Apple TV 4K HDR (5e generatie Apple TV)

Started by sprins, August 6, 2017, 23:58:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CoSo

Bij de Plex op de apple TV moet je dat bij de instellingen doen voordat je film/serie start.
Plex op de TV hoeft dit idd ook niet :-\

Marco66

Gewoon infuse gebruiken, kun je het tijdens de film ook veranderen.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Teejoo

Quote from: treky22 on December 25, 2017, 19:49:53
Net MrMc tegengekomen (Kodi ripoff) en i.c.m. de Sio2 skin en op laten starten in "muziek" en albums is dit voor nu the way to go!
Zoals ik gewend ben van Kodi herkent MrMc al mijn muziek files en maakt er gewoon losse nummers van.

Enige jammere is dat je voor de volledige versie moet betalen, maar 7,99 is te overzien natuurlijk.

Dit stond een x aantal reacties terug.

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk
dat was hem!

Teejoo

#453
Zojuist even laatste update erop gezet en de settings nagelopen. Waarom converteert de Apple TV eigenlijk het DD signaal naar PCM als je de audio instelling op best beschikbare kwaliteit zet?

Kanariepiet

Klopt, was een post van mij en mrmc werkt nog steeds perfect en herkent al mijn WAV en Flac bestanden (losse of met cue files)

Na een paar weken met de ATV icm Infuse pro, mrmc, Netflix en iTunes is dit voor mij de ultieme mediaplayer!

Quote from: Teejoo on December 25, 2017, 22:11:23
dat was hem!

Teejoo

Quote from: kanariepiet on December 25, 2017, 23:19:07
Klopt, was een post van mij en mrmc werkt nog steeds perfect en herkent al mijn WAV en Flac bestanden (losse of met cue files)

Na een paar weken met de ATV icm Infuse pro, mrmc, Netflix en iTunes is dit voor mij de ultieme mediaplayer!
Ik kreeg hem zojuist even niet gedownload, maar ik denk dat dat komt omdat ik niet de laatste firmware erop had staan. Morgen even testen. Kan dat ook met de lite versie?

Kanariepiet

Om te proberen wel, maar ben je heel erg beperkt met afspelen en laten zien aantal liedjes/albums.

Quote from: Teejoo on December 25, 2017, 23:23:08
Ik kreeg hem zojuist even niet gedownload, maar ik denk dat dat komt omdat ik niet de laatste firmware erop had staan. Morgen even testen. Kan dat ook met de lite versie?

MellyVille

#457
Zijn er eigenlijk bestandsformaten die de ATV 4K niet aan kan?

High bitrate 4k HDR gaat gewoon goed? Blueray rips?

Ik overweeg er toch sterk een, ondanks het gebrek aan RTL XL en NPO gemist, hoewel dat nog komt en anders met AirPlay prima werkt, toch?

road rebel

De ingebouwde speler heeft beperkingen inderdaad, maar er zij apps zoals infuse om dat te counteren.


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

MellyVille

Die ken ik. Big file Hdr 4k geen issue daarmee?

Teejoo

Quote from: Teejoo on December 25, 2017, 23:02:13
Waarom converteert de Apple TV eigenlijk het DD signaal naar PCM als je de audio instelling op best beschikbare kwaliteit zet?
Weet dat iemand?

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Robbo

Lijkt me niet, want om het decoderen van een Dolby of DTS stream is juist waar de rechten opgeheven worden. 

road rebel

#463
Ben je zeker dat het originele niet DD maar DD+ is? Want dan zou DD fixed output eerder een downconversie zijn. Maar dat van PCM verbaasde me enigszins ook vandaag

Teejoo

#464
Quote from: road rebel on December 26, 2017, 22:53:37
Ben je zeker dat het originele niet DD maar DD+ is? Want dan zou DD fixed output eerder een downconversie zijn. Maar dat van PCM verbaasde me enigszins ook vandaag
volgens mij geeft hij dan ook gewoon DD+ uit. Morgen eens testen.

MellyVille

Leuk ding, maar geen Youtube HDR kwam ik snel achter. Sterker nog, helemaal geen Youtube 4k.

Kansloos dit zeg, nog steeds geen alles in 1 wat ik eigenlijk wel verwachtte. Zeker, het is direct te vinden met Google (als je erop zoekt), en gezien je het vooraf niet weet heb ik daar niet specifiek naar gezocht. Zou het in de toekomst komen of is die kans gewoon nihil?

Kanariepiet

Kansloos vind ik wel een beetje een overdreven reactie, alleen omdat er geen YouTube 4K op zit.
Zo een drama is dat nou ook weer niet, maar moet zeggen dat ik YouTube niet veel gebruik.

Ik denk dat de ATV 4K toch de speler is die het meest bij de ultieme mediaplayer in de buurt komt, ook al zijn er een paar kleine tekortkomingen.

Quote from: MellyVille on December 27, 2017, 19:51:56
Leuk ding, maar geen Youtube HDR kwam ik snel achter. Sterker nog, helemaal geen Youtube 4k.

Kansloos dit zeg, nog steeds geen alles in 1 wat ik eigenlijk wel verwachtte. Zeker, het is direct te vinden met Google (als je erop zoekt), en gezien je het vooraf niet weet heb ik daar niet specifiek naar gezocht. Zou het in de toekomst komen of is die kans gewoon nihil?

MellyVille

We kunnen het wel verdedigen maar dat is natuurlijk bijzonder slecht op een AppleTV 4k geen 4k youtube hebben, maargoed. Ook dat is voor mij niet bepalend.

Waar ik wel van baal: bijvoorbeeld met de NPO app op iPhone airplayen naar de appletv levert bagger kwaliteit, terwijl als ik in dezelfde app en zelfde programma op Casten druk en de ingebouwde Chromecast in mijn tv kies is de kwaliteit top.
Nu werkte voorheen her casten vrijwel nooit lekker maar vanaf nu ineens wel :) kortom, ook daar gebruik ik de appletv niet voor. Blijft over grote UHD rips en Amazon Prime, de rest kon de matige Android TV ingebakken in mijn Sony ook prima (en wel yt 4k).

Positief ben ik dus niet volledig, desalniettemin ben ik wel Apple fan en houd ik m toch wel denk ik zo.

Iemand tips voor betere Airplay eigenlijk?

StefaanD

Probleem is dat Apple TV 4K geen YouTube 4K afspeelt komt door een soort van codec oorlog tussen Google (jawel zij dus) en Apple zelf. Google gebruikt immers VP9 en Apple ondersteund (momenteel) alleen H.264

Of Apple ooit VP9 zal ondersteunen blijft een open vraag.

MellyVille

#469
Ik blijf het kansloos vinden en zal het uitleggen. Ik besteed flink wat geld aan een 65 inch Sony OLED, met Android TV. Dat hele Android is niet geweldig, aardig kansloos zelfs, maar kan YouTube wel in 4K afspelen, alleen niet in HDR.

Dus ik denk ik koop een Apple apparaat, wat groots spreekt over zijn 4K en HDR functionaliteiten. Maar die speelt YT enkel in 1080p blijkt. Dat is toch een grote grap? Ik begrijp de codec verschillen, dat zijn keuzes van Apple en Google ivm hun feute/meningsverschillen..

Een ieder hier heeft veel geld in zijn set zitten, ik ook, en dan kan ik nog steeds niet 4K HDR YT spelen. Natuurlijk had ik dat blijkbaar beter moeten onderzoeken maar dit lijkt me toch echt basis functionaliteit. Maar omdat het Apple is denken we met z'n allen ach, dat snappen we wel. Ik kan nu na aardig wat euro's te hebben gelegd nog niet eens een HDR demo geven aan m'n bezoek. Of aan mezelf. Echt een soort grap dus  :ph34r:

Vind het wel de moeite van benoemen in de hoop dat anderen zo een betere keus kunnen maken en dit meenemen in hun overweging. Was er maar een manier om met z'n allen tegen Apple te zeggen wat we ervan vinden en dat ze er iets mee doen.

