svs pc13 ultra, versterker doet het weer dankzij Jossie

Started by soragoi, July 20, 2017, 20:03:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

soragoi

Hallo forum leden,
sinds vandaag doet mijn versterker het niet meer van mijn :
pc13 ultra

zekering is goed.
de voeding intern is defect, zie naast een klein printje ook een brandplekje.

wat zijn mijn opties :
voeding repareren ? wie weet waar ?
voedingsprint vervangen ?
complete versterker vernieuwe en hoe ?
complete versterker vervangen voor ander merk of ?

wie heeft er tips ?

mijkie

als je een foto post van de print, met het brandplekje, wie weet is hier op t forum wel een techneut  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

TopGun2010

Zit er geen garantie meer op? Mail anders svs voor opties
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

master30

Ik weet wel een techneut hier, die heeft die van mij ook gemaakt.
Misschien dat ie zich wel gaat melden, anders is in het svs topic een berichtje plaatsen
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

soragoi

#4
ok zou mooi zijn,
ga zo wel foto's proberen, maar is een lastig plekje.
garantie helaas  ? sub 2e hands gekocht begin dit jaar.

tot nu toe bedankt voor de replies, nog meer tips altijd welkom.

net ook nog even gemeten, er komt wel 230 Volt binnen op de voeding, maar van voeding geen laagspanning naar versterker print.
Dus geschakelde voeding geeft geen spanning af.
weet ook niet welke spanning hij moet afgeven.

soragoi

weet iemand of de groene led op de versterker al gaat branden als de versterker aangaat ?
of moet er daadwerkelijk ook signaal worden aangeboden ?
wellicht kan iemand dit even testen voor mij...

Mocht ik voor een losse externe versterker gaan heeft er iemand een tip voor model en welk vermogen ik zou pakken ?

Mario D

Vanaf je de power on button op on zet heb je direct het groen licht.
Als hij op always on staat tenminste.

Jammer van je amp, de Bash amps zijn erg degelijk en betrouwbaar normaal.
Ik zou hem laten na kijken en niet voor een externe amp gaan.  ;)

Er zijn zeker forum leden die je kunnen helpen.

bmateijsen

forumlid Jossie kan je hier prima bij helpen, zeer goede techneut!

soragoi

Ja, bedankt.
Gister al contact gehad met jossie... na zijn en mijn vakantie gaat hij de originele bash waarschijnlijk wel maken.
Omdat ik nu nog veel vrij tijd over heb tot die tijd, had ik hem op een seperate amp willen aansluiten zodat ik nog wat films kan kijken voor de reparatie ergens midden augustus.
Die apparte amp kan ik later weer verkopen of voor een zelfbouw projectje gebruiken voor een maatje van mij... maar wil dan wel iets hebben wat goed samen gaat.

morca

Mooi je hebt al contact met jossie
Let bij een externe amp even op
De org amp heeft een hp filter en limiters.
Een vervangende ik geen passende limiters.
Zo kan je ze driver slopen als je hard draaid

soragoi

Ok bedankt..... denk dat het even afzien wordt. Zonder sub....

soragoi

In inmiddels doet de sub het weer dankzij Jossie !
Top...komende week weer genieten....

yorkie13


soragoi



master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

jossie

Nu nog ff de topic titel aanpassen... [emoji51]
Omni !

Mario D

De gain staat bijna op 3uur op de amp, lijkt me wel (afhankelijk hoe het in je receiver staat) heftig.  :headbanging:  :D

Sphinkx

Hmmm. Hoe ben jij te werk gegaan om dit te doen?

Want mijn SVS werkt helaas ook niet meer. Wanneer ik kabel check hoor ik nog een plof. Dus dit loopt goed. Echter komt er geen "geluid" uit mijn SVS PB12+.  Dus ik vermoed dat er ook iets stuk is maar geen flauw idee wat het kan zijn. Zekering is nog goed.

Heb jij je backpaneel er gewoon uitgehaald en daar dan controle op gedaan? Gaat dit zomaar?  :-)
TV: LG OLED77GX - Xbox X Series - Nvidia Shield 2017 - Marantz SR 5014
Speakers: Self made Subwoofer - Front: Oberon 7 - Center: Dali Oberon Vokal - Surround Back: Dali Oberon On Wall - Rear Surround High: Dali Fazon sat

soragoi

Quote from: jossie on August 15, 2017, 23:44:42
Nu nog ff de topic titel aanpassen... [emoji51]

done, beter laat dan nooit ! :alien:


jossie

Dat was al ruim een jaar geleden Morca  ;D

Maar het kan geen kwaad om 't nog een keer te herbeleven...

:satisfied:
Omni !

master30

Quote from: jossie on December 11, 2018, 09:13:53
Dat was al ruim een jaar geleden Morca  ;D

Maar het kan geen kwaad om 't nog een keer te herbeleven...

:satisfied:

Zolang alweer, pff
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

jossie

Die van jou is al dik twee en een half jaar geleden, wel ff opletten hé  :D

Laten we die ook ff herbeleven...

:satisfied:
Omni !

master30

Quote from: jossie on December 11, 2018, 21:27:58
Die van jou is al dik twee en een half jaar geleden, wel ff opletten hé  :D

Laten we die ook ff herbeleven...

:satisfied:

De tijd lijkt stil te staan.......... :angel: :angel: :angel:
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.