Apple TV 4K HDR (5e generatie Apple TV)

Started by sprins, August 6, 2017, 23:58:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TopGun2010

Framerate aanpassen aan content werkt toch nog niet op de atv4k met Infuse? Alles bij nog steeds in 60.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Marco66

Quote from: kanariepiet on November 22, 2017, 16:09:46
Werkt deze ook net zoals de Zappiti met covers met infuse?
Kun je bijvoorbeeld bij series ook zien welke je al gezien hebt en hoe is de beeldkwaliteit ten opzichte van de Zappiti?

Lijkt me wel een heel erg mooi apparaat voor alles in 1 Netflix, iTunes, films en series van NAS en weet ik wat al nog niet meer.

Beeldkwaliteit vind ik erg goed.
Infuse heeft ook scraper functie en werkt erg goed, je kunt ook handmatig aanpassen als hij niet de juiste vind.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

#227
Quote from: TopGun2010 on November 22, 2017, 16:29:15
Framerate aanpassen aan content werkt toch nog niet op de atv4k met Infuse? Alles bij nog steeds in 60.

Schakelt bij mij prima tussen, 24/50/60 en sdr/hdr.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Raymen

Werkt hier ook perfect

Schakelt mooi tussen 4k en1080 ook hdr wordt geactiveert
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

evilniek

Quote from: papaleo on November 22, 2017, 15:32:16
Omdat >90% van mijn films welke op mijn nas staan nog blu-ray(rip's) zijn,die dus 1080/24/p zijn...
En omdat ik 'nog' geen Sony vw760 ,maar de vw360 projector heb en alleen de 760 de volledige beschikking heeft tot MotionFlow met 4K.....daar waar de vw360 dit alleen maar met 1080P heeft, had het (voor mij althans) makkelijker geweest als de atv ook van af 1080p de resolutie aan had gepast naar 4K/hdr...hoefde ik ietsje minder te schakelen in het menu.

Ik vind namelijk dat wanneer je MF (op de laagste stand) toevoegd aan de film dit waanzinig mooie/vloeiende scherpe pans opleverd zonder de tekortkoming van de 24p judder.

Ik vindt Motionflow wel een leuke feature, maar onmisbaar vindt ik ook een groot woord, zonder ziet het er ook heel smooth uit eigenlijk. Vandaag The Dark Knight gekeken met MF, weinig foutjes maar ook niet perfect. Sorry, beetje OT, maar goeie info wat betreft ATV.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

TopGun2010

Ja, ik zie het! Had de update nog niet geladen!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

papaleo

Quote from: evilniek on November 22, 2017, 18:05:35
Ik vindt Motionflow wel een leuke feature, maar onmisbaar vindt ik ook een groot woord, zonder ziet het er ook heel smooth uit eigenlijk. Vandaag The Dark Knight gekeken met MF, weinig foutjes maar ook niet perfect. Sorry, beetje OT, maar goeie info wat betreft ATV.

Nee...,onmisbaar is het niet want Sony heeft al van huis uit een mooie motion,maar niet te min mis ik het toch wel met 4k materiaal tov 1080p materiaal.

Ik heb zojuist de atv op mijn vw360 uitgeprobeerd en daar ondervind ik ook dat wanneer je in de atv voor 1080/24p kies en je dan 4k/24p-HDR materiaal opzet je hier ook handmatig de resolutie moet veranderen...
je kan dan wel voor 4k/24p-SDR kiezen,dan stuurt de vw360 wel HDR/10 BIT/rec2020/4:2:2 uit.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Marco66

#232
Ik hebde Apple tv standaard op 4K Sdr 24 staan, menu ziet er op deze stand ook veel strakker uit en hij schakelt netjes over naar hdr en andere framerate.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

sprins

Het is en blijft zonde dat de ATV niet de Hi-RES audio formaten kan bitstreamen (dus ook geen Atmos en DYS:X). Anders was het met Infuse voor mij de ideale media speler. Nu heb ik een Dune Solo erbij voor die 7.1.4 formaten.
AV7705 + Bose Panaray/Controlspace 7.1.4

Kanariepiet

Heb me er ook maar aan gewaagd, vandaag wordt hij geleverd.
Ben benieuwd, ziet er uit als de ultieme alles in 1

Hopjesvla

Quote from: kanariepiet on November 22, 2017, 16:09:46
Werkt deze ook net zoals de Zappiti met covers met infuse?
Kun je bijvoorbeeld bij series ook zien welke je al gezien hebt en hoe is de beeldkwaliteit ten opzichte van de Zappiti?

