Apple TV 4K HDR (5e generatie Apple TV)

Started by sprins, August 6, 2017, 23:58:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hopjesvla

Er zijn enorm veel manieren om 4K HDR content te bekijken, YT is wel de laatste waar ik aan denk hierbij. Was mij nog niet opgevallen in ieder geval dat deze geen 4K en/of HDR ondersteunt. Lekker boeiend ook, is toch totaal geen interessant aanbod?

Via infuse kun je honderden films bekijken die beschikbaar zin in 4K HDR. En de iTunes movie store staat ook behoorlijk vol. En Netflix. Is allemaal al gezegd, maar komt niet helemaal aan lijkt wel. Maar goed, het gaat kennelijk om demo's.  ;D

MellyVille

Moet toch zelf weten waarvoor ik de atv koop?

Ja, als er bezoek komt willen ze altijd alles zien maar niet een volledige Netflix serie hoor, dan is YT 4K HDR geschikt. Nogmaals, dat mag ik zelf weten :) en toch ben je t eens.

Overigens heb ik natuurlijk Netflix met HDR en ook Amazon. Het geld boeit niet als je er maar iets voor terugkrijgt. In mijn geval erg weinig van de atv en dat mag je best zeggen. Hij blijft wel staan hoor...

raindog

Quote from: MellyVille on December 28, 2017, 12:03:49
Het geld boeit niet als je er maar iets voor terugkrijgt. In mijn geval erg weinig van de atv en dat mag je best zeggen. Hij blijft wel staan hoor...

Mopper je net zo veel op jouw Sony TV? Een Apple kastje van €150,- euro die geen HDR YT kan is jammer, een TV van €5000,- die dat niet kan kan...  ;)
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

MellyVille

#478
Correct, zoals je hierboven leest vind ik dat even kansloos  :headbanging: maar ook die blijft aan de muur hangen hoor.. mag je niet enkele zaken betreuren dan?

Volgens mij vallen jullie er meer over dan mij, ik benoem enkel hoe het zit. That's all

Volgend onderwerp: is er iets om Airplay beter te krijgen?

bigbro

Quote from: MellyVille on December 28, 2017, 12:03:49
Moet toch zelf weten waarvoor ik de atv koop?

Ja, als er bezoek komt willen ze altijd alles zien maar niet een volledige Netflix serie hoor, dan is YT 4K HDR geschikt. Nogmaals, dat mag ik zelf weten :) en toch ben je t eens.

Overigens heb ik natuurlijk Netflix met HDR en ook Amazon. Het geld boeit niet als je er maar iets voor terugkrijgt. In mijn geval erg weinig van de atv en dat mag je best zeggen. Hij blijft wel staan hoor...
Vergelijk Netflix maar eens via de app op je tv en via de app op de Apple. Bij mijn oled. An LG is dat een enorm verschil in het voordeel van de Apple. Ben erg blij met de Apple tv

el-jorge

De ATV voor € 150? waar?

Als vervolg, ik heb nu een Dune D1, nog steeds een top apparaat imho. Maar ik heb sinds kort een 4K TV, dus wil misschien upgraden. Twijfel tussen de ATV 4K, en een Shield.

Mijn content staat op een Synology NAS. DS Video werkt wmb prima (gebruik ik nu op de iPad). Op de Dune gebruik ik Yadis, erg fijn. Ik heb Plex ook geinstalleerd gehad tbv mijn LG tv, maar vind Plex niet echt fijn werken, plex gaat kennelijk transcoderen als de ondertitels in de MKV ingebakken zitten, erg irritant.

ATV 4k
+ DS Video??
+ Infuse
+ Apple, dus groot gebruiksgemak?
- Dolby True HD (formaat speelt ie niet toch?)
- DTS HD (formaat speelt ie niet toch?)
* ik heb ook een flinke itunes bibliotheek, kan ik die ook gebruiken met de ATV 4K?

Shield
+ DS Video?
+ ondersteund alle geluidsformaten
- plex of kodi (ik wil liever geen aparte server nog extra moeten installeren op de mijn Synology)?
- minder gebruiksvriendelijk??
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

Kanariepiet

De HD audio formaten worden in PCM doorgegeven aan je receiver.

