Apple TV 4K HDR (5e generatie Apple TV)

Started by sprins, August 6, 2017, 23:58:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MaxxMark

Ik dacht dat er ondertussen al meerdere manieren waren om Kodi te 'sideloaden'. Daar was voorheen inderdaad een jailbreak voor nodig, maar dat was (zo ik begreep) met recentere versies van tvOS minder relevant.

Voor mij blijft Atmos (en DTS:X) nog altijd een hekel punt. Dat is voor mij echt dé reden dat er nog geen ATV 4K bij mij staat. En hoewel ik Infuse zelf nog nooit gebruikt heb zijn er zo veel mensen lyrisch over, dat ik het graag probeer. VOORAL omdat het gewoon een native ATV App is, terwijl Kodi  (hoewel ik hem erg fijn vind) toch weer iets te veel hobbyen is.

Ik wilde eigenlijk geen olie op het vuur gooien (en doe het toch) maar ik vond dit stukje voor mij toch wel boekdelen spreken:

Quote from: HereIsTom on January 23, 2018, 18:53:49
Ik weet precies hoe het werkt hoor, heb een ATV gehad en ook Infuse!
Maar het is een beetje dubbelzinnig om eerst te gaan downloaden, terwijl je het met Kodi en de juiste addons ook direct vanaf Internet kan streamen!

Prima dat jullie er tevreden mee zijn, maar ik reageerde op de vraag of Kodi ook werkt op de ATV en dat doet hij dus standaard niet of je moet allerlei ingewikkelde procedures uitvoeren  ;)

Hoewel ik denk dat die situatie in de toekomst zeker zal gaan komen, is dat nu (verre) van het geval. Technologisch en theoretisch is het zeker al mogelijk, maar heb het zelf nog niet gezien. Tenzij ik natuurlijk een aantal innercircle/private (aka minder legale) netwerken gemist heb waarin het mogelijk is om 50+mbit/sec streams on demand te streamen.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Robbo

4K HDR werkt idd prima direct vanaf de Infuse app. Thx Teejoo.

Raymen

Hmmm vreemd

Iemand toevallig ook de laatste firmware geprobeerd 11.3

Bij uhd films verschijnt er in het midden nu een grote balk over het scherm

Nooit last van gehad
Het is enkel alleen in infuse

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

IMWhizzle

Quote from: Robbo on January 25, 2018, 20:33:35
4K HDR werkt idd prima direct vanaf de Infuse app. Thx Teejoo.

HDR werkt niet naar behoren, kleuren zijn niet correct en de piekhelderheid van het beeld. Infuse zal binnen twee weken een fix uitbrengen die dit probleem zal verhelpen.
Klipsch 4x RP-280F, 1x 450C, 2x R-115SW, 4x RP-500SA's
Marantz AVR 7011
Oppo UDP-203
Apple TV 4K

Marco66

Quote from: IMWhizzle on January 28, 2018, 01:19:35
HDR werkt niet naar behoren, kleuren zijn niet correct en de piekhelderheid van het beeld. Infuse zal binnen twee weken een fix uitbrengen die dit probleem zal verhelpen.

Ja, en dat is blijkbaar een workaround van een probleem in de Apple tvos.
Daar moet uiteindelijk dus ook een update/fix voor komen.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Robbo

In HDR mode op de ATV gaat de peak brightness idd flink omlaag, maar ik kon niet goed inschatten of die beperking in mijn projector zit of de ATV.  Qua kleuren was nog niet opgevallen in de 10 seconde dat ik het afspelen getest heb :).  Maar ik hou het in de gaten, dank.

Het omschakelen naar SDR gaat op basis van het bronmateriaal in zowel Netflix als Infuse in elk geval prima.  Al had ik wel de voorkeur gegeven aan standaard SDR mode ipv HDR in de app menus, want met het gros aan SDR materiaal zie je dat nu elke keer de HDMI verbinding een paar seconden verbroken word door het omschakelen van HDR naar SDR en vv.

