vraag sphinx project 12 uitschakelen via optische control in out

Started by gizmo2, July 21, 2017, 13:38:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gizmo2

ik heb een setje sphinx project 12 op de kop getikt (klinkt mooi  ;D) nu stuur ik deze aan via de pre out van een rotel ra-12 versterker.

mijn vraag is dan ook er zit aan de achterkant van sphinx mono blokken een aan en uit schakelaar die via een optische control (in out) bediend kan worden via een voorversterker van hun merk.
maar hoe werkt dit nu precies en is het mogelijk om deze aan en uit te zetten met bijvoorbeeld de rotel ra versterker.


alvast bedankt.




alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Charlemagne

De Project 12 is inderdaad voorzien van een optische control, bedoeld om aan te sturen met een Project 2 voorversterker. Daarmee kon je de eindbakken uit hun stand-by-stand halen, als je de VV aanzette. Ik heb beide in het verleden gehad. Of het met een ander merk VV ook werkt, weet ik niet. Gewoon proberen zou ik zeggen.

Hier is een link naar de manual. Op pagina 7 wordt uitgelegd hoe je moet aansluiten.

http://www.sphinxlab.com/producten/pdf/Project2mk2_Dutch.PDF
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

gizmo2

Bedankt voor de uitleg en de link maar het is inmiddels niet meer nodig omdat ik de rotel verkocht heb en nu een linn wakonda als voorversterker heb en die nu juist geen optische uitgang heeft heeft kan het dus niet meer proberen.

Dan maar elke keer met het handje uitzetten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up: