Apple TV 4K HDR (5e generatie Apple TV)

Started by sprins, August 6, 2017, 23:58:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

IMWhizzle

Quote from: HereIsTom on January 22, 2018, 22:41:59
Leuk bedacht, maar is niet echt Kodi en werkt ook voor geen meter, daarom heb ik ook een echte mediaspeler aangeschaft die niet is dicht getimmerd!

Welke Is dat geworden?
Klipsch 4x RP-280F, 1x 450C, 2x R-115SW, 4x RP-500SA's
Marantz AVR 7011
Oppo UDP-203
Apple TV 4K

MellyVille

Quote from: HereIsTom on January 22, 2018, 21:46:15
Nee dat is dus het nadeel van de ATV, je kan er geen Kodi op zetten en dus ook niet streamen e.d.

Infuse.

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Teejoo

Quote from: HereIsTom on January 22, 2018, 22:41:59
Leuk bedacht, maar is niet echt Kodi en werkt ook voor geen meter, daarom heb ik ook een echte mediaspeler aangeschaft die niet is dicht getimmerd!
Man man, wat een geklets. Zoals aangegeven werkt inFuse erg goed.

Het enige probleem zit in de Apple TV zelf: hij kan geen HD surroundformaten doorgeven. Maar dat zal jou waarschijnlijk niet veel interesseren anders had je dat wel benoemd als echt correct argument.

Marco66

Id infuse werkt prima voor streamen, wil je illegale streams dan moet je bij chinese spelers blijven 😄
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Robbo

#657
Moet ik de beta firmware installeren om 4K HDR werkend te krijgen ?  Het speelt momenteel via Infuse wel af op de iPad maar als ik het wil casten naar de ATV4K dan krijg ik de melding dat het formaat niet ondersteund word.

MellyVille


Robbo

Staat local op de NAS dus dan zal de correcte term Airplay zijn.

Teejoo

Je moet hem gewoon direct afspelen via infuse pro op de ATV, niet via de iPad. In infuse kun je shares aanmaken en daarvan direct afspelen.

HereIsTom

Kunnen jullie wel geklets noemen, maar hoe kom je aan de content voor Infuse?
En Kodi erop kan wel, maar dan moet je een jailbreak doen op de ATV en kun je deze niet meer updaten want dan
ben je alles kwijt!  ;)
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Raymen

Ben je niet helemaal bij wat er gedeeld wordt op het net
Er zijn al meer als 100 rips op uhd
En kodi heeft geen jailbreak nodig
Gewoon een mac pc en wat handigheid
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

HereIsTom

Quote from: Raymen on January 23, 2018, 11:44:01
Ben je niet helemaal bij wat er gedeeld wordt op het net
Er zijn al meer als 100 rips op uhd
En kodi heeft geen jailbreak nodig
Gewoon een mac pc en wat handigheid

Ja downloaden dus, dat hoeft met Kodi dus niet.
En met met een mac pc? Op een goed mediaspeler werkt het gewoon, het is maar wat je handig vindt.  ;)
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

evilniek

Quote from: Raymen on January 23, 2018, 11:44:01
Ben je niet helemaal bij wat er gedeeld wordt op het net
Er zijn al meer als 100 rips op uhd
En kodi heeft geen jailbreak nodig
Gewoon een mac pc en wat handigheid

Nee joh! Dan zeg je natuurlijk, ik kijk alles legaal, en download niks.  :colgate:
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Raymen

Nee heb ik van horen zeggen
Foei downloaden mag niet

En wat is in kodi de kwaliteit
Veel 720p en enkele 1080p
Weinig 4k en zeker geen hdr
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

hifiman

#666
Quote from: Teejoo on January 23, 2018, 08:32:59
Het enige probleem zit in de Apple TV zelf: hij kan geen HD surroundformaten doorgeven. Maar dat zal jou waarschijnlijk niet veel interesseren anders had je dat wel benoemd als echt correct argument.
En zelfs dat is niet echt een probleem want dan wordt het in pcm naar je receiver verstuurd, het enige nadeel is mijns inziens dat dobly atmos dan niet als zodanig
herkend wordt maar apple heeft toegezegd dat op te gaan lossen.

