HDR calibraties nu ook klaar voor de toekomstige toestellen

Started by J.A.F._Doorhof, July 16, 2017, 18:04:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Zoals jullie gewend zijn van ons blijven we onze service en apparatuur continue verbeteren.
Vandaar dat we een nieuwere HDR analyzer erbij hebben besteld. Deze nieuwe C6 kan nu tot ruim 2000 nits accuraat meten. Hiermee dekken we nagenoeg alle toestellen af voor nu en het aankomende jaar (jaren).

Dit is de 2e generatie HDR analyzers C6 HDR2000.
De reden dat we voor dit type kiezen is de stabiliteit gedurende de tours en calibraties.
We gebruiken de C6 naast 2 spectrometers en de C6 heeft zich bewezen als zeer accuraat en snel. Vandaar dat we ook besloten hebben om ook de nieuwste generatie weer aan te schaffen.
De ontwikkelingen op HDR gaan erg snel en met de nieuwste C6 hdr2000 lopen we altijd een stapje voor met wat er op de markt is.

Al onze analyzers worden elk jaar gecontroleerd en gecalibreerd door Spectracal.
Dit word vaak vergeten en is een essentieel onderdeel van een gestroomlijnde continuiteit in kwaliteit.

Verder veranderd er niets voor onze klanten qua prijzen en service ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

apogeefreak

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 16, 2017, 18:04:44
Zoals jullie gewend zijn van ons blijven we onze service en apparatuur continue verbeteren.
Vandaar dat we een nieuwere HDR analyzer erbij hebben besteld. Deze nieuwe C6 kan nu tot ruim 2000 nits accuraat meten. Hiermee dekken we nagenoeg alle toestellen af voor nu en het aankomende jaar (jaren).

Dit is de 2e generatie HDR analyzers C6 HDR2000.
De reden dat we voor dit type kiezen is de stabiliteit gedurende de tours en calibraties.
We gebruiken de C6 naast 2 spectrometers en de C6 heeft zich bewezen als zeer accuraat en snel. Vandaar dat we ook besloten hebben om ook de nieuwste generatie weer aan te schaffen.
De ontwikkelingen op HDR gaan erg snel en met de nieuwste C6 hdr2000 lopen we altijd een stapje voor met wat er op de markt is.

Al onze analyzers worden elk jaar gecontroleerd en gecalibreerd door Spectracal.
Dit word vaak vergeten en is een essentieel onderdeel van een gestroomlijnde continuiteit in kwaliteit.

Verder veranderd er niets voor onze klanten qua prijzen en service ;)

Zou dit ook iets voor mij als amateur kalibrateur zijn? Ik heb altijd met veel plezier mijn eigen tv's en projectoren gekalibreerd en vaak aan tevreden klanten doorverkocht maar ik wil niet de markt op. Ik wil wel graag mijn eigen tv's blijven onderzoeken. Een van de dingen die ik daarbij bekijk zijn de kleuren spectra en dat gaat met de i1pro spectrometer prima. Kan dat ook met deze of misschien met een goedkoper model ook? HDR is voor mij niet van belang. Weet je ook wat de maximale en minimale frequenties zijn die hij kan meten (infrarood/ultraviolet)? Altijd interessante materie.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

J.A.F._Doorhof

Ik snap niet helemaal je vraag.
Als HDR geen toepassing voor je is kun je feitelijk gewoon blijven gebruiken wat je nu al hebt lijkt me.

Alleen voor HDR heb je echt wat nieuws nodig die met die dynamiek overweg kan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

apogeefreak

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 23, 2017, 17:28:05
Ik snap niet helemaal je vraag.
Als HDR geen toepassing voor je is kun je feitelijk gewoon blijven gebruiken wat je nu al hebt lijkt me.

Alleen voor HDR heb je echt wat nieuws nodig die met die dynamiek overweg kan.

Ok, dat was ook een beetje de vraag maar ik zoek ook een meter die nauwkeuriger het kleurenspectrum kan meten dan mijn i1pro. Liefst ook infrarood en ultraviolet. Ik dacht dat de nieuwe meters een beter oplossend vermogen hebben zodat ze de piekjes in het spectrum beter zien toch?
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

J.A.F._Doorhof

Als je flink wat meer geld wilt neerleggen dan zijn er alternatieven die het beter zullen doen, maar voor standaard REC709 voldoet een i1Pro op zich wel redelijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview