Apple TV 4K HDR (5e generatie Apple TV)

Started by sprins, August 6, 2017, 23:58:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MellyVille

#525
Quote from: HereIsTom on December 29, 2017, 20:15:01
Het is 10W in sluimerstand en alle apparaten bij elkaar is het voor een gemiddeld huishouden 250W, als je energie wilt besparen begint het hiermee!

Het is 0.35W. Google is your friend: https://images.apple.com/environment/pdf/products/appletv/Apple_TV_4K_PER_sept2017.pdf

Laten we mensen er niet op aankijken. Kom, daar is dit forum niet voor. Straks moeten we hier nog discussiƫren over hoe lang je onder de douche staat. We komen hier voor de ATV 4K. Ontopic zou het beste zijn nu...

hifivogel

Volgens mij staat de AppleTV altijd aan omdat hij als hub gebruikt wordt in AppleHomekit.
audiostreaming sonos

danielo

#527
Quote from: hifivogel on December 30, 2017, 11:42:53
Volgens mij staat de AppleTV altijd aan omdat hij als hub gebruikt wordt in AppleHomekit.

Yup.. Anders kan ik niet tegen de remote gillen maak de kamer oranje :)

Daniel.

PS: misschien moet iemand eens meten hoeveel stroom die in deze mode eigenlijk gebruikt denk dat het heel weinig is. Oops zie het antwoord al 0.35 watt das best knap.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

MaxxMark

Ja, Apple heeft natuurlijk die co-processor's (A9, of zaten ze al op 10?) die specifiek op dat soort shit gericht is (voice, accelerometer,etc.) dus het main OS en processor hoeven niet actief te draaien voor het registreren van spraak (en evt detecteren van phrases)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

TopGun2010

#529
Zit inderdaad op de A10, dat maakt hem ook interessant, hopelijk gaan de app ontwikkelaars hier nog goed mee aan de slag. Ik zie bijvoorbeeld nog niet veel nieuwe games. Verder mis ik Spotify, uitzendinggemist en YT 4K natuurlijk. Verder zeer tevreden over deze versie.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

treky22

Welke Infuse moet je eigenlijk hebben?
Ik zie verschillenden staan.
Wilde em even proberen op de ipad of het iets is.
Zal wel hetzelfde werken op de toekomstige ATV [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

allineedisbass

Infuse 5 en dan de pro variant. Ben er nu sinds een paar dagen mee aan het spelen. Is geen Kodi, maar beter dan Plex en/of Emby. Ben er eigenlijk best positief over (en ben geen apple fan). Was nagenoeg plug and play.

Tot nu toe speelt de aptv4k alles af. Voor mij was belangrijk geen geklooi met transcoding. Enige wat infuse doet is DTS HD MA en/of TRUE HD, lossless omzetten naar PCM. Vandaar de pro variant, infuse dient hier licentie kosten voor te betalen. Ook de Atmos en DTS X varianten worden vooralsnog omgezet naar PCM zonder metadata, maar dit is iets wat ze graag willen aanpakken.

HDR speelt ie ook zonder problemen. Dolby Vision zijn ze naar aan het kijken.
Stereo: McIntosh MA7900 / B&W 803D / Lumin D2 / roon / Kenwood KX7030 / Kenwood DP8020 / Project 6.9
HT: Sony 83AJ90 / Marantz SR7010 / Pioneer LX5080 / B&W / Velodyne / Dune / APTV4K / Shield Pro

MellyVille

Meer mensen het probleem dat de Netflix interface het prima doet maar als je een video kiest of deze op de achtergrond begint te spelen dat je geen beeld krijgt maar alleen geluid? Let wel, de interface is dan gewoon nog zichtbaar.

Reboot en het werkt weer. Das toch maf?

Nico111

Ik ben bezig om misschien een NAS (4 bays) aan te schaffen en deze deze later te combineren met de atv (infuse pro) of een Shield tv. Ik heb nu nog een Mede8er met een externe HDD.
Nu vroeg ik mij af of er ook een maximum is van het NAS volume waar de Atv mee overweg kan? Kan hij bijvoorbeeld overweg met een volume van 30TB?
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

Marco66

Quote from: MellyVille on January  3, 2018, 12:28:19
Meer mensen het probleem dat de Netflix interface het prima doet maar als je een video kiest of deze op de achtergrond begint te spelen dat je geen beeld krijgt maar alleen geluid? Let wel, de interface is dan gewoon nog zichtbaar.

Reboot en het werkt weer. Das toch maf?

Ik (nog) niet maar je bent niet de enige!

https://discussions.apple.com/thread/8110879
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

wrcveen

#535
Quote from: bigbro on December 28, 2017, 20:09:32
vraagje: wanneer je vanuit een lopende aflevering van een serie in Netflix teruggaat naar menu om een andere aflevering uit te zoeken dan zie je het menu. Vervolgens wordt het beeld 1,5 seconden zwart en dan komt het menu weer tevoorschijn. Klein probleem maar omdat ik veel ' zap' is het storend. Ik zie wel dat hij vervolgens met de beeldformaatmelding rechts bovenin komt. Ik vermoed dat daarom  het beeld weer even weer zwart wordt.

