Wat voor TV had je? Instellingen voor beide inputs gelijk?
Als je Netflix HDR kijkt, en de AppleTV staat óf op HDR zonder aanpassen aan content, óf op whatever mét aanpassen aan content, dan komt er toch HDR signaal uit? Dan komt daar dezelfde data door je HDMI kabel toch? Met hetzelfde resultaat op je tv?
Schakelt je TV in alle gevallen om naar HDR input, zowel bij AppleTV (zowel fixed hdr als met aanpassen aan content) en bij de Sony?
Tevens:
Het is zomaar mogelijk dat de Sony wat met imageprocessing doet en er dus niets fout is in de AppleTV, toch?
Beide hdmi ingangen staan goed, tv schakelt netjes naar hdr indien aangeboden.
Nog maar even ter verduidelijking wat er dus fout gaat:
Als ik probleemloos hdr wil kijken moet ik de Apple tv op fixed hdr zetten met content aanpassen uit!
Dit betekend dat ook sdr materiaal in hdr wordt weergegeven.
Dit wil ik dus eigenlijk niet, dus zet content aanpassen aan en dan geeft hij keurig sdr weer in sdr.
Maar dan start ik een hdr clip en schakelt de tv keurig naar hdr maar heb ik gelijk color banding.
Dit heeft dus niks te maken met image processing want dat doet de tv zelf en die doet dat met de sony of ingebouwde netflix app wel correct!
Zal eens verder kijken op buitenlandse fora of er meer mensen zijn met dit probleem, blijf er bij dat dit aan de Apple tv ligt.