Help: Tubular Bells 2003 DVD-A geeft geen 5.1???

Started by Mandragore, April 19, 2004, 08:13:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mandragore

Ik kan sinds de installatie van mijn nieuwe SACD en DVD-A speler vorige week eindelijk genieten van mijn SACD en DVD-A albums, waaronder TB2003. Helaas krijg ik met geen mogelijkheid de surround mix aan de praat. Op mijn vorige speler kon ik keurig voor DD 5.1 of DTS 5.1 kiezen, maar dat gaat nu ook niet meer.

Het enige geluid wat er uit komt is 2 kanaals PCM 48k ???

De speler en receiver zijn met 6 analoge Eichmann Four interlinks en een optische interlink op elkaar aangesloten. Afspelen van andere SACD's (DSOTM) en DVD-A's (Rumours) gaat zonder problemen in analoog 5.1 surround. De speler herkent de schijf overigens wel als DVD-A. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan!

J.A.F._Doorhof

Kun je in het menu mischien iets kiezen van bv MLP ?
Weet je zeker dat het een surroundmix is (lijkt me wel maar goed).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Pieter Kleine

Welke speler heb je eigenlijk? Maar je zult vermoedelijk inderdaad het menu van de speler even moeten doorlopen.

Mandragore

#3
Ik gebruik een Marantz DV6400 SACD/DVD-A speler die met 6 analoge (t.b.v. SACD en DVD-A) en 1 optische (t.b.v. CD en DVD-V) interlink op een Marantz SR7400 receiver is aangesloten. In de audio setup van de 6400 heb ik het volgende aangegeven (vet = huidige instelling):

DRC (off, on)
Dolby Digital (on, off)
DTS (DTS, PCM)
Down Sampling (off, on)
MPEG (PCM, MPEG)
Analog (5.1 CH, 2.0 CH) Hier staan nog menu's voor de speakerinstellingen achter. Als ik het goed heb bepaalt de speler hoe 5.1 analoog geluid naar de speakers wordt gestuurd en heeft de receiver daar geen controle over.
SACD (Multi CH, 2.0 CH, CD area)

Kan iemand mij trouwens vertellen wat beter is bij de instelling MPEG: PCM of MPEG en waarom?

En waarom zou ik down sampling aanzetten? Blijkbaar forceer je dan altijd 48 kHz. De handleiding zegt verder over discs met copyrightbeveiliging; "Zelfs als u de instelling op UIT zet, wordt de copyrightbeveiliging geactiveerd en wordt het geluid met 48 kHz gedownsampled". Heeft dat er iets mee te maken? Op een Mike Oldfield forum is dit probleem (met copyrightbeveiliging op de DVD-A) echter (nog) niet bekend. Ik dacht dat de CD versie wel een probleem gaf met bepaalde spelers.

Als ik een SACD van Pink Floyd (DSOTM) start begint alles vrolijk in 5.1 te spelen (erg mooi trouwens vind ik :P). Mits ik de receiver op 7.1 CH zet natuurlijk!

Met dezelfde instellingen op de speler en receiver kan ik via het menu op de Rumours DVD-A van Fleetwood Mac kiezen welke van de twee 96k/24bit tracks ik wil, terwijl er totaal 3 op staan (Multi CH 96k/24bit, Stereo 96k/24bit, DD 5.1 staat op de hoes). De speler herkent dat het een DVD-A is, dat zie ik op het OSD. Dus blijkbaar negeert de speler direct de DD 5.1 track. Ik kan die in ieder geval ogenschijnlijk nergens kiezen met deze speler. Hoe dan ook, als ik beide 96k/24bit tracks speel, kan ik met de audio toets op de AB van de 6400 zien wat er wordt gespeeld. Bij de ene zie ik inderdaad PPCM 5.1 ch 96k staan en bij de andere PPCM 2.0 ch 96k. En dat komt ook overeen met wat ik uit de speakers krijg.