Lijkt me wel een heel erg mooi apparaat voor alles in 1 Netflix, iTunes, films en series van NAS en weet ik wat al nog niet meer.

Yes, Infuse heeft een prima metadatasysteem. Haalt alle info netjes op en browsen gaat soepel. Je kunt Trakt aktiveren, maar sinds iOS 11 heb je dat niet meer nodig om bijvoorbeeld over meerdere Apple TV's (heb er drie thuis) bij te houden waar je bent gebleven met een film of serie. Infuse synct dat via iCloud over de verschillende devices. Laatst gespeelde films staan boven het Infuse app symbool op de Apple TV, vergelijkbaar met Netflix previews.

Er kan nog wel een hoop extra uit de metadata gehaald worden, Plex is daar wat verder in. Die haalt bij films vanzelf extra features en trailers op en met Plex kun je ook op categorieën browsen, nog niet gekeken films etc. Daar is Infuse nog wat simpel in, zeker met meer en meer media op je server wordt het eindeloos scrollen om te bedenken wat je wil kijken. Zou lekker zijn als je kon selecteren op 'unseen high rated thrillers' oid. Of "Newest releases".

Maarrrr, het is een geweldige mediaplayer, Gebruik 'm al erg lang op de iPad op vakanties en nu ook vast op de Apple TV als media player. Het vreet alles (nu ook 4K BDMV folders), is snel en helder.

Hier een paar Infuse / Plex vergelijkjes [KLIK DE THUMBS VOOR GROTER]:

INFUSE serie. Info en episodes helder in beeld:


INFUSE film. Info (helaas geen gedetailleerde video info als framerate en HDR) en andere films in dezelfde favorite:



PLEX film. Meer info (genre, ratings) en meer zaken rondom de film. Trailer, extra's etc.


PLEX serie. Beetje kaal qua opmaak..


...maar wel interessante relevante info als je scrolt. Plex doet gewoon wat meer met de metadata.


PLEX film. Ook kijken op genre.


Ik heb altijd met Popcorn en Dune gespeeld, maar sinds de Apple TV 4 (en nu 4K helemaal) kan ik mij niet voorstellen dat er een fijnere mediaplayer is. Supersnel, agile en veelzijdig.

papaleo

Huh...ik heb ook de atv(5.0) icm infuse...,maar heb dat 'blauwe' licht er niet omheen  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

StefaanD

Quote from: kanariepiet on November 22, 2017, 16:09:46
Kun je bijvoorbeeld bij series ook zien welke je al gezien hebt
Ja, bij Infuse heet dat Up Next als ik me niet vergis en toont wat de volgende aflevering van een serie is die je volgt. Vergelijkbaar met On Deck zoals Plex dit noemt.

Begin zelf een klein beetje spijt te krijgen dat ik voor de Shield heb gekozen ipv Apple TV 4K. Weinig verkeerd met de Shield maar de Crunchyroll app bijvoorbeeld draait een stuk beter op de Apple TV in vergelijking met de Shield, maar dit ligt natuurlijk aan de maker van de app, niet aan het toestel zelf.

Hopjesvla

Quote from: papaleo on November 23, 2017, 11:05:19
Huh...ik heb ook de atv(5.0) icm infuse...,maar heb dat 'blauwe' licht er niet omheen  :D

Hue strippie + 1 m verlenging, kijkt heel lekker, komt het scherm een beetje los van de muur.

broodro0ster

Quote from: StefaanD on November 23, 2017, 12:00:26
Ja, bij Infuse heet dat Up Next als ik me niet vergis en toont wat de volgende aflevering van een serie is die je volgt. Vergelijkbaar met On Deck zoals Plex dit noemt.

Begin zelf een klein beetje spijt te krijgen dat ik voor de Shield heb gekozen ipv Apple TV 4K. Weinig verkeerd met de Shield maar de Crunchyroll app bijvoorbeeld draait een stuk beter op de Apple TV in vergelijking met de Shield, maar dit ligt natuurlijk aan de maker van de app, niet aan het toestel zelf.

Kan je hem niet meer terug sturen? Of is de bedenktijd voorbij?
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Kanariepiet

Thanks, ziet er echt top uit.
Kun je bijvoorbeeld ook alle 007 films groeperen of gaat dat te ver?
Hij ligt inmiddels bij de buren dus wat te doen dit weekend :headbanging:

Quote from: Hopjesvla on November 23, 2017, 10:14:40
Yes, Infuse heeft een prima metadatasysteem. Haalt alle info netjes op en browsen gaat soepel. Je kunt Trakt aktiveren, maar sinds iOS 11 heb je dat niet meer nodig om bijvoorbeeld over meerdere Apple TV's (heb er drie thuis) bij te houden waar je bent gebleven met een film of serie. Infuse synct dat via iCloud over de verschillende devices. Laatst gespeelde films staan boven het Infuse app symbool op de Apple TV, vergelijkbaar met Netflix previews.

