Apple TV 4K HDR (5e generatie Apple TV)

Started by sprins, August 6, 2017, 23:58:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MellyVille

#575
Wat kijk je dan via de Sony? Een HDR Bluray DVD? En wat kijk je via de Apple TV?

Marco66

#576
Quote from: MellyVille on January 10, 2018, 10:57:11
Wat kijk je dan via de Sony? Een HDR Bluray DVD? En wat kijk je via de Apple TV?

Beide zelfde stuk film via netflix app in hdr 4k.
Ook stuk hdr film via infuse op de apple en via de nas op de sony.

Beide geven problemen met color banding, met de sony dus niet.
Kan dus uitsluiten dat de philips tv het probleem is en dat de apple dus iets niet goed doet!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

MellyVille

Wat voor TV had je? Instellingen voor beide inputs gelijk?

Als je Netflix HDR kijkt, en de AppleTV staat óf op HDR zonder aanpassen aan content, óf op whatever mét aanpassen aan content, dan komt er toch HDR signaal uit? Dan komt daar dezelfde data door je HDMI kabel toch? Met hetzelfde resultaat op je tv?

Schakelt je TV in alle gevallen om naar HDR input, zowel bij AppleTV (zowel fixed hdr als met aanpassen aan content) en bij de Sony?


Tevens:
Het is zomaar mogelijk dat de Sony wat met imageprocessing doet en er dus niets fout is in de AppleTV, toch?

Marco66

Quote from: MellyVille on January 10, 2018, 11:06:17
Wat voor TV had je? Instellingen voor beide inputs gelijk?

Als je Netflix HDR kijkt, en de AppleTV staat óf op HDR zonder aanpassen aan content, óf op whatever mét aanpassen aan content, dan komt er toch HDR signaal uit? Dan komt daar dezelfde data door je HDMI kabel toch? Met hetzelfde resultaat op je tv?

Schakelt je TV in alle gevallen om naar HDR input, zowel bij AppleTV (zowel fixed hdr als met aanpassen aan content) en bij de Sony?


Tevens:
Het is zomaar mogelijk dat de Sony wat met imageprocessing doet en er dus niets fout is in de AppleTV, toch?

Beide hdmi ingangen staan goed, tv schakelt netjes naar hdr indien aangeboden.

Nog maar even ter verduidelijking wat er dus fout gaat:

Als ik probleemloos hdr wil kijken moet ik de Apple tv op fixed hdr zetten met content aanpassen uit!
Dit betekend dat ook sdr materiaal in hdr wordt weergegeven.
Dit wil ik dus eigenlijk niet, dus zet content aanpassen aan en dan geeft hij keurig sdr weer in sdr.
Maar dan start ik een hdr clip en schakelt de tv keurig naar hdr maar heb ik gelijk color banding.

Dit heeft dus niks te maken met image processing want dat doet de tv zelf en die doet dat met de sony of ingebouwde netflix app wel correct!

Zal eens verder kijken op buitenlandse fora of er meer mensen zijn met dit probleem, blijf er bij dat dit aan de Apple tv ligt.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

MellyVille

#579
Edit: mag weg.

Zeker raar dat in beide gevallen er HDR uit de ATV komt met toch andere resultaten.

BernHardN

en is een stukje op youtube over instellingen op de atv.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Marco66

Quote from: MellyVille on January 10, 2018, 11:17:59
Edit: mag weg.

Zeker raar dat in beide gevallen er HDR uit de ATV komt met toch andere resultaten.

Id, denk zelf dat er iets mis gaat met uitsturing vd kleurdiepte en/of chroma.
Op buitenlandse fora lees ik over dit probleem op verschillende tv's.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Marco66

#583
Quote from: BernHardN on January 10, 2018, 12:28:57
https://youtu.be/pNgwkK1iyzg

deze bedoel ik.