De TB2003 DVD-A herkent de speler ook als zodanig, zie ik wederom op het OSD. Alleen deze DVD-A bevat geen menu om een (DVD-A) track te kiezen. Ik heb in het menu slechts de keuze tussen de surround playlist en de stereo playlist. Ongeacht welke playlist ik kies, ik krijg "alleen maar" stereo geluid uit mijn speakers. De audio toets bevestigt dat en geeft aan dat er PPCM 2.0 ch 48k uitkomt. Op de hoes staat Multi CH 96k/24bit, Stereo 96k/24bit, DD 5.1, DTS 5.1 en DD 2.0.

En toen ???

Voordat ik deze DV6400 had kon ik met mijn vorige DVD-V speler volgens mij kiezen uit de DD en DTS track. In ieder geval heb ik het met die speler in surround gehoord. Ook erg mooi! Als ik analoog uit zou zetten in het menu op de 6400 mag ik misschien weer kiezen tussen de DVD-V tracks, maar daar koop ik geen DVD-A voor.
Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan!

blue-eyes

Quote from: Mandragore on April 21, 2004, 00:45:32
De TB2003 DVD-A herkent de speler ook als zodanig, zie ik wederom op het OSD. Alleen deze DVD-A bevat geen menu om een (DVD-A) track te kiezen. Ik heb in het menu slechts de keuze tussen de surround playlist en de stereo playlist. Ongeacht welke playlist ik kies, ik krijg "alleen maar" stereo geluid uit mijn speakers. De audio toets bevestigt dat en geeft aan dat er PPCM 2.0 ch 48k uitkomt. Op de hoes staat Multi CH 96k/24bit, Stereo 96k/24bit, DD 5.1, DTS 5.1 en DD 2.0.

Ik heb het zelfde. Ik heb echter wel geluid uit de rearspeakers. DVD-A lampje brand ook. Mijn speler geeft aan dat het 48khz is. Ik kan alleen kiezen uit stereo en multi......... Ik moet er maar eens goed naar kijken. De overige DVD's spelen zonder problemen af. Ik denk zelf deze ook.

Zou het niet zo zijn dat je domweg DVD-a afspeelt, maar als je een dig. verbinding kiest het automatisch voor DD kiest? Blijft raar dat je niet kan kiezen tussen DD en DTS....
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Pieter Kleine

Probeer eens de disc uit in een winkel op een andere dvda-speler. Het lijkt er erg veel op alsof de disc zelf mogelijk defect is.

Mandragore

Quote from: Blue-Eyes on April 22, 2004, 19:39:33


Ik heb het zelfde. Ik heb echter wel geluid uit de rearspeakers. DVD-A lampje brand ook. Mijn speler geeft aan dat het 48khz is. Ik kan alleen kiezen uit stereo en multi......... Ik moet er maar eens goed naar kijken. De overige DVD's spelen zonder problemen af. Ik denk zelf deze ook.

Zou het niet zo zijn dat je domweg DVD-a afspeelt, maar als je een dig. verbinding kiest het automatisch voor DD kiest? Blijft raar dat je niet kan kiezen tussen DD en DTS....
In de setup van de SR7400 heb ik aangegeven dat de DVD speler digitaal is aangesloten en dat de CD speler analoog is aangesloten. Vervolgens moet ik voor het afspelen van een SACD of DVD-A de receiver de instructie geven om de 7.1 input te gebruiken. Als het goed is maakt het dan niet meer uit wat je op welke manier hebt aangesloten. De receiver pakt alleen het 5.1 signaal van de 6 analoge interlinks. En dat gaat dus goed met alles behalve TB2003.

Volgens mij kan het niet aan de receiver liggen. De speler geeft ook aan wat hij uitstuurt, dus ik probeer het toch daar te zoeken. Desondanks zal ik eens kijken of het aanpassen van de settings op de SR7400 wat uitmaakt en of het loskoppelen van de digitale interlink wat uitmaakt.
Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan!

Lone Ranger

Quote from: Pieter Kleine on April 22, 2004, 23:21:13
Probeer eens de disc uit in een winkel op een andere dvda-speler. Het lijkt er erg veel op alsof de disc zelf mogelijk defect is.

Mijn versie is 5.1 met geluid uit alle speakers.
Zowel DVD-A als DTS.

Mandragore

Quote from: Lone Ranger on April 23, 2004, 10:41:26Mijn versie is 5.1 met geluid uit alle speakers.
Zowel DVD-A als DTS.
Hoe krijg je zowel DVD-A als DTS voor elkaar met jouw set? Heb je aparte DVD-A en DVD-V spelers? Of kan je op jouw speler kiezen welke track (DVD-A of DTS) je wilt afspelen? Hoe doe je dat dan?
Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan!

Pieter Kleine

Ook mijn versie doet het perfect. Maar nog een tip. ga eens met de disk naar een audiozaak met jouw type speler en probeer daar eens de disc op uit. Mogelijk is er een incompatibiliteit tussen de disk en jouw spelertype.

blue-eyes

Quote from: Mandragore on April 23, 2004, 23:02:47

Hoe krijg je zowel DVD-A als DTS voor elkaar met jouw set? Heb je aparte DVD-A en DVD-V spelers? Of kan je op jouw speler kiezen welke track (DVD-A of DTS) je wilt afspelen? Hoe doe je dat dan?

Als het signaal via de digitale kabel gaat naar de receiver is het normaliter (uitzonderingen daargelaten) geen DVD-A maar een ander signaal. DTS of DD. Dit kan je goed zien doordat de receiver aangeeft wat voor codering hij gebruikt. Ik zal het bij mij thuis nog even checken.

Overigens is het signaal via analoog veel dynamischer, etc. dan het signaal via digitaal. Ik ga er vooralsnog even vanuit dat ik dus wel degelijk DVD-A zit te luisteren.

Blijft het alleen wazig dat ik niet in het DVD menu kan kiezen tussen de verschillende formaten DVD-A/DTS/DD etc.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mandragore

Op dezelfde schijf staan ook DVD-V excerpts van TB II en III. Bij deze chapters kan ik in het menu op de DVD wel kiezen of ik DD 5.1 of PCM stereo wil. En wat ik kies komt er ook als zodanig uit. De speler geeft bijvoorbeeld aan dat hij DD 5.1 48k uitstuurt.

Aargh, waarom stuurt hij geen 5.1 uit in DVD-A ???

Overigens klinkt zo'n DD 5.1 chapter bij mij ogenschijnlijk voller en gedetailleerder als ik de digitale ingang op m'n receiver kies t.o.v. de 6 analoge interlinks. Ik moet het volume ook wat hoger zetten met analoog als ik hetzelfde niveau wil halen. Komt dat wellicht omdat die analoge interlinks nog ingespeeld dienen te worden? Ik heb ze nu ongeveer 4 weken zeer regelmatig in gebruik.
Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan!

Henk

QuoteDe TB2003 DVD-A herkent de speler ook als zodanig, zie ik wederom op het OSD. Alleen deze DVD-A bevat geen menu om een (DVD-A) track te kiezen. Ik heb in het menu slechts de keuze tussen de surround playlist en de stereo playlist. Ongeacht welke playlist ik kies, ik krijg "alleen maar" stereo geluid uit mijn speakers. De audio toets bevestigt dat en geeft aan dat er PPCM 2.0 ch 48k uitkomt. Op de hoes staat Multi CH 96k/24bit, Stereo 96k/24bit, DD 5.1, DTS 5.1 en DD 2.0.

Bij mij komt deze DVD-Audio disc (als ik via 'Play' de schijf opstart) rechtstreeks in de DVD-Audio surround playlist terecht. Eventueel kan ik via het 'Top menu' of de Audio-toets op de afstandsbediening switchen. Wellicht heb jij een 'defecte' disc te pakken...

Het DVD-Audio gedeelte van Tubular Bells is trouwens 'slechts' gesampled op 48Khz (zie ook deze review).

QuoteHoe krijg je zowel DVD-A als DTS voor elkaar met jouw set? Heb je aparte DVD-A en DVD-V spelers? Of kan je op jouw speler kiezen welke track (DVD-A of DTS) je wilt afspelen? Hoe doe je dat dan?

Bij sommige DVD-Audio spelers kun je in het setup-menu aangeven of je een DVD-A schijfje als DVD-Audio disc of als DVD-Video disc behandelt wilt hebben. Verder bieden sommige DVD-Audio schijfjes zelf een rechtstreekse toegang tot de DVD-Video audio tracks aan.

QuoteKan iemand mij trouwens vertellen wat beter is bij de instelling MPEG: PCM of MPEG en waarom?

Dit heeft te maken met MPEG-Audio, hetgeen je maar zelden tegen zult komen op DVD's (het was oorspronkelijk het Europese alternatief voor Dolby Digital), sommige versterkers kunnen dit signaal namelijk niet decoderen, met de MPEG:PCM setting laat je het decoderen aan de DVD-speler over.

QuoteEn waarom zou ik down sampling aanzetten? Blijkbaar forceer je dan altijd 48 kHz.

Dit heeft ook weer met de eigenaardigheden van sommige AV-versterkers te maken: die accepeteren alleen maar PCM op 44.1 en 48kHz.

Mandragore

Bedankt voor de reactie Henk!

Ik had die review een tijd geleden (2003) ook al eens een paar keer gelezen en ik was het blijkbaar vergeten dat men daar al melding maakt van 48kHz. Met Advanced Resolution op de DVD-A hoes bedoelt men blijkbaar 48k ???

Die 48kHz is dus duidelijk, maar helaas heb ik nog steeds geen idee waarom de surround playlist geen surround weergeeft. Ik zal mijn schijf eens proberen te testen bij iemand anders. De setup van mijn speler heeft geen optie om het afhandelen van DVD-A te bepalen.
Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan!

Mandragore

#14
Joepie  ;D ;D ;D

Ik heb eindelijk m'n 5.1 mix! Het zal wel niet helemaal zo horen, maar door te kloten met de repeat toets op de AB van de 6400 en daarna voor "top menu" op het OSD te kiezen krijg ik de Eng Dolby D 5.1ch 48k mix. Tenminste dat zegt de audio toets van de AB van de 6400 op het OSD.

Ik heb geen idee of ik nu alleen naar de DD 5.1 kan luisteren of dat ik ook de DVD-A mix hoor via dezelfde "truuk" als ik 7.1ch op de receiver kies. In ieder geval krijg ik met de receiver op de 5.1 analoge en de digitale uitgangen beide 5.1 geluid. Waarbij ik met het digitale signaal er ook nog eens DPL IIx music op los kan laten om het geluid over mijn 7 gelijke Oktaven kan laten lopen.

Wow, dat klinkt zeg! Ik heb zojuist mijn eerste kippevel ervaring gehad met m'n nieuwe set tijdens de "finale" track van part one. Bijvoorbeeld tijdens het Glockenspiel lekker gedetailleerd ergens achter/boven m'n hoofd en dan tot slot de "TUBULAR BELLS", brrrrrrr :P :P :P

Nu gaan we eens z.s.m. serieus luisteren naar de verschillen tussen de analoge en digitale versie. Vooralsnog klinkt de digitale versie gedetailleerder en voller.

Verder wil ik achterhalen wat ik nu precies moet doen om die DD 5.1 mix te krijgen. Want ik wil dan ook kijken of ik alsnog de DVD-A 5.1 en de DTS 5.1 kan "vinden" ::)
Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan!

