XFI Show 2017 - Live versus hifi, hoor je het verschil?

Started by Martijn M, September 17, 2017, 13:46:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

We vergelijken live stem, snare drum en cello met diezelfde geluiden via hifi. Verwacht je verschil te horen tussen live en hifi?

Ja, ik verwacht een duidelijk verschil te horen bij alle geluiden.
21 (70%)
Ja en nee, ik verwacht bij bepaalde geluiden moeilijk het verschil te horen.
7 (23.3%)
Nee, ik denk dat ik het verschil niet hoor.
2 (6.7%)

Total Members Voted: 30

Voting closed: September 30, 2017, 13:46:22

Robiwan

Vandaag naar de XFi show geweest. Helaas was het niveau qua muziekkeuze over het algemeen weer om te huilen. Veel van dat Nora Jones achtig spul of klassiek/jazz gebrabbel. Bij Rega draaide ze tenminste nog AIR of Bruce Springsteen, oh ja en direct rechts van de ingang (zeelandfoyer), volgens mij kamer 59, werd even Metallica gedraaid :clapping:.

Maar al met al wel veel deelnemers en een groot assortiment qua merken en opstellingen :clapping:
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

eMVe

Quote from: Robiwan on September 30, 2017, 15:17:20
Vandaag naar de XFi show geweest. Helaas was het niveau qua muziekkeuze over het algemeen weer om te huilen. Veel van dat Nora Jones achtig spul of klassiek/jazz gebrabbel. Bij Rega draaide ze tenminste nog AIR of Bruce Springsteen, oh ja en direct rechts van de ingang (zeelandfoyer), volgens mij kamer 59, werd even Metallica gedraaid :clapping:.

Maar al met al wel veel deelnemers en een groot assortiment qua merken en opstellingen :clapping:
En hoe was je beleving bij de vergelijking. . . hoorde je het verschil?

Robiwan

Quote from: eMVe on September 30, 2017, 16:06:35
En hoe was je beleving bij de vergelijking. . . hoorde je het verschil?

oeps niet geweest :o
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

chansig

#53
Verschil was overduidelijk. Bij alledrie. Bij de stem vond ik het zeer duidelijk dat het opgenomen was. Verschil tussen cello was ook duidelijk maar vond ik wel goed met elkaar matchen. Er speelde 1 cello live en de ander was opgenomen. Snaredrum verschil was ook hoorbaar. Ik kon alleen niet zo 1,2,3 zeggen welke live was. Dynamisch vond ik bv beide erg sterk.

Leuke test. Maar zoals uitgelegd werd is het echt niet te doen.Dat zit hem dan meer in hoe op te nemen. Eigenlijk voor het doel te hoog gegrepen (live en weergave via speakers gelijk) maar ik vond de weergave van de Dutch & Dutch wel erg sterk.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

fietser

#54
Leuke dag gehad. Oeps ben er onderste boven van.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Etiennevh

Quote from: chansig on September 30, 2017, 17:17:47
Verschil was overduidelijk. Bij alledrie. Bij de stem vond ik het zeer duidelijk dat het opgenomen was. Verschil tussen cello was ook duidelijk maar vond ik wel goed met elkaar matchen. Er speelde 1 cello live en de ander was opgenomen. Snaredrum verschil was ook hoorbaar. Ik kon alleen niet zo 1,2,3 zeggen welke live was. Dynamisch vond ik bv beide erg sterk.

Leuke test. Maar zoals uitgelegd werd is het echt niet te doen.Dat zit hem dan meer in hoe op te nemen. Eigenlijk voor het doel te hoog gegrepen (live en weergave via speakers gelijk) maar ik vond de weergave van de Dutch & Dutch wel erg sterk.

Gr. Hans
ik had het zelfde. Cello vond ik moeilijk te onderscheiden, snare drum juist gemakkelijker. Wel grappig om de discussie over de wijze van testen etc. Aan te horen.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

DofN

Ik vond de D&D 8C heel erg goed klinken. Subliem strak laag, geen kleuring. Muziek klonk daardoor heel puur. De opgenomen cello klonk gewoon erg goed naast de live-cello. Ik vind dat knap. Daarna nog wat andere muziekjes geluisterd die erg goed werden weergegeven. Zo goed klinkt het thuis niet. Ik zou die  8C echt wel thuis willen hebben!

Heb ook nog naar wat andere (en ook 300K+) sets geluisterd die niet konden meekomen met de kwaliteit van de D&D-s.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software