Maro

De apple tv 4 pro is hier de deur uit. Na weken ploeteren nooit weer infuse op dat ding werkend gekregen. God mag weten wat het probleem was maar voor mij nooit weer apple tv.  :nopompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Faxe

Grappig heb gisteren net een Apple TV 4K gekocht en overweeg nu infuse pro aan te schaffen. De gratis versie werkt hier nu prima.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Marco66

Infuse werkt bij mij al vanaf het begin top, geen problemen mee!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

BernHardN

Is het nu ook mogelijk om surround uit youtube te krijgen?
Ik kwam wat van die demo filmpjes tegen waar bij de info staat dts of dolby atmos maar mijn receiver schakeld niet naar dit surround kanaal.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

TopGun2010

@maro, heb je wel een totale, fabrieks, reset gedaan? Nooit enig probleem hier icm een Synology
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Maro

Quote from: TopGun2010 on January 28, 2018, 11:50:38
@maro, heb je wel een totale, fabrieks, reset gedaan? Nooit enig probleem hier icm een Synology

Ik heb (voor zover mijn netwerk kennis reikt) alles gedaan. Op het laatst kwam ik er achter dat het via wifi wel goed liep maar via LAN blokkeerde de boel elke keer helemaal. Netflix ed werkte wel gewoon dan hoor maar alles binnen Infuse niet en daar had ik hem voor gekocht. Hij staat nu mooi bij een kameraad als Netflix bron.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymen

Dus niemand heeft ios 11.3 erop gezet
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

allineedisbass

#688
Jawel. Infuse heeft de fix al bevestigt, alleen is het nu wachten op de release hiervan. Ligt iig. niet aan infuse, maar apple heeft iets verandert. Helaas het nadeel van beta software, kan wel eens misgaan. Zit nu ook even zonder HDR via aptv.
Stereo: McIntosh MA7900 / B&W 803D / Lumin D2 / roon / Kenwood KX7030 / Kenwood DP8020 / Project 6.9
HT: Sony 83AJ90 / Marantz SR7010 / Pioneer LX5080 / B&W / Velodyne / Dune / APTV4K / Shield Pro

pvd_66

Heeft iemand de overstap van Apple tv3 naar Apple tv4K al gemaakt?
Ik vind de geluidskwaliteit bij de tv3 belabberd en ben benieuwd of dat met de 4K vooruit is gegaan.
Gisteravond Kingsman 4K HDR op tv3 zitten kijken en dat beeld vond ik al super, hoe moet dat wel niet op de 4K zijn :)
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Marco66

Hier nu ook 11.3 er op en id balk dwars door beeld met infuse en nog steeds color banding.
Ng ff geduld dus.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Teejoo

Quote from: pvd_66 on January 28, 2018, 18:33:13
Heeft iemand de overstap van Apple tv3 naar Apple tv4K al gemaakt?
Ik vind de geluidskwaliteit bij de tv3 belabberd en ben benieuwd of dat met de 4K vooruit is gegaan.
Gisteravond Kingsman 4K HDR op tv3 zitten kijken en dat beeld vond ik al super, hoe moet dat wel niet op de 4K zijn :)
Ik heb beide. M.b.t. geluid: wat kijk je dan van welke bron? ITunes en netflix hebben geen lossless geluid (DD+), dus dat is altijd minder dan de blu-ray. Er zijn mensen die rips afspelen via infuse en dan heb je PCM uit bij een lossless track, wat natuurlijk ook al goed is. Alleen bijvoorbeeld geen atmos info die je met de bitstream van de blu-ray wel hebt.

Kortom, het matige geluid ligt meestal aan het bronmateriaal. Ik denk niet dat de Apple tv dat echt slechter doet dan een DD track van een DVD.  Maar eigenlijk kijk ik dat bijna nooit meer, alleen blu-rays met lossless audio.