Shorty

QuoteBij sommige DVD-Audio spelers kun je in het setup-menu aangeven of je een DVD-A schijfje als DVD-Audio disc of als DVD-Video disc behandelt wilt hebben.

Precies! Ik had ooit hetzelfde met 'Under Rug Swept' van Alanis Morrisette. Bleek ook dat je ergens in een menu de voorkeuze DVD-Video moet uitzetten, terwijl alle ander DVD-A's wel gewoon afspelen!

Welcome to the wonderful world of DVD-Audio!  >:D

VrGr,

Bart J.

Mandragore

#16
Nou, ik heb het eindelijk gevonden. Zoals wel vaker blijkt het redelijk simpel en voor de hand liggend :-[

Als ik eerst mijn receiver op de 7.1 input zet, dan pas de DVD-A start, dan krijg ik eindelijk een 5.1 PPCM signaal. Blijkbaar doe ik standaard eerst een schijf in de lade en kies ik later pas de benodigde instelling op de receiver, indien nodig. Met andere SACD en DVD-A is dat geen probleem.

Nu kan ik o.a. horen dat het roteren van de bas tijdens de intro track inderdaad van met de klok meedraait. Dit in tegenstelling tot de 5.1 DD en DTS in DVD-V, waarbij de bas dus tegen de klok in roteert. Dat had ik al eerder gelezen op een MO forum, maar dus nog niet zelf kunnen luisteren. Zo zijn er nog meer verschillen in de plaatsing van instrumenten en de plek waar je John Cleese de instrumenten hoort aankondigen in de finale track.

Ik twijfel nu alleen nog wat ik prettiger vind klinken; DD 5.1 met de DPL IIx Music matrix over mijn 7.1 opstelling (veel ruimtelijker) of DVD-A (lijkt iets meer detail te geven, alhoewel het beide 48 khz is) in 5.1, waarbij dan al het surround uit mijn side surrounds komt die redelijk dicht naast me staan.
Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan!

jaco

De Authoring van de DVD-A discs is inderdaad niet altijd duidelijk.
Henk heeft het in mijn ogen prima uitgelegd. Een DVD-A speler (althans de mijne) kun je instellen op Audio of Video voorkeur.

Dat DVD-A muilti kanaals iets ruimtelijke/losser klinkt dan de DD5.1 zou kunnen liggen aan het feit dat het bij DVD-A met MLP  gecomprimeerd is (Meridian Lossless Packaging) in tegenstelling tot DD en DTS waar het lossy gecomprimeerd is.

Ik snap je issue over wat nu beter is, de DVD-A 5(.1) track over maar 5 van de 7 speakers weergeven, of naar DD/DTS luisteren waar het wel over 7 speakers verdeeld wordt. Het kan inderdaad wat vreemd klinken als je echte side speakers hebt en je achter sepakers niet meedoen. Het is lastig als je versterker/processor dat niet over 7 speaker weergeven kan. Meestal kan dat wel met THXultra2 programma's

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Mandragore

#18
Ik heb inderdaad "echte" sides aan weerskanten ter hoogte van m'n oren. Helaas kan mijn Marantz SR7400 geen enkele bewerking, zoals b.v. DPL IIx Music,  loslaten op de 7.1 input.

Dat is jammer, want ik heb 7 gelijke speakers (ITC Oktaven). Ik hoor ze graag allemaal in actie omdat ze mijn ruimte mooi vullen en het gebruik van de surround kanalen komen in 7.1 duidelijk wat beter uit dan in 5.1.
Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan!

jaco

Dat is dan inderdaad jammer.
Ik kan dat gelukkig wel op zowel de digitale en de analoge multi kanaals input. Anders zou ik ook wel twijfels hebben of er 7.1 moet staan.
Toch zou het niet zo moeilijk moeten zijn, desnoods zet je het gelijke signaal op de zij en achter speaker. Dan krijg je een phantom speaker er tussenin waar de klank vandaan lijkt te komen.

Heb je echt een 7.1 ingang ? Dan zou je de 2 achterkanalen kunnen splitten en dan het inderdaad domweg verdelen over de zij en achterkant.
Ik begrijp dat je voor film toch de digitale ingang gebruikt, dus dan maakt het niet uit en houd je wel de DPL2x en EX processing.
Voor de multikanaals muziek maak je dan alleen gebruik van de multi kanaals analoge input. In die multikanaals muziek zitten toch geen EX/ES effecten, dus verlies je niet veel.

Heeft marantz niet aan zoiets simpels gedacht en er een schakelaartje ergens voor op zitten (hard of software matig ?)

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Mandragore

#20
Ik heb, los van alle andere aansluitingen, 7.1 aparte analoge aansluitingen. Die worden bij mij met 5.1 analoge Eichmanns aan de DV6400 speler gekoppeld voor DVD-A en SACD.

Wil ik daadwerkelijk gebruik maken van die input, dan moet ik een toets op mijn SR7400 (of AB) indrukken om te schakelen naar die 7.1 "mode". Vanaf dat moment doet de SR7400 ogenschijnlijk niets anders dan alles wat daar op binnen komt doorsluisen naar de speakers.

Blijkbaar kan ik nog wel in de setup apart het uitgangsniveau voor die 7.1 functie instellen. Nu staat in dat menu alles op 0dB en heb ik alles (size, afstand en geluidsniveau) op de DV6400 ingesteld. Daar heb ik overigens nog vragen over gesteld onder "Versterking en bewerking", hoe daar mee om te gaan en waar e.e.a. voor dient.
Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan!

jaco

Ik zou dan proberen met een Y kabel of een Tstukje eens van 5.1 7.1 maken en kijken hoe dat klinkt.
Dan zou het verhaal van de phantom speaker op moeten gaan. Met speakers achter je en naast je kom je dan wel ergens in de 110 graden uit. Daar is de mix op gemaakt.
Als je de levels nog wel in kun stellen kun je compenseren voor het feit dat je nu 2 in plaats van 1 luidspreker gebruikt.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Mandragore

Zijn dat soort (kwaliteits)splitters in de (online) winkel verkrijgbaar? Ik ben zelf a-technisch (2 rechtervoeten, 2 linkerhanden ;D), dus ik kan iets dergelijks niet zelf in elkaar draaien :-[

Als het splitten van het signaal verder geen technische problemen oplevert, wil ik het best proberen. Ik had er zelf als oplossing aan gedacht, maar het leek me niet uitvoerbaar ::)
Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan!

jaco

Ik heb nog wel 2 redelijke splitters liggen. Kan ik wel bij Frank langbrengen. Je hebt dan toch nog 2 extra Eichmann kabels nodig.
Het zijn vergulde splitters, maar of die nu goed of slecht zijn ?

Er zijn misschien wel kwalitatief goede Y kabels te koop, maar ik zou het eerst maar proberen met een splitter en 1 setje extra kabel, misschien bevalt het wel helemaal niet.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Mandragore

#24
Bedankt voor het aanbod!

Maar dat moeten we wel even met Frank afstemmen. Het is zonde als ik 2 Eichmann kabels koop en het blijkt niet te werken/klinken. Frank kent mijn setup en situatie ook, dus hij kan inschatten of het bij mij zou werken. Wellicht wil Frank me (die) kabels ook wel op proef lenen en opsturen, samen met jouw splitters. Die verzendkosten zijn dan uiteraard voor mijn rekening. Voor dat bedrag rij ik niet op en neer vanaf Gouda.

Als ik er dan tevreden over ben kan ik Frank en jou vervolgens betalen en anders stuur ik het terug of neem ik het mee als ik bij Frank naar een projector ga kijken.
Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan!