Apple TV 4K HDR (5e generatie Apple TV)

Started by sprins, August 6, 2017, 23:58:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TopGun2010

#125
Kan iemand mij uitleggen waarom veel oudere films niet op de Nl iTunes staan maar wel op de US iTunes? Bijvoorbeeld Lost in Translation, je moet er immers voor betalen, dus het zou gewoon beschikbaar moeten zijn.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

evilniek

Quote from: TopGun2010 on October 11, 2017, 19:33:53
Kan iemand mij uitleggen waarom veel oudere films niet op de Nl iTunes staan maar wel op de US iTunes? Bijvoorbeeld Lost in Translation, je moet er immers voor betalen, dus het zou gewoon beschikbaar moeten zijn.

Iets met rechten, op bvb Netflix is dat net zo.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

TopGun2010

Rechten? Dat vind ik juist het vreemde, bij iTunes betaal je daar gewoon voor.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...


Joske007

Ivm de ATV 4K begreep ik dat het nu eindelijk wel mogelijk is om beeldmateriaal 24P weer te geven.
Alleen zou dit steeds manueel dienen te gebeuren?
Betekent dit dat je steeds voor je de film start je, nu volledig in de setup moet duiken alvorens op Play te drukken of hoe gaat dit precies te werk?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

papaleo

Quote from: Joske007 on October 13, 2017, 13:54:12
Ivm de ATV 4K begreep ik dat het nu eindelijk wel mogelijk is om beeldmateriaal 24P weer te geven.
Alleen zou dit steeds manueel dienen te gebeuren?
Betekent dit dat je steeds voor je de film start je, nu volledig in de setup moet duiken alvorens op Play te drukken of hoe gaat dit precies te werk?

Ja, maar dan alleen de optie 4k@24p,er is geen 1080@24p voorhanden.
Vreemd genoeg blijft deze gekozen voorkeur stand, bij mij althans, niet altijd fixed staan,...ik moet dan wederom het menu in om deze aan vinken...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Joske007

Ook niet bepaald handig om voor het afspelen 24p materiaal, steeds handmatig in de menu de optie 24p aan of uit te zetten  >:(
Jammer dat ze dit zowel voor 4k/24p en 1080/24p niet automatisch laten gaan.

Wel bij te lezen dat het via een handmatige methode gelukkig nu wel voorzien is  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

papaleo

Het is niet 'steeds' maar door een of andere reden gebeurt het wel eens dat ik dit handmatig moet wijzigen...
Ik zal er eens op letten wanneer dit gebeurt,misschien wel te maken dat ik nu nog in de 'onderzoeksmode' zit en dat het dan gebeurt  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Joske007

Aangezien de ATV 4K 64GB nergens voorradig is, veronderstel ik dat ik als niet gamer voldoende heb aan 32GB of zie ik iets over het hoofd?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Marco66

Quote from: Joske007 on October 13, 2017, 14:34:15
Aangezien de ATV 4K 64GB nergens voorradig is, veronderstel ik dat ik als niet gamer voldoende heb aan 32GB of zie ik iets over het hoofd?

Meer dan voldoende om wat apps op te zetten, films stream je of koop je in de itunes store.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Joske007

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

papaleo

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 23, 2017, 23:39:01
Heb na de annulering een Google Chromecast Ultra aangesloten...... perfect YouTube 4K :D
Netflix werkt ook goed, alleen is alles via een tablet of telefoon, even wennen maar bediend natuurlijk wel makkelijker.

85.00 vs 239.00
En dat was ook mijn laatste Apple apparaat de deur uit (nog voor hij erin was)
Wat jammer zeg.
Ze worden nu echt aan alle kanten ingehaald

Buiten de ATV 4k Heb ik er ook een Chromecast Ultra bij aangeschaft maar wanneer ik Youtube 4k@60p/HDR content afspeel dan zie ik op mijn Sony VW360 dat deze zich jammer genoeg beperkt tot het uitsturen van het kleurenpallet bt709 en dus niet het WCG rec2020 weergeeft...dit scheelt enorm in de beleving zeker met hdr.
Maw de Chromecast ultra is, voor mij althans...daardoor zeker niet het ultieme apparaatje wetende dat de chromecast ultra youtube 4k (hdr) content niet in vol ornaat kan weergeven. :nopompom:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Wat gebeurt er als je de kleurspace forceert ?
We zitten te wachten op fiber om genoeg snelheid te halen voor hdr.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Misschien ten overvloede. Je moet wel video smoothing uitzetten anders loopt hij altijd tot max rec709
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

#139
Quote from: J.A.F._Doorhof on October 14, 2017, 10:37:06
Wat gebeurt er als je de kleurspace forceert ?
We zitten te wachten op fiber om genoeg snelheid te halen voor hdr.

Er zijn in de CC weinig tot geen van deze instellingen voorhanden...dus zou ik niet weten hoe je forcering zou moeten uitvoeren.
Vreemd genoeg geeft de vw360 wel aan dat er een HDR10 signaal is,maar wel met een beperkte colorspace

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 14, 2017, 10:37:59
Misschien ten overvloede. Je moet wel video smoothing uitzetten anders loopt hij altijd tot max rec709

Ja,ook deze had ik uit gezet en dan ook blijft de colorspace op bt709
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#140
Heb hetzelfde youtube materiaal met de Chromecast op mijn Sony TV uitgeprobeerd en daar is zichtbaar een verschil te zien in de kleuren deze spatten werkelijk van uit het scherm  :o  8)
Kan alleen niet zichtbaar maken met welke collor gamut dit is maar mijn ogen vertellen mij dat dit wel 2020 moet zijn...

Waarom dit dan niet bij mijn vw360 te zien is ligt dan waarschijnlijk toch aan de/mijn keten, en dan neem ik aan dat de HDMI kabel die vanuit de Marantz pre naar de pj gaat de boosdoener is.?!
Ik zal deze tzt dan toch ook eens gaan vervangen door andere hdmi kabel en wellicht neem ik dan ook een glasvezel.

Volgens dit review van FlatpanelsHD zou de Chromecast wel instaat moeten zijn om rec 2020 te kunnen weergeven....


Zijn glasvezel hdmi kabels er ook in een lengte van 5 meter?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Dat het aan de HDMI kabel zou liggen heb ik zojuist uitgeloten.
Ik heb namelijk de Chromecast ultra direct achter in de VW360 gestoken,zonder tussen komst van een externe hdmi kabel en dan ook is er geen rec 2020 op de info van de vw360 te zien...deze blijft 709 uit sturen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

evilniek

Quote from: TopGun2010 on October 11, 2017, 20:43:04
Rechten? Dat vind ik juist het vreemde, bij iTunes betaal je daar gewoon voor.

Je betaald voor een abonnement, en daar worden de rechten voor een deel van betaald, maar je hebt eigenlijk geen directe invloed op de content. On-topic maar weer.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

papaleo

#143
Waar ik eerder de kleuruimte in de vw360 niet geforceerd kon veranderen naar rec2020 omdat deze gewoon niet beschikbaar was onder het kopje 'Kleurruimte' heb ik nu een manier gevonden om deze wel op te roepen in het menu 'Kleurruimte' en te gebruiken...
Je moet dan eerst in het menu van de 360 de HDR10 uitschakelen wanneer je daarna dan wederom
'Kleurruimte' aanklik,staat deze 2020 optie er plots wel bij.... :o

Dus deze aangevinkt en ook weer HDR10 aangezet maar nu heb ik WEL de keuze in en 709 en 2020...hoe dit kan is mij een raadsel maar het werkt en dat is belangrijk.
De info in het informatie scherm van de 360 blijft wel gewoon zeggen dat het 709 is maar je ziet aan het kleurenpallet dat er nu wel 2020 beschikbaar is en dat je deze ook uit stuurt.  8)
Je moet er nu wel opletten dat je rec2020 niet vergeet uit te zetten wanneer het content niet deze wcg in zich heeft want dan ziet het beeld er niet uit het klipt aan alle kanten dus alles is 'over saturated'
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Mooi.
De chromecast moet namelijk gewoon alles uit kunnen sturen.

Dat en de bediening hebben me naar de cc ultra gedrukt.
Ben nu de Apple TVs aan het vervangen. Vind het gewoon super handig om gewoon alles vanaf de telefoon en tablet te bedienen. Hoewel het soms wel misgaat maar dan werkt de google home app gelukkig wel. Maar soms is hij gewoon de besturing kwijt in Netflix of YT.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

evilniek

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 14, 2017, 13:58:06
Mooi.
De chromecast moet namelijk gewoon alles uit kunnen sturen.

Dat en de bediening hebben me naar de cc ultra gedrukt.
Ben nu de Apple TVs aan het vervangen. Vind het gewoon super handig om gewoon alles vanaf de telefoon en tablet te bedienen. Hoewel het soms wel misgaat maar dan werkt de google home app gelukkig wel. Maar soms is hij gewoon de besturing kwijt in Netflix of YT.

Zal wel iets met energiebesparing te maken hebben, ben de connectie tussen CCU ook wel is kwijt, maar meestal maar van korte duur gelukkig.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

J.A.F._Doorhof

Op de tablet eigenlijk nooit, telefoon heel soms
Denk dat het te maken heeft dat ik de telefoon regelmatig wissel van apps
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Joske007

Ik ben onderstaande afbeelding op het web tegengekomen, maar kan deze nergens in de settings van de ATV 4K tegenkomen?

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Marco66

Quote from: Joske007 on October 16, 2017, 17:53:06
Ik ben onderstaande afbeelding op het web tegengekomen, maar kan deze nergens in de settings van de ATV 4K tegenkomen?



Heb ik ook niet in het menu. Waar vond je die?

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Joske007

Via Google afbeeldingen ben ik hierop gestoten, maar kan deze nu helaas niet meer vinden  :crazy:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link