BernHardN

Kan je achteraf een andere HDD inbouwen met meer GB's?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Kanariepiet

Het is een Apple  :-X ..............nee dus

Quote from: BernHardN on December 28, 2017, 12:59:05
Kan je achteraf een andere HDD inbouwen met meer GB's?

BernHardN

Quote from: kanariepiet on December 28, 2017, 13:05:00
Het is een Apple  :-X ..............nee dus


Ja, oké, vroeger kon je achteraf geheugen uitbreiden enzo, en op ifixet stonden altijd wel trukjes om dit soort dingen te doen, tegenwoordig moet bij je iMac het scherm eraf voor dit soort dingen idd.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

MellyVille

Quote from: BernHardN on December 28, 2017, 13:00:28
€140,- bij Eglobalcentral.nl 32GB versie.

4k = 150. Zou 'm persoonlijk liever in NL kopen ivm levertijd/garantie.

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

road rebel

Als overtuigde gebruiker van Shield TV vind ik persoonlijk dat de Shield net iets meer de term "all round mediaplayer" mag dragen dan een Apple tv4k.
Dat is dan vooral te danken aan de betere implementatie van Plex, emby en Kodi, en de mogelijkheid on HD audio passthrough aan te zetten (de receiver decodeert). Met de Shield heb je dus ook atmos en HDR, zelfs op Netflix.

Een Apple TV4k heeft als voordeel tov de Shield: het oogt allemaal net iets frisser en strakker, je hebt Dolby Vision, iTunes movie store en de app store.
De iTunes movie store is in de Benelux beter en uitgebreider dan Google playstore, en ook nog eens goedkoper. De apps op tvOS zijn talrijker en van betere kwaliteit dan op Android tv.

Een belangrijk verschil is AirPlay vs chromecast. In mijn geval is AirPlay beter ondersteund (iOS toestellen), en net iets stabieler. Chromecast is dan weer meestal beter geïmplementeerd (de telefoon geeft een url aan de shield; terwijl bij AirPlay de telefoon meestal het signaal verstuurt naar de Apple tv).


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

bigbro

vraagje: wanneer je vanuit een lopende aflevering van een serie in Netflix teruggaat naar menu om een andere aflevering uit te zoeken dan zie je het menu. Vervolgens wordt het beeld 1,5 seconden zwart en dan komt het menu weer tevoorschijn. Klein probleem maar omdat ik veel ' zap' is het storend. Ik zie wel dat hij vervolgens met de beeldformaatmelding rechts bovenin komt. Ik vermoed dat daarom  het beeld weer even weer zwart wordt.

Iemand enig idee hoe dit niet te laten gebeuren? Voor de firmware-update was dit niet het geval.

Verder valt me op dat ook op de Apple de beeldkwaliteit van dezelfde serie, ja zelfs dezelfde aflevering kan verschillen. Soms roep ik spontaan 'wow'   maar een andere keer is dat effect er duidelijk niet.

Robbo

Amper gebruikt en nu schijnbaar al gebrickt.

Nadat even het eea uitgeprobeerd te hebben besloten om de ATV uit te zetten en met de Dune een film te kijken.  Even later begon de front led van de ATV te knipperen.  En omdat dat behoorlijk vervelend is in een donkere kamer de stekker er uitgetrokken.  Nu krijg ik een 'zie apple support' melding dus ik vermoed dat het ding aan het updaten was. Morgen maar eens bellen met support, maar wat ik ervan lees wordt het een gevalletje retour afzender.

MellyVille

Balen!

Hoe zet je m eigenlijk uit? Ik dacht gewoon aan laten en auto sluimer? Of kan ie ook handmatig uit dan?

bigbro

hij kan niet uit, tenzij je de stekker eruit haalt.

HereIsTom

Quote from: bigbro on December 28, 2017, 22:47:37
hij kan niet uit, tenzij je de stekker eruit haalt.
Ook zo iets achterlijks in deze tijd, 90% van de tijd gebruik je 'm niet, maar gebruikt hij wel stroom!  :devil:
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

MellyVille

#494
Denk dat het in sluimer niet veel zal zijn.

Net al aan het stoeien geweest. Ik wil eigenlijk wel CEC om m te bedienen maar niet dat hij de tv uit en aanzet. Kan niet. Gelukkig met Logitech Harmony en ouderwetse IR wel een oplossing voor. Vreemd wel, je moet dus of alleen een Appletv hebben of altijd die remote gebruiken. Die is wel prettig en met games etc wel nodig..

Proefabo Amazon bevalt wel: Grand Tour en American Gods, wat een beeldmateriaal!! Echt een aanrader.

HereIsTom

#495
Quote from: MellyVille on December 28, 2017, 22:59:02
Denk dat het in sluimer niet veel zal zijn.

Als is het maar 1W dan nog is het onzin om 'm aan te laten staan!
Heb je je sluipverbruik wel eens gemeten? In de meeste huishoudens is dit zo'n 250W
Bij mij gaat alles echt helemaal van de stroom als we het niet gebruiken, door op je verbruik te letten kun je zo 30% op je energie rekening besparen!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

bigbro

Quote from: HereIsTom on December 28, 2017, 23:10:06
Als is het maar 1W dan nog is het onzin om 'm aan te laten staan!
Heb je je sluipverbruik wel eens gemeten? In de meeste huishoudens is dit zo'n 250W
Bij mij gaat alles echt helemaal van de stroom als we het niet gebruiken, door op je verbruik te letten kun je zo 30% op je energie rekening besparen!
Ik heb me dit wel vaker afgevraagd. Stel je zet altijd alles uit. Elke x als je een apparaat aanzet zal het apparaat opnieuw moeten opstarten. Dat kost meer stroom dan wanneer het apparaat vanuit sluimerstand moet starten. Verder heb je bij veel apparaten een fysieke aan/uit knop. Ellke keer als je die aan/uitschakelt slijt deze. Mijn moeder zet(te) haar tv ook altijd fysiek uit. Op een gegeven moment was de knop kapot en moest vervangen worden. Dat kostte veel tijd en sowieso is het slechter voor het millieu. Er moet een monteur met een auto komen, er moet een nieuwe knop worden geproduceerd en geplaatst. Zet je dit af tegen het op standby/sluimer laten staan dan weet ik niet wat beter is.

hifiman

Quote from: bigbro on December 29, 2017, 03:06:59
Ik heb me dit wel vaker afgevraagd. Stel je zet altijd alles uit. Elke x als je een apparaat aanzet zal het apparaat opnieuw moeten opstarten. Dat kost meer stroom dan wanneer het apparaat vanuit sluimerstand moet starten.
Een eventuele inschakelpiek duurt natuurlijk maar heel even en is in die zin dus verwaarloosbaar op je totale verbruik op een dag. Uitzetten levert dan altijd meer besparing op lijkt mij.

HereIsTom

Quote from: bigbro on December 29, 2017, 03:06:59
Ik heb me dit wel vaker afgevraagd. Stel je zet altijd alles uit. Elke x als je een apparaat aanzet zal het apparaat opnieuw moeten opstarten. Dat kost meer stroom dan wanneer het apparaat vanuit sluimerstand moet starten. Verder heb je bij veel apparaten een fysieke aan/uit knop. Ellke keer als je die aan/uitschakelt slijt deze. Mijn moeder zet(te) haar tv ook altijd fysiek uit. Op een gegeven moment was de knop kapot en moest vervangen worden. Dat kostte veel tijd en sowieso is het slechter voor het millieu. Er moet een monteur met een auto komen, er moet een nieuwe knop worden geproduceerd en geplaatst. Zet je dit af tegen het op standby/sluimer laten staan dan weet ik niet wat beter is.

Das echt allemaal onzin hoor, ik heb gewoon zo'n klikaanklikuit tussen mijn apparaten en het aan en uit zetten kost een stuk minder dan het altijd aan te laten staan.
Ook de slijtage van knoppen is echt onzin of je moet het apparaat tientallen keren per dag aan en uit zetten.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

darkrunner

Lol wat men er allemaal al bij haalt tegenwoordig om een merk op te hemelen...
Dat hem niet met een knop uit kan is gewoon belachelijk punt.