Apple TV 4K HDR (5e generatie Apple TV)

Started by sprins, August 6, 2017, 23:58:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hopjesvla

Quote from: Nico111 on January  3, 2018, 15:04:50
Ik ben bezig om misschien een NAS (4 bays) aan te schaffen en deze deze later te combineren met de atv (infuse pro) of een Shield tv. Ik heb nu nog een Mede8er met een externe HDD.
Nu vroeg ik mij af of er ook een maximum is van het NAS volume waar de Atv mee overweg kan? Kan hij bijvoorbeeld overweg met een volume van 30TB?

Geen probleem. Elke map die gedeeld is, kun je als fav toevoegen in Infuse. Met meerdere ATV's in huis, worden deze mounts ook gesynct over de verschillende devices.


TopGun2010

http://www.4kshooters.net/2017/11/26/vimeo-now-supports-10bit-hdr-video-in-4k-and-even-8k/

Het is een ouder bericht maar geeft wel aan dat Vimeo met h265 voor de ATV4K een mooi alternatief is voor YouTube 4K, installeer Vimeo op de ATV4K en zoek op 4k, veel mooie filmpjes in 4K en HDR (zoek op 4K HDR).
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

BernHardN

Stel je koopt zo'n ATV in de USA kan je dan zonder problemen hier spelen, las iets namelijk over andere frequenties waar hij niet op ingesteld staat?!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Hopjesvla

Quote from: BernHardN on January  5, 2018, 12:35:10
Stel je koopt zo'n ATV in de USA kan je dan zonder problemen hier spelen, las iets namelijk over andere frequenties waar hij niet op ingesteld staat?!

Heb al een flink aantal telefoons en laptops gekocht in Amerika door de jaren heen, is geen enkel probleem.

sprins

Quote from: TopGun2010 on January  5, 2018, 11:28:43
https://tweakers.net/nieuws/133555/apple-voegt-zich-bij-alliantie-voor-ontwikkeling-av1-videocodec.html

Apple nu samen met o.a. Goolge in av1 codec als tegenhanger voor h265 en vp9. Goed nieuws!

Laten we hopen dat we daarvoor niet weer een nieuwe moeten kopen...
AV7705 + Bose Panaray/Controlspace 7.1.4

Marco66

Omdat ik met netflix hdr en via infuse nog steeds last heb van enorme color banding eens gaan stoeien met de video instellingen vd Apple tv.

Heb nu de Apple fixed op 4K HDR 24hz 4.2.0 gezet en onder "maak content passend" dynamisch bereik uitgezet en alleen framerate aan.
En wtf, hdr via netflix en infuse is nu strak en zonder enige color banding!

Omdat dit probleem niet speelt via de sony en de ingebouwde netflix app is dit dus toch een issue met de apple die dus ergens iets fout doet het met herkennen vd juiste chroma of bitdiepte vh aangeboden signaal.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

MellyVille

Welke Sony TV?
Welke instelling had je daarvoor?
Nu kijk je alles 'door apple vertaald naar hdr' op de originele framerate? Hoe bevalt dat voor non-hdr content?

papaleo

Quote from: TopGun2010 on January  5, 2018, 11:27:11
http://www.4kshooters.net/2017/11/26/vimeo-now-supports-10bit-hdr-video-in-4k-and-even-8k/

Het is een ouder bericht maar geeft wel aan dat Vimeo met h265 voor de ATV4K een mooi alternatief is voor YouTube 4K, installeer Vimeo op de ATV4K en zoek op 4k, veel mooie filmpjes in 4K en HDR (zoek op 4K HDR).

Quote from: TopGun2010 on January  5, 2018, 11:28:43
https://tweakers.net/nieuws/133555/apple-voegt-zich-bij-alliantie-voor-ontwikkeling-av1-videocodec.html

Apple nu samen met o.a. Goolge in av1 codec als tegenhanger voor h265 en vp9. Goed nieuws!

Quote from: Marco66 on January  5, 2018, 22:42:57
Omdat ik met netflix hdr en via infuse nog steeds last heb van enorme color banding eens gaan stoeien met de video instellingen vd Apple tv.

Heb nu de Apple fixed op 4K HDR 24hz 4.2.0 gezet en onder "maak content passend" dynamisch bereik uitgezet en alleen framerate aan.
En wtf, hdr via netflix en infuse is nu strak en zonder enige color banding!

Omdat dit probleem niet speelt via de sony en de ingebouwde netflix app is dit dus toch een issue met de apple die dus ergens iets fout doet het met herkennen vd juiste chroma of bitdiepte vh aangeboden signaal.