Er kan nog wel een hoop extra uit de metadata gehaald worden, Plex is daar wat verder in. Die haalt bij films vanzelf extra features en trailers op en met Plex kun je ook op categorieën browsen, nog niet gekeken films etc. Daar is Infuse nog wat simpel in, zeker met meer en meer media op je server wordt het eindeloos scrollen om te bedenken wat je wil kijken. Zou lekker zijn als je kon selecteren op 'unseen high rated thrillers' oid. Of "Newest releases".

Maarrrr, het is een geweldige mediaplayer, Gebruik 'm al erg lang op de iPad op vakanties en nu ook vast op de Apple TV als media player. Het vreet alles (nu ook 4K BDMV folders), is snel en helder.

Hier een paar Infuse / Plex vergelijkjes [KLIK DE THUMBS VOOR GROTER]:

INFUSE serie. Info en episodes helder in beeld:


INFUSE film. Info (helaas geen gedetailleerde video info als framerate en HDR) en andere films in dezelfde favorite:



PLEX film. Meer info (genre, ratings) en meer zaken rondom de film. Trailer, extra's etc.


PLEX serie. Beetje kaal qua opmaak..


...maar wel interessante relevante info als je scrolt. Plex doet gewoon wat meer met de metadata.


PLEX film. Ook kijken op genre.


Ik heb altijd met Popcorn en Dune gespeeld, maar sinds de Apple TV 4 (en nu 4K helemaal) kan ik mij niet voorstellen dat er een fijnere mediaplayer is. Supersnel, agile en veelzijdig.

StefaanD

Quote from: broodro0ster on November 23, 2017, 13:16:58
Kan je hem niet meer terug sturen? Of is de bedenktijd voorbij?
Terugsturen zit er niet meer in, de bedenktijd is voorbij. Zal misschien binnenkort wel in de verkoop gaan, ik kijk het nog even aan  ;)

StefaanD

Quote from: kanariepiet on November 23, 2017, 15:29:22
Thanks, ziet er echt top uit.
Kun je bijvoorbeeld ook alle 007 films groeperen of gaat dat te ver?
Hij ligt inmiddels bij de buren dus wat te doen dit weekend :headbanging:
Ja zeker, kan reeds vanaf Infuse 5.1 kijk maar eens naar dit blog artikel

Kanariepiet

Gisteren even snel aangesloten, aangemeld voor beta programma, Netflix geïnstalleerd en beetje met de instellingen gespeeld en Jezus wat een bloedsnel en handig apparaatje!

Van het weekend infuse pro erop en verder spelen.
Wat ook top is, is Siri, vinden de kids ook; Siri, Netflix, Siri, Vaiana en gaan met dat ding.

Zag dat er ook al een Logitech profiel van is, dus hopelijk werkt dat ook goed.

Marco66

Vind ik 1 vd pluspunten, erg fijne snelle bediening!

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

broodro0ster

Leuk om te lezen dat iedereen er zo positief over is sinds de laatste update. Dit lijkt me echt wel een betere oplossing als al die Android Kodi spelers die na een jaar geen updates meer krijgen en nog stinken van de bugs.

Het enige wat ik erg jammer vind is dat er geen Dolby Atmos/DTS:X support is :( Anders was ik ook op de AppleTV kar gesprongen.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Joske007

Quote from: broodro0ster on November 24, 2017, 10:21:37
Het enige wat ik erg jammer vind is dat er geen Dolby Atmos/DTS:X support is :( Anders was ik ook op de AppleTV kar gesprongen.
Je kan hiervoor uiteraard wel een aanvraag sturen naar Apple  ;)
https://www.apple.com/feedback/appletv.html
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Richard70…

Heb deze ook, gebruik hem voornamelijk voor Netflix .
Maar als ket goed begrijp kan ik als ik infuse pro er op zet de dune en de Zappiti de deur ui doen.
Zou wel lekker opruimen in het kastje :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Marco66

Quote from: rdebruin on November 24, 2017, 12:19:49
Heb deze ook, gebruik hem voornamelijk voor Netflix .
Maar als ket goed begrijp kan ik als ik infuse pro er op zet de dune en de Zappiti de deur ui doen.
Zou wel lekker opruimen in het kastje :D

Yep 😄
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch