Chromecast Audio + Interne DAC of Bluesound Node?

Started by Post, August 6, 2017, 10:47:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Post

Heren,

Ik ben momenteel mijn set aan het upgraden, maar zit met een "probleem" waar ik maar niet uitkomt. Ik wil namelijk Spotify/Tidal streamen via mijn NAD T758. De eerste, goedkoopste, optie in mijn ogen is het aanschaffen van een Chromecast Audio en deze digitaal aansluiten op mijn NAD om zodoende gebruik te maken van de interne DAC. De andere optie is het aanschaffen van een Bluesound Node 2, maar ik vraag mij af of ik dat verschil echt ga horen of dat er uberhaupt een verschil is? De Bluesound Node heeft namelijk een eigen DAC, maar dat is voor mijn gevoel overkill, omdat ik die al in mijn NAD heb zitten (bovendien komt die van dezelfde fabrikant).

Kunnen jullie hier iets over roepen anders dan het zelf het verschil gaan beluisteren?

evilniek

Quote from: Post on August  6, 2017, 10:47:39
Heren,

Ik ben momenteel mijn set aan het upgraden, maar zit met een "probleem" waar ik maar niet uitkomt. Ik wil namelijk Spotify/Tidal streamen via mijn NAD T758. De eerste, goedkoopste, optie in mijn ogen is het aanschaffen van een Chromecast Audio en deze digitaal aansluiten op mijn NAD om zodoende gebruik te maken van de interne DAC. De andere optie is het aanschaffen van een Bluesound Node 2, maar ik vraag mij af of ik dat verschil echt ga horen of dat er uberhaupt een verschil is? De Bluesound Node heeft namelijk een eigen DAC, maar dat is voor mijn gevoel overkill, omdat ik die al in mijn NAD heb zitten (bovendien komt die van dezelfde fabrikant).

Kunnen jullie hier iets over roepen anders dan het zelf het verschil gaan beluisteren?

Ik zou gaan voor de Bluesound 2, CA zou ik niet doen,  CA Speelt albums ook niet gapless af overigens.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Former member 78

Ik zal voor de CA gaan.
Dat ding koop je voor €39,- en dan hou je ruim €500,- over.

Ik gebruik redelijk vaak mijn Chromecast naar volle tevredenheid.

Post

De CCA is inderdaad prijstechnisch interessant. Ik vraag mij alleen af wat het verschil qua geluidskwaliteit zal zijn in mijn set up en waarom. Dus CCA + mijn interne dac of een Bluesound Node? De DAC in de bluesound is dan voor mijn gevoel overkill als ik al gebruik kan maken van mijn interne DAC.

TopGun2010

#4
Optisch aangesloten is de sq meer dan goed, je gebruikt immers de dac van jouw betere apparaat. Gewoon proberen! Wel de juiste mini toslink naar toslink kabel bestellen. Audioquest heeft prima kabels. Bestel ook een losse vaste lan adapter bij Google, kost 19 euro en werkt veel stabieler dan wifi. Setje komt dan op totaal 80 euro. Koopje!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

hpapen

Scoor een cca op marktplaats, en koop een passend optisch kabeltje dat past- max 45 euro. 
Bevalt het niet- marktplaats.
Dan weet toch wat je wel/niet wilt

Post

Quote from: TopGun2010 on August  7, 2017, 09:16:55
Optisch aangesloten is de sq meer dan goed, je gebruikt immers de dac van jouw betere apparaat. Gewoon proberen! Wel de juiste mini toslink naar toslink kabel bestellen. Audioquest heeft prima kabels. Bestel ook een losse vaste lan adapter bij Google, kost 19 euro en werkt veel stabieler dan wifi. Setje komt dan op totaal 80 euro. Koopje!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

True! Ik ga dat doen.

Ik was onlangs bij de lokale Hifi zaak hier en zij gaven aan dat er wel degelijk verschil zit in sq vanwege betere voeding, afscherming, etc van een Node 2. Ik vind dat alleen lastig te geloven, omdat de CCA het signaal digitaal (in theorie zonder kwaliteitsverlies?!) doorgeeft aan m'n NAD en die voorzien is van een goede voeding, etc. De Node doet dat alleen in het apparaat zelf waarna het naar de NAD zou gaan.

mijkie

niet twijfelen, een CCA werkt gewoon prima !!

een BS kun je altijd nog kopen !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

evilniek

Quote from: mijkie on August  7, 2017, 13:17:35
niet twijfelen, een CCA werkt gewoon prima !!

een BS kun je altijd nog kopen !!