3 berichten waar je blij van kan worden... :clapping:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MellyVille

Wat vond je mooi in 4K HDR op Vimeo? De New York versie van 3motion is leuk, veel ander materiaal lijkt niet eens 4k te zijn en begint op een lagere kwaliteit. Sommig materiaal met HDR in de titel blijkt geen hdr trouwens...

Marco66

#560
Quote from: MellyVille on January  5, 2018, 22:51:26
Welke Sony TV?
Welke instelling had je daarvoor?
Nu kijk je alles 'door apple vertaald naar hdr' op de originele framerate? Hoe bevalt dat voor non-hdr content?

Heb philips tv, netflix getest met sony ubp-x800 en de philips. Beide ok.
Apple tv geeft color banding met hdr als je dynamisch bereik aanpassen aanzet.
Nu alles fixed op hdr en dynamisch bereik aanpassen uit, nadeel id dat sdr nu ook in hdr weergegeven word en dat wil ik eigenlijk niet.
Hopelijk komt er een fix voor de apple die dit oplost.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

MellyVille

Helder. Mijn Sony TV geeft geen color banding voor zover ik heb kunnen waarnemen

Roksan

Hij is vandaag in de aanbieding bij de 1 dag fly
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Hopjesvla


fasteddie

Heb jij daar allemaal wel tijd voor in de slaapkamer?

Hopjesvla

Ik heb alle tijd van de wereld  ;D Hoezo?

fasteddie

Nou ja....er is nog iets meer dan 4K toch ;D?

home@the movies

Quote from: fasteddie on January  6, 2018, 17:37:30
Nou ja....er is nog iets meer dan 4K toch ;D?

Ik zie mijn vrouw nog liever in 4K en HDR  ;D ;)  :hehe:

Marco66

Wederom een nieuwe beta ios gedownload, geen idee wat de verbetering is.
Lastig te vinden op internet wat de nieuwe aanpassingen zijn in de beta software.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Raymen

Is deze nieuw na dat ik hem vorige week had gemeld
Want gisteren was er nog niks nieuws
Welke versie is het
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Marco66

Quote from: Raymen on January 10, 2018, 10:18:06
Is deze nieuw na dat ik hem vorige week had gemeld
Want gisteren was er nog niks nieuws
Welke versie is het

Nog steeds 11.2.5 maar welke beta kan ik niet zien.

Wederom getest met verschillende instellingen maar nog steeds color banding met hdr als ik 1 van beide of beide opties onder content aanpassen aan zet.
Fixed op 4k hdr 60hz en content aanpassen uit dan gaat het goed.
Dus er gaat nog steeds iets fout met de uitsturing in de Apple 😕
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

MellyVille

is het niet de bedoeling? Dat in de andere modes de atv het uitzendt zoals bedoeld is, zoals het materiaal is, en dat ie in de door jou gekozen instelling nu alles naar hdr vertaald en dus het materiaal wijzigt?

Wellicht dat andere tvs beter met het andere bronmateriaal omgaan dan jouw tv? Misschien een instelling op je tv? Wat voor tv had je ook weer?

Marco66

Quote from: MellyVille on January 10, 2018, 10:32:38
is het niet de bedoeling? Dat in de andere modes de atv het uitzendt zoals bedoeld is, zoals het materiaal is, en dat ie in de door jou gekozen instelling nu alles naar hdr vertaald en dus het materiaal wijzigt?

Wellicht dat andere tvs beter met het andere bronmateriaal omgaan dan jouw tv? Misschien een instelling op je tv? Wat voor tv had je ook weer?

Het gaat dus juist fout als ik de Apple tv de content laat aanpassen aan de film.
Aan de tv ligt het niet, de zelfde film via de uhd player van sony gaat wel goed in native stand.
Er gaat volgens mij dus wat mis in de communicatie tussen de apple en de tv waar hij denk de verkeerde bitdiepte kiest of chroma.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

MellyVille

Als jij de optie kiest om de output aan de video aan te passen krijg je het origineel door.

Als je de output fixed op hdr zet, dan past de appletv alles aan naar HDR, en is het dus niet zoals het bronmateriaal (tenzij dat toevallig dezelfde framerate heeft en hdr is)

Marco66

Quote from: MellyVille on January 10, 2018, 10:47:04
Als jij de optie kiest om de output aan de video aan te passen krijg je het origineel door.

Als je de output fixed op hdr zet, dan past de appletv alles aan naar HDR, en is het dus niet zoals het bronmateriaal (tenzij dat toevallig dezelfde framerate heeft en hdr is)

Ja dat begrijp ik en dat is dus het probleem!
Op fixed gaat het goed en bij originele content niet met hdr!
Op de Sony ubp-x800 gaat het dus wel goed met originele content, ergo het ligt dus aan de apple.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch