Apple TV 4K HDR (5e generatie Apple TV)

Started by sprins, August 6, 2017, 23:58:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sprins

Quote from: MaxxMark on September 22, 2017, 19:57:27
2. YouTube gebruikt VP9 en VP9 is een royalty free (open source) codec. Het is niet per definitie het feit dat YT(4k) niet ondersteund wordt, maar dat deze codec genegeerd wordt. Dit betekent namelijk ook dat andere platforms die VP9 gebruiken óók niet ondersteund zullen worden. Als een dermate groot platform als YouTube al niet ondersteund wordt, dan is de kans dat het voor kleinere partijen een voet aan de grond krijgt in het Apple Ecosysteem nagenoeg onmogelijk. Als apple een dermate grote userbase heeft dat het een impact heeft op het wereldwijde streaming marktaandeel, dan zou het niet ondersteunen van VP9 op iOS een nagel aan de doodskist van VP9 kunnen zijn.

Content is nog altijd king, dus ik denk niet dat Apple VP9 zo kan saboteren. Als VP9 inderdaad voor iedereen (dus ook Apple) royalty free is dan snap ik het helemaal niet wat ze aan het doen zijn. Tenzij VP9 nog niet hardwarematig ondersteund wordt in de diverse SOC producenten.

Gelukkig is mijn hele systeem gericht op 1080p, ik was enkel geïnteresseerd in het onderwerp mocht de nieuwe Apple TV bitstreamen. Ook dat doen ze niet dus ik hou de Apple TV 4 naast de Dune HD Solo die ik er ook op na houd. En de PS4pro. En de Marantz UD5007. Helaas doet geen enkele precies wat ik zou willen.
AV7705 + Bose Panaray/Controlspace 7.1.4

Teejoo

Kun je die automatische upscaling naar 4k nu wel of niet uitschakelen?

TopGun2010

Quote from: Teejoo on September 23, 2017, 19:52:43
Kun je die automatische upscaling naar 4k nu wel of niet uitschakelen?

Helaas niet, of je moet handmatig de resolutie aanpassen. Erg onhandig. Staat nu constant op hdr 4k 60. Kan ook het signaal van de bron niet checken. Beeld is ook best donker. Wat ik ook vreemd vind is dat er bij Netflix bij sommige bestanden Dolby Vision staat, mijn tv kan dat helemaal niet weergeven, alleen hdr, maar je krijgt geen enkel bericht.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

TopGun2010

Ben er klaar mee, de beeldkwaliteit van Netflix 4K is minder dan via de interne app op mijn Samsung tv, daarnaast is YouTube alleen in 1080 beschikbaar. Pffff, jammer, had er meer van verwacht. Maandag een Shield ophalen.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Teejoo

Quote from: TopGun2010 on September 23, 2017, 20:38:55
Ben er klaar mee, de beeldkwaliteit van Netflix 4K is minder dan via de interne app op mijn Samsung tv, daarnaast is YouTube alleen in 1080 beschikbaar. Pffff, jammer, had er meer van verwacht. Maandag een Shield ophalen.
Jammer, dan ben ik benieuwd hoe de shield is.

J.A.F._Doorhof

Heb na de annulering een Google Chromecast Ultra aangesloten...... perfect YouTube 4K :D
Netflix werkt ook goed, alleen is alles via een tablet of telefoon, even wennen maar bediend natuurlijk wel makkelijker.

85.00 vs 239.00
En dat was ook mijn laatste Apple apparaat de deur uit (nog voor hij erin was)
Wat jammer zeg.
Ze worden nu echt aan alle kanten ingehaald
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

#56
Quote from: J.A.F._Doorhof on September 23, 2017, 23:39:01
Heb na de annulering een Google Chromecast Ultra aangesloten...... perfect YouTube 4K :D
Netflix werkt ook goed, alleen is alles via een tablet of telefoon, even wennen maar bediend natuurlijk wel makkelijker.

85.00 vs 239.00
En dat was ook mijn laatste Apple apparaat de deur uit (nog voor hij erin was)
Wat jammer zeg.
Ze worden nu echt aan alle kanten ingehaald
Maar met een iPhone kan ik daar volgens mij toch niets mee? En die blijft wel. Los van dat is het idd gewoon slecht van Apple, ook met die nieuwe iPhone X.

J.A.F._Doorhof

iPhone werkt ook met Chrome cast gelukkig.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dennism

#58
Quote from: Teejoo on September 23, 2017, 20:53:33
Jammer, dan ben ik benieuwd hoe de shield is.

