauze/play issu is opgelost door Netflix geforceerd af te sluiten!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

activ

Ik zie hier best wat mensen die film kopen op iTunes, maar wat ik mij af vraag is het volgende:
Hoe gaan jullie om met het feit dat de films niet gegarandeerd beschikbaar blijven? Dit in combinatie met dat je de 4k film niet kunt downloaden levert in mijn beleving een flink risico op als je een verzameling op wilt bouwen in iTunes.

Ben benieuwd hoe jullie dat oplossen.

Marco66

Quote from: activ on February 11, 2018, 13:54:59
Ik zie hier best wat mensen die film kopen op iTunes, maar wat ik mij af vraag is het volgende:
Hoe gaan jullie om met het feit dat de films niet gegarandeerd beschikbaar blijven? Dit in combinatie met dat je de 4k film niet kunt downloaden levert in mijn beleving een flink risico op als je een verzameling op wilt bouwen in iTunes.

Ben benieuwd hoe jullie dat oplossen.

Maak ik mij niet zo zorgen om, heb ook al jaren betaalde apps op ipad en die werken nog steeds als ze ik ze weer een keer wil downloaden uit de cloud als ik ze keer heb ge-deinstalleerd.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Hopjesvla

Sommige betaalde apps houden op met bestaan, zo heb ik behoorlijk wat neergeteld voor alle TomTom apps toentertijd. Maar goed, ingehaald door Waze. En lang gebruik van gemaakt.

Wat betreft media is iTunes sowieso top, gaat in eigen beheer. Dus zal 'altijd' beschikbaar blijven en vaak zelfs op termijn geüpgrade worden voor betere versies. Alle films die ik ooit heb gekocht via iTunes zijn gewoon beschikbaar op elk device.

IMWhizzle

Infuse is uit beta (HDR fix) en beschikbaar in de app store.
Klipsch 4x RP-280F, 1x 450C, 2x R-115SW, 4x RP-500SA's
Marantz AVR 7011
Oppo UDP-203
Apple TV 4K

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Marco66

Hdr films spelen weer goed via infuse, geen balk meer in beeld!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

BernHardN

Een HDR film kijken op een niet HDR TV is vreselijk!!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Marco66

#739
Quote from: BernHardN on February 16, 2018, 09:59:48
Een HDR film kijken op een niet HDR TV is vreselijk!!

Dan zet je de apple tv gewoon op sdr, dan gewoon goed beeld.
Is niet echt nuttig om hdr uit te sturen als je geen hdr tv hebt!
Beetje zelfde als een 5.1 surround signaal naar een stereoversterker sturen en dan zeggen dat het geluid tegenvalt 😄
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

BernHardN

hij staat op sdr, het was een download in fixed hdr.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Kanariepiet

Werkt bij jullie YouTube ook zo verrekte vervelend na de update van YouTube?
Vooral de zoekfunctie die eerst kinderlijk goed werkte.
Vind ook de vernieuwde lay-out ruk.

BernHardN

ik vond de oude ruk, deze lijkt gewoon op de web versie

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Raymen

Vindt de nieuwe ook veel beter hoor
Vond de vorige ruk
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

arjan1978

Ik vind deze YouTube app ook fijner werken.
Gebruik de Apple tv eigenlijk het meeste van alles wat ik heb.
Heb de shield en zappiti nauwelijks nog in gebruik.
Alleen  de Oppo nog, omdat ik nog regelmatig blu-ray's  via marktplaats en eBay koop voor een prikkie.
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

pvd_66

De steeds grotere hoeveelheid (betaalbare) films in de iTunes store heeft me doen besluiten toch maar een TV 4K aan te schaffen. Ik was bang dat de kwaliteit van het geluid ver achter zou blijven. Gisteren meteen de 3 Hobbit series gekocht en de eerste 2 delen bekeken en ik moet zeggen dat het goed is, geen TrueHD maar komt aardig in de buurt. Zeker stuk beter als de TV3 die ik had. Nog geen 4K gezien maar ook het beeld ben ik tevreden over. Kortom een goede aankoop waar ik nog veel plezier aan ga beleven  ;D
Echt goede films blijf ik denk ik toch wel op een UHD schijfje kopen.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

fasteddie

Goed om te lezen dat je tevreden bent over de kwaliteit, maar is het niet een beetje zonde om films te kopen bij Itunes?

Kanariepiet

Waarom is dat zonde?

Quote from: fasteddie on February 26, 2018, 10:07:41
Goed om te lezen dat je tevreden bent over de kwaliteit, maar is het niet een beetje zonde om films te kopen bij Itunes?

Robbo

Hoe is het geluid op iTunes 4k materiaal tov Blu-Ray?

Ik heb Netflix 4K 'The Expanse'  vergeleken met de Blu-Ray, en hoewel het beeld verrassend goed kon meekomen met de BR, bleef het geluid toch zwaar achter.