Maar zoals ik al eerder heb aangegeven: mensen met serieuze HT ambities kopen gewoon de blu-ray disc voor de goede films, en streamen de rest van iTunes of Netflix zolang daar geen HD audio wordt aangeboden.

pvd_66

Liefst koop ik ook alles op schijfje (UHD) zeker vanwege het lossless geluid. Maar als ik nu naar de prijzen van iTunes films kijk dan wordt dat toch ook interessant, ondanks dat ze (nog) geen lossless audio hebben. Als ik iTunes of Netlfix via tv3 kijk dan is het geluid echt belabberd.
Netflix kijken via de app op mn Sony tv / Pana UHD speler klinkt een stuk beter.
Ik was dus benieuwd of iTunes films via de Apple 4k tv ook stuk beter klinken dan de tv3.
Ergens downloaden en dan kijken doe ik eigenlijk nooit. Ik heb het liefst origineel of nu dan misschien iTune films  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Robbo

Ik heb kort The Expanse S2 vergeleken tussen Dune Solo 4k vanaf BR en AppleTV4K vanaf Netflix 4K. Verrassend kan Netflix 4K heel goed mee qua beeld.  Qua geluid is het inderdaad een flink verschil. 

StefaanD

Hoe dan ook je hebt smaak als je The Expanse kijkt  ;), zelf enorm genoten van deze serie. Laat seizoen 3 maar snel beginnen.

jasjenl

Ik zat ook eens te kijken naar Infuse, de gratis versie kun je heel veel niet mee afspelen maar ik snap niet helemaal hoe de prijsstelling van Infuse Pro in elkaar zit: vanuit de gratis versie van Infuse kun je kiezen uit drie opties om de pro versie te krijgen, waarbij je 2 subscriptions hebt en een optie om pro voor altijd te kopen, voor ik meen iets van 49 euro. Maar je hebt ook een apart te downloaden app in de store Infuse Pro, die maar iets van 17 euro kost. Wat is dan het verschil tussen upgraden vanuit de gratis app naar pro of die losse Pro versie kopen, die veel goedkoper is?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Kanariepiet

Geen idee, ik heb gewoon die vanuit de store aangeschaft voor de 16 of 17 euro.

BernHardN

Zijn er mensen die ook Plex draaien naast Infuse? op een mac forum zijn er die Plex een beter beeld geven dan de Infuse!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Faxe

Quote from: jasjenl on February  1, 2018, 11:51:31
Ik zat ook eens te kijken naar Infuse, de gratis versie kun je heel veel niet mee afspelen maar ik snap niet helemaal hoe de prijsstelling van Infuse Pro in elkaar zit: vanuit de gratis versie van Infuse kun je kiezen uit drie opties om de pro versie te krijgen, waarbij je 2 subscriptions hebt en een optie om pro voor altijd te kopen, voor ik meen iets van 49 euro. Maar je hebt ook een apart te downloaden app in de store Infuse Pro, die maar iets van 17 euro kost. Wat is dan het verschil tussen upgraden vanuit de gratis app naar pro of die losse Pro versie kopen, die veel goedkoper is?

Voor 17 euro koop je volgens mij de huidige versie van Infuse. Als er dan volgend jaar een nieuwe versie koopt moet je die eventueel opnieuw aanschaffen. Daarnaast heb je een abbonementsversie met verschillende opties: per maand, jaar of lifetime. Hier krijg je naar ik aanneem altijd de beschikking over de nieuwste versie.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

jasjenl

Quote from: Faxe on February  1, 2018, 12:36:19
Voor 17 euro koop je volgens mij de huidige versie van Infuse. Als er dan volgend jaar een nieuwe versie koopt moet je die eventueel opnieuw aanschaffen. Daarnaast heb je een abbonementsversie met verschillende opties: per maand, jaar of lifetime. Hier krijg je naar ik aanneem altijd de beschikking over de nieuwste versie.
Aha, dat zou inderdaad het verschil verklaren. Maar dat zouden ze dan wel ergens wat duidelijker uit mogen leggen...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5