StefaanD

#667
Quote from: HereIsTom on January 23, 2018, 11:39:39
Kunnen jullie wel geklets noemen, maar hoe kom je aan de content voor Infuse?
En Kodi erop kan wel, maar dan moet je een jailbreak doen op de ATV en kun je deze niet meer updaten want dan
ben je alles kwijt!
  ;)
Iets met klok en klepel  :o

Je loopt hier vanalles en nog wat te roepen over Infuse zonder dat je jezelf hebt ingelezen, dan is het natuurlijk wel héél gemakkelijk om onwaarheden te plaatsen. Infuse werkt net zoals Kodi met shares vanaf een NAS of iets anders wat in je netwerk hangt. Je kan zelfs via iCloud, Dropbox, Google Drive, OneDrive, Box, ... content afspelen, niet dat dit laatste voor mij zo interessant is.

Trouwens mijn NVidia Shield 2017 gaat er binnenkort uit en zal vervangen worden door een Apple TV 4K gewoon omdat een aantal apps op de NVidia niet zo goed draaien als op de Apple TV. NVidia zelf kan daar niet veel aan verhelpen maar het geeft voor mij wel aan waar de focus van een aantal developers ligt.

Verder niets mis met de NVidia hoor, draait prima Kodi of SPMC maar voor mij persoonlijk past het helemaal wat ik ervan verwachte.

Zoals hifiman, en anderen ook, aangaf is Atmos nog een dingetje maar momenteel blijf ik steken bij Blu-ray en is de rest van mijn keten geeneens klaar voor 4K en Atmos.

HereIsTom

Quote from: StefaanD on January 23, 2018, 14:26:23
Iets met klok en klepel  :o

Je loopt hier vanalles en nog wat te roepen over Infuse zonder dat je jezelf hebt ingelezen, dan is het natuurlijk wel héél gemakkelijk om onwaarheden te plaatsen. Infuse werkt net zoals Kodi met shares vanaf een NAS of iets anders wat in je netwerk hangt. Je kan zelfs via iCloud, Dropbox, Google Drive, OneDrive, Box, ... content afspelen, niet dat dit laatste voor mij zo interessant is.

Ik weet precies hoe het werkt hoor, heb een ATV gehad en ook Infuse!
Maar het is een beetje dubbelzinnig om eerst te gaan downloaden, terwijl je het met Kodi en de juiste addons ook direct vanaf Internet kan streamen!

Prima dat jullie er tevreden mee zijn, maar ik reageerde op de vraag of Kodi ook werkt op de ATV en dat doet hij dus standaard niet of je moet allerlei ingewikkelde procedures uitvoeren  ;)
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

StefaanD

Alsof Kodi de heilige graal is, voor mij persoonlijk absoluut niet. Qua UI kan het veel beter en dat is helaas geldig voor veel van die media speler software.

En internet streaming weet je dan ook wat voor kwaliteit je precies binnenhaalt? Heb er geen ervaring mee, maar mijn downloads gaan lekker automatisch op de NAS en heb ik absoluut geen omkijken naar. Gewoon instellen wat ik wil en het komt binnen.

Kanariepiet

Volledig eens met StefaanD, ik was ooit heilig Kodi addicted, maar sinds de ATV 4K geen moment meer aan gedacht :worship:

BernHardN

Ik vind kodi ook maar niks, als je bv gewoon muziek speeld en daarna een dts album wil spelen moet je eerst naar een andere map en vervolgens bij afspelen loopt hij vast!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

road rebel

Het enige wat ik mis in de Apple TV is de mogelijkheid om die in HomeKit te integreren in een scène; ttz als de Apple tv een film afspeelt dat hij in een "film" verlichtingsscene geïntegreerd zou kunnen worden.


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

StefaanD

Dat zou inderdaad een welkome toevoeging zijn. Enige wat de Apple TV nu kan met HomeKit is fungeren als hub zodat je extern ook toegang heb tot je HomeKit spullen.

hifiman

Quote from: kanariepiet on January 23, 2018, 21:21:39
Volledig eens met StefaanD, ik was ooit heilig Kodi addicted, maar sinds de ATV 4K geen moment meer aan gedacht :worship:
Kodi mis ik ook niet , madvr daarentegen wel , ofwel kodi blijft bij mij voorlopig nog.