Maargoed, ik kan er mee leven :)

Nu AirPlay, is dat altijd zo ruk vanaf iPhone? Anders is een Shield misschien toch echt een betere optie betreft functionaliteiten. Als je van Android houdt dan..

activ

Ik snap niet echt waarom je geld over heb voor Youtube in HDR, het is niet alsog ze films aanbieden o.i.d., of mis ik iets?
De ingebouwde Youtube van LG doet wel 4k HDR, en ik kan je verzekeren dat er niets op staat dat de moeite van het kijken waard is. Als je een demo wilt doen kun je beter een disc pakken of Netflix met HDR.

Netflix HDR doet de Shield geloof ik ook niet, dus stop daar je geld maar niet in. (Is verder een fijn ding, maar als je echt perse Youtube wilt met HDR is hij niet je oplossing)

MellyVille

#471
Ik heb er geen geld voor over maar kan wel genieten van de stad-demos in HDR op YT. Kocht de ATV niet specifiek voor die reden. Denk ik  :popcorn:

Maar, als laatste had ik enkele jaren terug de ATV1, die kon hetzelfde betreft YT.  :wow:

TopGun2010

Op de ATV zit wel Vimeo die wel veel 4k heeft, staan eigenlijk hetzelfde soort filmpjes op als YT echter wel minder
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Kanariepiet

Dus het gaat je alleen om te stoefen bij familie en vrienden met 4K HDR :wacko:
Neem dan een 4K Netflix abonnement of huur/koop de goedkoopste films in iTunes of download ze en speel ze af via infuse.

Blijf het raar vinden dat je de ATV kansloos blijft vinden alleen omdat je demo's wil afspelen en je dit al kon weten dat YouTube max 1080p is.
Eens dat anno 2017/2018 4K aanwezig hoort te zijn, maar als Apple en Google er niet uitkomen dan houdt het toch op lijkt me?!?!

Quote from: MellyVille on December 28, 2017, 08:51:47
Ik blijf het kansloos vinden en zal het uitleggen. Ik besteed flink wat geld aan een 65 inch Sony OLED, met Android TV. Dat hele Android is niet geweldig, aardig kansloos zelfs, maar kan YouTube wel in 4K afspelen, alleen niet in HDR.

Dus ik denk ik koop een Apple apparaat, wat groots spreekt over zijn 4K en HDR functionaliteiten. Maar die speelt YT enkel in 1080p blijkt. Dat is toch een grote grap? Ik begrijp de codec verschillen, dat zijn keuzes van Apple en Google ivm hun feute/meningsverschillen..

Een ieder hier heeft veel geld in zijn set zitten, ik ook, en dan kan ik nog steeds niet 4K HDR YT spelen. Natuurlijk had ik dat blijkbaar beter moeten onderzoeken maar dit lijkt me toch echt basis functionaliteit. Maar omdat het Apple is denken we met z'n allen ach, dat snappen we wel. Ik kan nu na aardig wat euro's te hebben gelegd nog niet eens een HDR demo geven aan m'n bezoek. Of aan mezelf. Echt een soort grap dus  :ph34r:

Vind het wel de moeite van benoemen in de hoop dat anderen zo een betere keus kunnen maken en dit meenemen in hun overweging. Was er maar een manier om met z'n allen tegen Apple te zeggen wat we ervan vinden en dat ze er iets mee doen.

Maargoed, ik kan er mee leven :)

Nu AirPlay, is dat altijd zo ruk vanaf iPhone? Anders is een Shield misschien toch echt een betere optie betreft functionaliteiten. Als je van Android houdt dan..

darkrunner

#474
Dus de Atv is alles behalve een alles in één speler, maar goed dat er een Apple logo op staat dan? nu de shield kopen lijkt me wat dom met de nieuwe de binnenkort komt maar de atv is het dan ook niet precies.