Buizen (mono) eindversterking

Started by Rob46, July 29, 2017, 17:34:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob46

De E470 als voorversterker inzetten en een buizen eindversterker, of zelfs mono eindversterkers inzetten? Luisteren is het devies, maar wat vinden wij op voorhand van deze configuratie? (Luidsprekers hebben een gevoeligheid van 88db/Monitor Audio Platinum PL100ii).

Verder heb ik mijn set dacht ik wel op orde. Gisteren nog wel een upgrade van een USB verbinding toegepast (AQ Diamond tussen Aurender en DAC40). Er zat een MyCable USB tussen, de AQ is een significante verbetering. Ik vind de transparantie en het hoog beter.

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Former member 78

Vaak wordt het andersom toegepast, een buizen VV en een transistor als eind.
Persoonlijk zal ik de E470 als geheel blijven gebruiken.


patsijb

het kan op de e470
misschien overstap naar e600? met zijn volledig klasse A..

Rob46

Ik heb inderdaad vaker gelezen dat er een buizen voortrap en een transistor eindtrap als set speelt. Soms bekijk je de mogelijkheden en ervaringen van anderen. De E470 volledig gebruiken is uiteraard het beste denk ik. Het zou ook zonde zijn om van de E470 een versterkergedeelte 'van af te splitsen'.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Quote from: patsijb on July 29, 2017, 19:20:36
het kan op de e470
misschien overstap naar e600? met zijn volledig klasse A..

Helemaal top! Tot 2 maal toe een jong gebruikte net misgelopen. Deze zijn zeldzaam!
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

patsijb

ik speel er zelf ook mee
ik zou niks anders meer willen..

met inruil van je e470 kan je misschien tot een leuke prijs komen

solitaire

Maar weinig buizen (eind)versterkers zijn zo multi-inzetbaar als een e470 (en al helemaal niet vergeleken met een e600): ze lusten de meeste luidsprekers wel rauw. Buizen versterking en de luidspreker die aangestuurd moet worden moet echt technisch 'passen' voor het uberhaupt zijn kwaliteiten kan laten zien. Voor de rest is er geen verschil tussen buizen en transistor spullen, afgezien van hun weergave kwaliteiten natuurlijk, maar die verschillen tussen transistor apparatuur en tussen buis spullen onderling ook, en het matchen van apparatuur binnen een setup en luisterruimte is altijd een must en voor velen van ons deel van onze hobby.

Zelf speel ik met buis eindversterker en transistor voorversterker zoals je kan zien in mijn sig. Plays like a dream.



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

raindog

Al eens een losse eindbak van Accuphase zelf overwogen? Een A45 of A65 bijvoorbeeld, die zijn gebruikt voor een 'redelijk' bedrag te vinden. Denk dat de combi E470 met A45/A65 wel eens beter zou kunnen spelen dan een E600, krachtiger in ieder geval.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

buizesmurf

speel ook met een transitor vv,als je het dac met volume regeling eigenlijk wel een transistor vv kan noemen.
De eindversterking is voor single end buisversterkers.Moet wel bekennen dat voor het allerlaagste laag hypex gebruik.
Het voordeel van de buizeversterkers is dat ik kan spelen met verschillende stuurbuisjes,meer of minder gain.
zo kan ik op narmaal luisterniveau het volume op 0 zetten,of betrr gezegt helemaal open..