Niets nieuws voor mij, allemaal al gedaan en geswitched.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Maro

Ik geef de moed op, na een of twee weekjes probleemloos Infuse te hebben gebruikt is het nu al een paar weken helemaal dood. Alles geprobeerd maar kan niet in de gevonden shares komen. Zelfs de Infuse app op de Iphone kan bij de files maar de Apple TV zelf komt niet verder dan de lijst met shares waaruit ik kan toevoegen...in theorie dan want in de praktijk niks nada en noppes. Wat een zwaar tegenvallend product. Heb de Apple tv 3 ook gehad en dat vond ik ook al niks maar met de Infuse app wou ik het weer een kans geven. Helaas. Inmiddels staat de Shield weer op zijn plaats en die werkt tenminste net zoals de Duno Solo Lite en alle TV's in huis. Alles kan bij de Nas behalve de Apple TV 4K.  :nopompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

BernHardN

Een volledige de- en her-installatie helpt ook niet?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

MellyVille

Hier geen issues (Synology met Atv 4k). Ik pak m via Upnp, heb je dat ook ingeschakeld? Of iets met DLNA?

Maro

Quote from: BernHardN on January 10, 2018, 19:04:35
Een volledige de- en her-installatie helpt ook niet?

Meerdere malen gedaan maar helpt helaas niet.

Quote from: MellyVille on January 10, 2018, 19:25:19
Hier geen issues (Synology met Atv 4k). Ik pak m via Upnp, heb je dat ook ingeschakeld? Of iets met DLNA?

Ook geprobeerd. Werk ook met al mijn Dune's altijd middels SMB share. Ook de eerste week met de ATV. Dat ging super. Installeren, mappen toevoegen en spelen maar. Zo van de een op de andere dag niks meer. Ja, Netflix ed doen het allemaal gewoon maar daar heb ik hem niet voor gekocht. Ging mij puur om Infuse om zo films in de kamer te kunnen kijken van mijn Nas.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Maro

Quote from: BernHardN on January 10, 2018, 20:03:05
En is Plex evt. geen alternatief?

Dat was niet de bedoeling. Als het bij iedereen werkt zou het hier toch ook moeten werken anders is de ATV mi gewoon stuk. Maar kom daar bij de MM maar eens om. Alles werkt behalve 1 app...tja meneer  moet u echt eens naar uw netwerk laten kijken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

BernHardN

Denk niet dat het aan de atv ligt. probeer het eens bij iemand anders in het netwerk.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Raymen

Zit je wel in het zelfde netwerk

Je kan ook mrmc lite nog proberen
Kodi kloon
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

BernHardN

Het kan idd zijn dat wanneer je op DHCP staat je met een ander ip-adres geen toegang meer krijgt

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

MellyVille

Smb en apple zijn wellicht ook niet de beste vrienden. Heeft ook wel wat beperkingen. Ik zou webdav of upnp eens proberen als je nog zin hebt.

Maro

Quote from: MellyVille on January 10, 2018, 20:44:10
Smb en apple zijn wellicht ook niet de beste vrienden. Heeft ook wel wat beperkingen. Ik zou webdav of upnp eens proberen als je nog zin hebt.

Morgen weer zin maken. Ik neem al jullie adviezen ter harte. Moet toch goed komen zou je zeggen. Was zo enthousiast in het begin, nog nooit een MP zo snel aan de draai gehad.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

BernHardN

Ja, Appels in Windows netwerken of andersom gaan soms niet lekker samen maar Appels in Apple-netwerken werkt weer perfect. het hier Aiport netwerk en alle iphones hebben direct en achterin de tuin vol bereik terwijl de enige Android het buiten zwaar heeft en soms bij thuiskomst niet kan verbinden

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

StefaanD

#596
Maro, welke NAS precies en hoe staan de SMB instellingen daar ingesteld? Dus je ziet de shares wel, maar toevoegen doet niets, of is het zo dat de toegevoegde folder dan gewoon leeg is?

BernHardN

Heb er ook eentje besteld, maar eens kijken wat het is.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Maro

Quote from: StefaanD on January 11, 2018, 10:42:39
Maro, welke NAS precies en hoe staan de SMB instellingen daar ingesteld? Dus je ziet de shares wel, maar toevoegen doet niets, of is het zo dat de toegevoegde folder dan gewoon leeg is?

Ik heb een Synology DS916+ Ik kan de shares wel zien (Nas (SMB), PC, ect) maar kan vervolgens niet in de Nas komen. Hij blijft verbinding zoeken tot je een ons weegt maar geen resultaat.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

StefaanD

En hoe staan de instellingen van SMB op de NAS. Infuse ondersteund alleen tot SMB2, dus best instellen als max. SMB2 en min. SMB1