Ik ben erg tevreden met mijn schield

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 23, 2017, 23:39:01
Heb na de annulering een Google Chromecast Ultra aangesloten...... perfect YouTube 4K :D
Netflix werkt ook goed, alleen is alles via een tablet of telefoon, even wennen maar bediend natuurlijk wel makkelijker.

85.00 vs 239.00
En dat was ook mijn laatste Apple apparaat de deur uit (nog voor hij erin was)
Wat jammer zeg.
Ze worden nu echt aan alle kanten ingehaald

Lijkt ook wel of ze het willen dat ze op achterstand gezet worden, ingehaald waren ze denk ik al langer, tenzij je echt vol in het Apple Eco systeem zit misschien. VP9 niet supporten lijkt gewoon een politiek spel, verder nog steeds geen default Kodi support volgens mij, wat voor velen toch zeer belangrijk is. En dan ook nog eens het gegeven dat ze lijken te vinden dat alles upscalen naar 4K60P + HDR het beste is voor iedere consument omdat er anders mogelijk een korte flicker te zien zou zijn of een informatie overlay bij automatisch switchen tussen modes. 

Teejoo

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 24, 2017, 10:46:19
iPhone werkt ook met Chrome cast gelukkig.
en kun je dan ook goed Netflix afspelen? Ik heb bij een kennis wel eens geprobeert met een iPhone muziek te streamen naar een chromecast, maar dat lukte niet.

J.A.F._Doorhof

Je moet wel Google home instaleren
Dan zou het gewoon moeten werken
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

TopGun2010

De ATV 4K blijft toch staan, had er geen rekening mee gehouden dat mijn gezin het allemaal wel handig vindt! Nou ja, kan ik de ontwikkelingen afwachten. Hoofdtelefoon via bt gaat goed, geen lipsync problemen. Ben afgelopen avond druk geweest met de instellingen van mijn Samsung, heb nu goed beeld. Ze moeten wel snel die constante hdr modus uitzetten, geen toegevoegde waarde.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

papaleo

Ik krijg mijn ATV 4K ook vandaag binnen,had mijn atv2 al verkocht....
Wbt youtube 4k,oke jammer dat deze geen vp9 ondersteund maar ik zal het niet zozeer gaan missen (denk ik),daar heb ik nog wat andere apparaten voor om dit zichtbaar te kunnen maken.

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Hanky Panky

Heb nu een ATV 4 maar de enige toepassingen die ik erop gebruik zijn 2 x per maand Ziggo Sport kijken (Formule 1) en Netflix omdat ik een dumb TV heb in de woonkamer.

Deze winter ga ik voor een smart TV en zal ik alleen nog 21 x per jaar naar Formule 1 kijken. Dikke doei Apple als ik dat anders gedaan kan krijgen dan via de ATV.

Die Apple TV4 is eigenlijk het enige HT onderdeel dat ik achteraf gezien nooit had moeten aanschaffen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

Waarvoor ga je hem dan gebruiken ?
Wij kijken voornamelijk Netflix en yt ermee
Ben nu 3 dagen met de chromecast ultra bezig en moet zeggen. Van mij mogen alle Apple tv's de deur uit (we hebben er 3)

Bediening vanaf de telefoon is superieur. Zelfs vanaf het lockscreen.

Selecteren van video's en commentaar en subscribes gaat enorm veel makkelijker via de chromecast. En dat voor 80.00 :)

En dus geen constante hdr mode.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 25, 2017, 12:18:47
Waarvoor ga je hem dan gebruiken ?
Wij kijken voornamelijk Netflix en yt ermee
Ben nu 3 dagen met de chromecast ultra bezig en moet zeggen. Van mij mogen alle Apple tv's de deur uit (we hebben er 3)

Bediening vanaf de telefoon is superieur. Zelfs vanaf het lockscreen.

Selecteren van video's en commentaar en subscribes gaat enorm veel makkelijker via de chromecast. En dat voor 80.00 :)

En dus geen constante hdr mode.

Het voornemen is om een LG 65" Oled 4K TV aan te schaffen. Daar zit al een YT en Netflix app in. Dan moet ik alleen nog een manier vinden om zonder Apple TV naar Ziggo Sport Totaal Go te kijken (via de ipad naar de TV).

Ik heb XS4all glas, geen ziggo internet/tv.  En in de la ligt nog een Chromecast (versie 1) die ik maar eens moet testen :colgate:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

Bedoelde het meer naar papaleo :)
Andere aanbieders weet ik niet. Wij kijken echt alleen yt en Netflix en vind daarvoor de Apple tv wel erg prijzig als hij geen 4k yt doet. Heb niet voor niets een 4k projector.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

#67
Tsja...heb 'm n uurtje geleden aangesloten maar weet nu al niet meer zeker of dat die blijft,komt dit al binnen 1 uurtje stoeien tegen!
Inderdaad vervelend dat de resolutie fixed op 4K/hdr 60p blijft en je deze niet simpel ff kan veranderen,je moet dan door het hele menu.
Er staat ook geen 1080/24p keuze bij,de enige 24 frames is met 4k.
Ook geen ondersteuning voor HD-audioformaat,als ik het audispoor met DTS kies geeft de speler een error.
Speelt ook niet het 4K/hdr 60p.mkv bestand van Billy Linn af,beeld blijft zwart...had eigenlijk niet anders verwacht wellicht wel gehoopt dat die het wel zou afspelen.

Zal morgen eens gaan kijken of er nog iets positiefs uit te halen is... ::)


Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

evilniek

Quote from: papaleo on September 25, 2017, 20:06:56
Tsja...heb 'm n uurtje geleden aangesloten maar weet nu al niet meer zeker of dat die blijft,komt dit al binnen 1 uurtje stoeien tegen!
Inderdaad vervelend dat de resolutie fixed op 4K/hdr 60p blijft en je deze niet simpel ff kan veranderen,je moet dan door het hele menu.
Er staat ook geen 1080/24p keuze bij,de enige 24 frames is met 4k.
Ook geen ondersteuning voor HD-audioformaat,als ik het audispoor met DTS kies geeft de speler een error.
Speelt ook niet het 4K/hdr 60p.mkv bestand van Billy Linn af,beeld blijft zwart...had eigenlijk niet anders verwacht wellicht wel gehoopt dat die het wel zou afspelen.

Zal morgen eens gaan kijken of er nog iets positiefs uit te halen is... ::)


Als je op een betrouwbare manier veel verschillende bestanden af wil spelen, zou een AT4 of Chromecast niet mijn eerste keus zijn, 1080P 24Hz kun je denk ik wel vergeten(ik weet eigenlijk niet hoe dat met 4K zit hoor).
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

papaleo

#69
Edit (positief)
-de setup van deze atv is doormiddel van het laten sync. met je iphone/ipad binnen een oogwenk gedaan.
-met zijn interne geheugen van 3Gb icm de A10X chip is hij rete snel je kan super snel door de interface switchen tussen de app's zonder dat hij stotterd of vastloopt.
-op itunes staan al een ruim aanbod met 4k/hdr films en moet zeggen dat de (PQ) beeld kwaliteit heel,tot zeer goed is afgespeeld op mijn Sony TV....daar in tegen vond ik dat wanneer ik Netflix via de atv keek het beeld wat minder mooi was.
-ook heb ik wat content van af mijn Synology via de atv 4k gekeken en ook dit ziet er rete scherp en gestoken uit.

Ik heb de/een atv eigenlijk nooit als mediaspeler gebruikt of willen gebruiken,en ook deze aptv 4k zal mijn Zappiti en nVidia mediaspelers niet gaan vervangen dat staat vast.
Aangezien ik nog steeds diverse Apple producten gebruikt thuis en ik deze atv ook als hub voor homekit wil gaan gebruiken gaat die voorals nog niet terug...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

TopGun2010

Gebruik je Infuse papaleo? Moet zeggen dat Netflix icm mijn B&W P7 wireless erg goed werkt.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

papaleo

Quote from: TopGun2010 on September 25, 2017, 22:37:02
Gebruik je Infuse papaleo? Moet zeggen dat Netflix icm mijn B&W P7 wireless erg goed werkt.

Uhh..,nee wat is dat?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

TopGun2010

#73
Quote from: papaleo on September 25, 2017, 22:49:07
Uhh..,nee wat is dat?

Dat is een soort kodi, je kunt een jaarabo nemen voor 7,50, deze kun je binnen een maand annuleren als het niks voor je is. Werkt prima! Gratis versie 5 er op zetten en dan het abo aanzetten.

Alle hd geluidssignalen komen in pcm naar de receiver, dit ivm beleid Apple, maar het werkt wel.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

papaleo

Is hier wel/ook de mogelijkheid om je film in 1080/24p af te spelen,of blijft de output van de atv altijd overheersen?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels