Apple TV 4K HDR (5e generatie Apple TV)

Started by sprins, August 6, 2017, 23:58:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kanariepiet

Dat kan tegenwoordig bij bijna geen enkel apparaat en heeft mi weinig met Apple te maken, maar met hoe alle merken dit zo ongeveer hanteren en heel de wereld draait om snel en niet te hoeven wachten.

Op welke tv zit nog een fysieke knop om hem echt uit te zetten :yawnee:

Quote from: darkrunner on December 29, 2017, 10:11:45
Lol wat men er allemaal al bij haalt tegenwoordig om een merk op te hemelen...
Dat hem niet met een knop uit kan is gewoon belachelijk punt.

darkrunner

Mijn punt dat maakt de Atv toch niet speciaal dan...

road rebel

Wat men allemaal niet gebruikt om een merk op te hemelen... of af te kraken!

Om inhoudelijk verder constructief te discussiëren:

1/beeldkwaliteit verschilt bij streamingdiensten, soms zelfs tussen afleveringen van eenzelfde serie; dat klopt. Dit komt doordat de kwaliteit zich aanpast aan de bandbreedte, dit is niet eigen aan een Apple TV maar dat hebben alle toestellen die streamingdiensten aanbieden. Diverse redenen kunnen de bandbreedte beperken, meestal is dat een gebrekkige WiFi; maar sporadisch ligt het zelfs aan jouw provider of de servers van de streamingdiensten zelf!

2/ bij het schakelen tussen apps komt er een hdmi handshake waarbij de Apple tv samen met de TV bepaalt wat de beeldinstellingen moeten zijn (vb RGB full, 50hz, 24hz, enzoverder). Naargelang de app (enerzijds) en de TV (anderzijds) kan dat resulteren in een zwart beeld gedurende een seconde of twee. Als je jou eraan stoort en als jouw tv vrij traag is hierin dan zou je kunnen proberen om TV en Apple TV op een vaste instelling te zetten ipv automatisch. Bij mij zie ik amper zwart tussen het schakelen; overigens is dat niet eigen aan de Apple TV; elke "slimme" box die verschillende diensten aanbiedt za zich aanpassen aan de content en dat vertellen aan de tv. Vroeger was dat niet zo en dan was elke app geforceerd aan60hz (bijvoorbeeld); lekker als je een 24hz film of een 50hz serie wilt kijken :-(


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Kanariepiet

Klopt en speciaal, tja speciaal noem ik het niet, maar bijna de voor mij ultieme player wel.
Belangrijkste voor mij zijn de mogelijkheden om alles vanaf mijn NAS af te spelen met goede beeldkwaliteit, Netflix 4K en nu ook iTunes en mijn WAV en Flac files.

Of een speler een aan/ uit knop heeft of niet maakt me niet uit en ook een remote stoort me niet vanwege een Logitech Elite.

Dat de ATV geen audio HD weergeeft is jammer, maar met PCM ben ik ook tevreden.

Enige wat ik mis is blu-ray menu ondersteuning en een Spotify app.

Quote from: darkrunner on December 29, 2017, 10:55:15
Mijn punt dat maakt de Atv toch niet speciaal dan...

MellyVille

@Kanariepiet: bedien jij de Apple TV dan ook via IR?

Kanariepiet

Yep, werkt feilloos en zonder vertraging.
Alleen de kids gebruiken soms de originele remote, want ze vinden het leuk om tegen Siri te praten :clapping:

Quote from: MellyVille on December 29, 2017, 11:34:55
@Kanariepiet: bedien jij de Apple TV dan ook via IR?

Hopjesvla

Quote from: darkrunner on December 29, 2017, 10:11:45
Lol wat men er allemaal al bij haalt tegenwoordig om een merk op te hemelen...
Dat hem niet met een knop uit kan is gewoon belachelijk punt.

Voor mensen die 'm fysiek uit willen zetten. Ik zet mijn laptop, telefoon en ook Apple TV nooit uit.. Is voor mij ook niet nodig.

darkrunner

#507
Leuk maar dat maakt Apple niet speciaal andere merken kan je ook aan laten...
Nuja ik heb liever dat ik elk toestel kan uitzetten, er zijn soms dagen/weken dat ik niet in men Ht ruimte vertoef nogal belachelijk dan om toestellen op standby te laten staan.

fasteddie

 ^^, maar wel  een beetje droevig dat je zo lang niet in je ht ruimte komt.....

Hopjesvla

Quote from: darkrunner on December 29, 2017, 18:32:12
Leuk maar dat maakt Apple niet speciaal andere merken kan je ook aan laten...
Nuja ik heb liever dat ik elk toestel kan uitzetten, er zijn soms dagen/weken dat ik niet in men Ht ruimte vertoef nogal belachelijk dan om toestellen op standby te laten staan.

Niemand zegt dat het Apple speciaal maakt. Helemaal niemand loopt het merk ook op te hemelen trouwens, zoals je net beweert. Er zijn wel altijd mensen die het nodig vinden het merk af te kraken, terwijl het hier over de functies van een bepaald product gaat. Verder is volgens mij iedereen het hier wel eens dat het een behoorlijk goede mediaplayer is, al helemaal voor deze prijs. Prima toch?

Kanariepiet


HereIsTom

Quote from: Hopjesvla on December 29, 2017, 18:25:55
Voor mensen die 'm fysiek uit willen zetten. Ik zet mijn laptop, telefoon en ook Apple TV nooit uit.. Is voor mij ook niet nodig.

Geld teveel zeker?  :crazy:

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

MellyVille

Ik zag net 1W standby voorbij komen maar vaak is het minder. Reken maar eens uit wat dat kost in een jaar  :satisfied:

Laten we het weer lekker over de AppleTV hebben :)

HereIsTom

Quote from: MellyVille on December 29, 2017, 20:05:06
Ik zag net 1W standby voorbij komen maar vaak is het minder. Reken maar eens uit wat dat kost in een jaar  :satisfied:

Laten we het weer lekker over de AppleTV hebben :)
Het is 10W in sluimerstand en alle apparaten bij elkaar is het voor een gemiddeld huishouden 250W, als je energie wilt besparen begint het hiermee!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

gerard1

Quote from: HereIsTom on December 29, 2017, 20:15:01
Het is 10W in sluimerstand en alle apparaten bij elkaar is het voor een gemiddeld huishouden 250W, als je energie wilt besparen begint het hiermee!

Hoe zuiniger we zijn, hoe duurder het later wordt.  ;)

BernHardN

Om het over geld te hebben. Waar is de ATV 4k nou het goedkoopst?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

HereIsTom

Zover ik weet is hij overal 199 euro, dan kun je net zo goed gaan voor een Nvidia Shield TV.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

TopGun2010

Je moet voor de fun eens al jouw klik aan klik uit apparaten meten in stb, ik was verbaasd hoeveel sommige dan nog gebruiken, er zit veel verschil tussen de losse apparaten.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

evilniek

Quote from: TopGun2010 on December 29, 2017, 21:38:55
Je moet voor de fun eens al jouw klik aan klik uit apparaten meten in stb, ik was verbaasd hoeveel sommige dan nog gebruiken, er zit veel verschil tussen de losse apparaten.

That's not my #@&!?$ job! :D
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

HereIsTom

Quote from: TopGun2010 on December 29, 2017, 21:38:55
Je moet voor de fun eens al jouw klik aan klik uit apparaten meten in stb, ik was verbaasd hoeveel sommige dan nog gebruiken, er zit veel verschil tussen de losse apparaten.

Als je de goede hebt, net als ik, is dat  0,01W  ;)
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

HereIsTom

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

BernHardN

hier zijn ze wisselend, dure dingen zijn origineel en komen gewoon aan.
https://nl.trustpilot.com/review/eglobalcentral.nl

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

TopGun2010

Ik wil alleen aangeven dat klik aan klik uit niet altijd het aangegeven lage verbruik in stb heeft.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

HereIsTom

Quote from: BernHardN on December 29, 2017, 22:08:04
hier zijn ze wisselend, dure dingen zijn origineel en komen gewoon aan.
https://nl.trustpilot.com/review/eglobalcentral.nl

Het is jou geld, maar als ik op Internet overal lees zijn het oplichters dus zou er niks kopen!
Kun je ook wel nagaan als hij overal 199 kost en alleen daar veel goedkoper!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W