Iemand enig idee hoe dit niet te laten gebeuren? Voor de firmware-update was dit niet het geval.

Verder valt me op dat ook op de Apple de beeldkwaliteit van dezelfde serie, ja zelfs dezelfde aflevering kan verschillen. Soms roep ik spontaan 'wow'   maar een andere keer is dat effect er duidelijk niet.

Beeldscherm wordt inderdaad aangepast naar wel/niet HDR, refreshrate en resolutie. Dit is wat een liefhebber juist wel wilt.

Beeld kwaliteit afhankelijk van je internet verbinding. Misschien een huisgenoot aan het downloaden, dan heb je minder bandbreedte en schakelt Netflix naar een mindere kwaliteit.
| Sony VW 760 | Cinemascope 380 cm | Apple TV 4K | Sony Playstation 5 | Anthem MRX 1120 7.2.4 | Revel W990 | Revel W893 | 2x JBL Synthesis S1S-EX |

bigbro

Quote from: wrcveen on January  3, 2018, 17:30:40
Beeldscherm wordt inderdaad aangepast naar wel/niet HDR, refreshrate en resolutie. Dit is wat een liefhebber juist wel wilt.

Beeld kwaliteit afhankelijk van je internet verbinding. Misschien een huisgenoot aan het downloaden, dan heb je minder bandbreedte en schakelt Netflix naar een mindere kwaliteit.

Dat is inderdaad wat je wilt(meestal) Ik kijk nu series op Amazon waarbij ik de output van de Apple dwing SDR te zijn. Als ik de HDR variant pak wordt het beeld veel te donker. De meest recente series zijn beter. Ik vermoed dat men nog moet wennen aan de tonemapping die wordt meegegeven.

Er is niemand bij mij in huis die iets download behalve ik. De internetverbinding is ook top. Wel is het zo dat de LG max. 100mb toelaat waar de Apple een gigabitverbinding is. In de praktijk bij mij betekent dat 200mb. Misschien zit daar het verschil. Netflix via Apple heeft veel meer ' pop' .

Maro

Heb sinds een paar weken ook zo'n ding. Meteen Infuse erop gezet en gaan met die banaan. Maar na een week ziet hij geen enkele map meer van mijn Nas. Wat ik ook probeer 0,0 resultaat. Niks veranderd aan mijn netwerk, instellingen of wat dan dan ook. Van de een op de andere dag niets meer. Alle andere apparaten kunnen nog gewoon bij mijn shares op de Nas. Voor alle andere zaken wat de Apple TV kan ben ik hem niet nodig alleen voor het streamen van films ed van mijn nas en net dat doet ie niet meer. Iemand suggesties wat er fout is gegaan?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

MellyVille

Vreemd. Reboot helpt niet?

Vast ip adres door zn mac adres te reserveren geprobeerd?
Reset geprobeerd?

Maro

Quote from: MellyVille on January  3, 2018, 20:49:43
Vreemd. Reboot helpt niet?

Vast ip adres door zn mac adres te reserveren geprobeerd?
Reset geprobeerd?

Reboot helpt niet, als de irritatie weg is ga ik je andere 2 optie's proberen.  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

MellyVille

Misschien eerst Infuse verwijderen en opnieuw erop en daarna een volle reset?

Maro

Quote from: MellyVille on January  3, 2018, 21:04:58
Misschien eerst Infuse verwijderen en opnieuw erop en daarna een volle reset?

Ook al gedaan. Hij ziet mijn Nas wel in de shares maar kan daarna niet in de Nas komen. Als ik ww en gebruikers naam heb ingevoerd blijft hij zoeken en uiteindelijk niks...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

TopGun2010

#542
En weer een nieuwe tvios beta
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Kanariepiet

Apple is aardig op weg met alle updates!
Had eerder niets met Apple, maar nu zelfs aan het twijfelen een iPhone aan te schaffen :o

MellyVille

Baseer je dat op meer updates = beter?

Sirius666

Quote from: kanariepiet on January  4, 2018, 06:40:22
Apple is aardig op weg met alle updates!
Had eerder niets met Apple, maar nu zelfs aan het twijfelen een iPhone aan te schaffen :o

Een merk willen enkel nav updates? Dat klinkt best apart  :D

Kanariepiet

Haha niet nav de updates hoor, maar meer omdat ik zo tevreden ben met de ATV ;)

HereIsTom

#548
Quote from: kanariepiet on January  4, 2018, 10:20:56
Haha niet nav de updates hoor, maar meer omdat ik zo tevreden ben met de ATV ;)

Haha... mijn iPhone 8 Plus doet het ook goed met de updates, krijg er de laaste tijd bijna elke week wel eentje  ;)
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Raymen

Yep hier ook

Ook werkt itunes store beter op mijn iphone 8 plus
Als op de apple tv 4k

Je kan bijvoorbeeld op de apple tv niet zoeken op
4k, hdr of dolby vision
Wat op de iphone wel lukt
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld