WTF. spotify stopt met squeezebox ondersteuning

Started by snoef, July 20, 2017, 13:35:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

snoef

.... en het leuke is spotty werkt ook op de squeezebox classic! De officiele plug in deed dat niet en met andere plug ins kreeg ik het niet werkend. Dus ik kan nu spotify via spotty synchroniseren en zowel boven als beneden in huis dezelfde muziek luisteren.

Xander32

Begrijp ik goed dat je om met Spotty te werken, je betreffende server moet install. op een pc/laptop/nas welke dan continue aan moet staan indien je muziek wil luisteren?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

snoef

Quote from: Xander32 on July 23, 2017, 15:14:22
Begrijp ik goed dat je om met Spotty te werken, je betreffende server moet install. op een pc/laptop/nas welke dan continue aan moet staan indien je muziek wil luisteren?

hoe gebruik je dan nu je squeezebox touch?
Je moet in logitech media server LMS kunnen. Daarin naar instellingen en spotty aanvinken nadat je alle andere spotify plug ins hebt uitgevinkt.

gizmo2

Quote from: TopGun2010 on July 22, 2017, 18:55:29
Uitgaande van een externe dac, waarom niet?
heb een chromecast audio een poosje gebruikt via een externe dac op zich is het een leuk ding maar het geluid is matig althans dat is mijn ervaring.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

snoef

lang leve Spotty! :pompom: :pompom: :clapping: :clapping:
wat blijkt. Ik word niet meer weggedrukt als een van de kinderen op hun telefoon Spotify openen!
dus ik kan in de huiskamer via de SBT m.b.v. Spotty naar muziek luisteren. De kinderen op hun kamer op- of via hun telefoon.


Xander32

Tijdens het afspelen van contect vanaf Spotify, staat enkel de SBT aan, niet de laptop of nas.

Quote from: snoef on July 23, 2017, 18:58:31
hoe gebruik je dan nu je squeezebox touch?
Je moet in logitech media server LMS kunnen. Daarin naar instellingen en spotty aanvinken nadat je alle andere spotify plug ins hebt uitgevinkt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

snoef

Quote from: Xander32 on July 23, 2017, 21:17:20
Tijdens het afspelen van contect vanaf Spotify, staat enkel de SBT aan, niet de laptop of nas.

Jij zult toch ergens LMS hebben moeten draaien. Ik heb wel eens vernomen dat er een uitgeklede embedded is in de sbt maar geen idee hoe dat werkt.

sweatsockpimp

Ik probeer dit draadje nog even nieuw leven in te blazen omdat ik zelf (helaas) nog wel ff blijf zitten met een probleem...
Gaf het al eerder aan...spotty (de nieuwe plug-in) werkt niet op alle NAS-sen. Op die van mij (Synology DS213) bijv. niet. Was ook aangegeven door de maker van de plug in (zie linkje eerder in dit draadje).
Ik vroeg me af of er mensen zijn die hier toch een work-around voor hebben bedacht die de kwaliteit van SBT in stand houdt. Ik stream nu via bluetooth en de RX101 ontvanger van mijn Marantz SR6004 maar hier word ik niet heel blij van. Zeg maar gerust  verdrietig. :-\

En zo niet (wil ik evt wel een nieuw draadje voor starten....) Welk alternatief geniet jullie voorkeur? Welke goede muziekstreamer met display is een waardige vervanger voor de SBT?
Boenicke W5 SE / Naim Uniti Atom / OPPO UDP-205 multiregion / Philips 55OLED804 / PS 4 / Synology DS 213

evilniek

Quote from: sweatsockpimp on July 31, 2017, 16:06:13
Ik probeer dit draadje nog even nieuw leven in te blazen omdat ik zelf (helaas) nog wel ff blijf zitten met een probleem...
Gaf het al eerder aan...spotty (de nieuwe plug-in) werkt niet op alle NAS-sen. Op die van mij (Synology DS213) bijv. niet. Was ook aangegeven door de maker van de plug in (zie linkje eerder in dit draadje).
Ik vroeg me af of er mensen zijn die hier toch een work-around voor hebben bedacht die de kwaliteit van SBT in stand houdt. Ik stream nu via bluetooth en de RX101 ontvanger van mijn Marantz SR6004 maar hier word ik niet heel blij van. Zeg maar gerust  verdrietig. :-\

En zo niet (wil ik evt wel een nieuw draadje voor starten....) Welk alternatief geniet jullie voorkeur? Welke goede muziekstreamer met display is een waardige vervanger voor de SBT?

Tijd om afscheid te nemen van de SBT denk ik, Bluesound,  Sonos,  RPi.  Heb je een smartphone/tablet toevallig? De meeste streamers hebben niet echt een functioneel display imho.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

snoef

De SBT heeft de mogelijkheid om zonder server muziek af te spelen door direct een externe hd in de usb te pluggen. Zit daar misschien een oplossing door een of ander device wat wel met spotify werkt in de usb poort te doen?

DofN

Je kan LMS  ook op je pc / laptop draaien. Ik heb een netgear server, dat werkt ook prima.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

sweatsockpimp

Ik draai LMS op mijn NAS. Wil niet altijd een PC open hebben staan. En de NAS is helaas ook de beperkende factor door de chipset waar ' ie op draait  >:( >:(...
Ik start wel met een nieuw topic om mijn beeld te vormen over een mogelijke opvolger.
Boenicke W5 SE / Naim Uniti Atom / OPPO UDP-205 multiregion / Philips 55OLED804 / PS 4 / Synology DS 213

Xander32

Indien de bedienbaarheid (app), geluidskwaliteit via ook wifi en de prijs enigszins die van een SBT moeten benaderen, is de spoeling dun. Zelf ga ik sparen voor een Bluesound Node 2.

Quote from: sweatsockpimp on August  2, 2017, 10:42:38
Ik draai LMS op mijn NAS. Wil niet altijd een PC open hebben staan. En de NAS is helaas ook de beperkende factor door de chipset waar ' ie op draait  >:( >:(...
Ik start wel met een nieuw topic om mijn beeld te vormen over een mogelijke opvolger.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Quote from: sweatsockpimp on August  2, 2017, 10:42:38
Ik draai LMS op mijn NAS. Wil niet altijd een PC open hebben staan. En de NAS is helaas ook de beperkende factor door de chipset waar ' ie op draait  >:( >:(...
Ik start wel met een nieuw topic om mijn beeld te vormen over een mogelijke opvolger.

Dat betekent dat je altijd een NAS aan moet hebben. Ik vind dat geen probleem, maar komt mi op hetzelfde neer.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

sweatsockpimp

Altijd een NAS aan of altijd een PC aan vind ik wel een verschil; NAS staat in meterkast en zie en hoor je niet.
Maar goed. De SBT gaat maar in de verkoop. Samen met een BOTW.
Marktplaats staat er vol mee, dus dat zal wel tegenvallen qua opbrengst.
Ga net als Sander maar voor een Blue Node. Jammer dat 'ie geen display heeft.
Een allesvreter zou ook wel lekker zijn: mijn rotel rcd-1070 is terminaal ziek en ook mijn oppo bdp-83 begint kuren te krijgen....
Jammerrrrrrrrrr....
Boenicke W5 SE / Naim Uniti Atom / OPPO UDP-205 multiregion / Philips 55OLED804 / PS 4 / Synology DS 213

Xander32

Wat moet je met een display als je hem jet een goede app kan bedienen vanaf jouw device.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tonus

Mijn QNAP nas ondersteunde geen Spotty, ik heb een Raspberry Pi gekocht en PiCorePlayer geïnstalleerd. Hier kun je ook LMS mee draaien. Spotty werkt als een zonnetje. Bijkomend voordeel is dat scannen en bedienen een stuk sneller gaat dan voorheen met LMS op mijn eenvoudige QNAP nas. Voor 60 euro en een avondje klikken alles weer aan de gang.

Toen ik klaar was kwam ik deze handleiding tegen: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?107755-A-simple-how-to-for-quot-Spotty-quot-and-pCP , daarmee gaat het zeker lukken.

Prima oplossing!

AudioEnZo

Ik gebruik het precies zo, tonus, werkt top!

gizmo2

Ga hier maar eens kijken voor nog raspberry pi plezier [emoji1]

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?PHPSESSID=r62v9t2n937a041ps3nlhnafm4&topic=146913.0


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

tonus

dat topic ken ik  ;D
Ik heb nog een haperende SB3, die wil ik gaan vervangen door een Raspberry Pi met een Allo Boss DAC. Ben benieuwd hoe dat klinkt, zal ik in dat topic wel laten weten.

snoef

weer een  :devil: vervelend dingetje: dacht ik geluk te hebben met spotty, is na een update van mijn telefoon naar android 6.0.1 de squeezecommander app er mee gestopt: squeezecommander vindt mijn players niet meer.

goed voor de conditie, moet ik steeds opstaan ;)

gizmo2

Quote from: snoef on August 24, 2017, 14:13:53
weer een  :devil: vervelend dingetje: dacht ik geluk te hebben met spotty, is na een update van mijn telefoon naar android 6.0.1 de squeezecommander app er mee gestopt: squeezecommander vindt mijn players niet meer.

goed voor de conditie, moet ik steeds opstaan ;)
er zijn er toch nog wel meer van die appjes voor de squeezebox in android maar dan moet je wel een paar euro voor uitgeven.

ik heb in het verleden altijd squeeze Ctrl gebruikt werkt ook prima.

https://play.google.com/store/search?q=squeezebox&c=apps
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

snoef

het werkt weer. misschien is de app stiekum gerepareerd. ik heb het verwijderd van de telefoon en opnieuw gedownload en nu doet ie het weer. Raar hoor. want ik heb dit twee keer eerder gedaan sinds die uitviel en toen was het resultaat nog steeds: werkt niet meer.
fijn in ieder geval, kan ik van Spotty blijven genieten

gizmo2

#73
Quote from: tonus on August 12, 2017, 11:47:43
Mijn QNAP nas ondersteunde geen Spotty, ik heb een Raspberry Pi gekocht en PiCorePlayer geïnstalleerd. Hier kun je ook LMS mee draaien. Spotty werkt als een zonnetje. Bijkomend voordeel is dat scannen en bedienen een stuk sneller gaat dan voorheen met LMS op mijn eenvoudige QNAP nas. Voor 60 euro en een avondje klikken alles weer aan de gang.

Toen ik klaar was kwam ik deze handleiding tegen: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?107755-A-simple-how-to-for-quot-Spotty-quot-and-pCP , daarmee gaat het zeker lukken.

Prima oplossing!
misschien ook wel handig installeer volumio op je raspberry pi en installeer volspotconnect2 op die manier kun je de officiële spotify app/pc gebruiken.


https://volumio.org/get-started/

https://github.com/balbuze/volumio-plugins/blob/master/plugins/music_service/volspotconnect2/volspotconnect2.zip

https://www.youtube.com/watch?v=UWW8VIjVfdw

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

tonus

Ik wil graag gebruik maken van LMS, zodat ik Pi met Squeeze Commander kan besturen. Dat kan voor zover ik zie niet met Volumio. Jammer, Spotify vanuit de Spotify app was ook mooi geweest...