Alles werkt natuurlijk wel. Geluidskwaliteit is alleen een ander verhaal, diverse reviews die dit bevestigen overigens. Je hoeft mij natuurlijk niet te geloven, maar een CCA is denk ik gewoon een goedkope maar matige oplossing, kun je nog beter kijken naar een RPi met Hifiberry bordje heb je veel voor weinig. Maar misschien vindt je mijn argumenten niet zo belangrijk, proberen kost ook niet de wereld natuurlijk.  :)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

mijkie

cca is zeker niet de beste maar, zo schokkend slecht vind ik hem niet hoor !

Heb ze allebei gehad, RPi incl digiboard en dac boardje en die waren beter idd, Auralic Mini vond ik nog een stapje beter ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Former member 78

Quote from: evilniek on August  8, 2017, 17:46:14
Alles werkt natuurlijk wel. Geluidskwaliteit is alleen een ander verhaal, diverse reviews die dit bevestigen overigens. Je hoeft mij natuurlijk niet te geloven, maar een CCA is denk ik gewoon een goedkope maar matige oplossing, kun je nog beter kijken naar een RPi met Hifiberry bordje heb je veel voor weinig. Maar misschien vindt je mijn argumenten niet zo belangrijk, proberen kost ook niet de wereld natuurlijk.  :)

Ik denk dat men de Chromecast een beetje onderschat, en doordat het ding zo goedkoop is vaak op de wat simpelere set zal spelen.
Sluit 'm maar eens aan op leuk spul met een goede DAC :)

Er is niks matigs aan dat ding zolang je 'm digitaal gebruikt.

Post

Voor wat betreft de reviews; zijn er ook genoeg die juist aangeven dat het signaal, mits digitaal uitgezonden, in principe zonder kwaliteitsverlies je DAC in wordt gestuurd. Uiteraard snap ik dat wanneer je andere DAC's gaat gebruiken je verschil in kwaliteit merkt, maar dat is mijn vraag ook niet.

Ik ben het met ArjanR1 eens denk ik; de CCA wordt zwaar onderschat.

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Post

Quote from: TopGun2010 on August 13, 2017, 09:24:55
Wat is het geworden Post?

Gisteren de CCA + Ethernet adapter en Audioquest Forest toslink binnengekregen. Ik moet eerlijk zeggen dat het nog beter klinkt dan ik had verwacht. Alleen al met Spotify! Dik tevreden dus voor 89 euro!

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

TopGun2010

Quote from: Post on August 13, 2017, 10:07:14
Gisteren de CCA + Ethernet adapter en Audioquest Forest toslink binnengekregen. Ik moet eerlijk zeggen dat het nog beter klinkt dan ik had verwacht. Alleen al met Spotify! Dik tevreden dus voor 89 euro!

Goed te horen! Heb deze combi ook en vind het perfect!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Post

Ik ondervind nu alleen een probleem met de Tidal app op mijn Iphone. Het hifi logo verdwijnt steeds bij het casten. Heeft iemand hier ervaring mee?

Former member 78

Hoort dat dan niet?
Als je cast, dan speelt de telefoon niet meer mee natuurlijk.
Die is alleen een afstandsbediening.

Post

Quote from: ArjanR1 on August 14, 2017, 12:43:55
Hoort dat dan niet?
Als je cast, dan speelt de telefoon niet meer mee natuurlijk.
Die is alleen een afstandsbediening.

Klopt, maar dat hoort niet. Als ik Tidal in de browser van mijn pc gebruik doet hij dat niet. In de app springt het hifi-logo ook alleen uit, wanneer ik een nummer skip.

TopGun2010

Heb ik ook, maar het klinkt goed, zal wel een bug zijn.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Post

Quote from: TopGun2010 on August 14, 2017, 14:06:24
Heb ik ook, maar het klinkt goed, zal wel een bug zijn.

Kun jij checken of het signaal hetzelfde is met en zonder hifi logo? Mijn NAD geeft mij maar beperkt informatie namelijk.

noot87

Ik zou het ook graag horen of iemand ervaring heeft met het verschil tussen CCA en een Bluesound module. Daarnaast betwijfel ik het ook of je het verschil hoort tussen een gewoon optisch kabeltje en een Audioquest optische kabel, digitaal is digitaal. Komt het signaal aan, dan komt het aan....
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP