Een grote esxi server of aparte servers ??

Started by Wotnix, July 16, 2017, 10:44:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wotnix

Hallo,lui,

Ik heb mijn vraagstelling in een verkeerde groep gedaan  :wacko:
[url]http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=164341.0[url]

Ik wil

  • Surveillance server, onder Linux
  • Download server voor films, met streamfunctionaliteit
  • Server voor foto's en bestanden

Is het beter om 1 server te maken of juist meerdere ?

Excuses dat het topic ook elders staat.

Mvrg
Ut wut nooit wa'
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

hifiman

Waarom niet 1 linux server die alle 3 doet??

Overigens draai ik zelf een linux server met daarin 6 virtuele machines, geen ESX voor nodig hoor ;-)

Raymond187

Quote from: hifiman on July 16, 2017, 13:15:13
Waarom niet 1 linux server die alle 3 doet??

Overigens draai ik zelf een linux server met daarin 6 virtuele machines, geen ESX voor nodig hoor ;-)
Tja. Kan ook met HyperV.

ESX is leuk, maar voor bovenstaande niet nodig hoor. Wat in je vorig topic ook al genoemd was is een goede NAS, met een snelle CPU.

Niks moeilijk doen met een host en VMs, tenzij je een test omgeving wilt maken.

Ik ben erg tevreden met mijn QNAP 459 pro NAS. Ook l is deze al een jaar of 8 oud  :thumbs-up:

Wotnix

#3
Dank allemaal voor de antwoorden.

Juist het bewakingsprogramma Zoneminder is eigenlijk belangrijk. Die draait onder Linux.
Ik weet ook dat als je wilt transcoden, dat je een krachtige cpu nodig hebt. Bijvoorbeeld als je een Plex server wilt maken. Is dan een aparte server niet handiger ?
Ik neig erg naar de kant en klare nas oplossing, immers dat bevalt me nu ook erg goed. Zeker als het gaat om bestanden als foto's en documenten.

Ik wil graag wat meer flexibiliteit en niet zozeer aan Qnap ed vastzitten.
En soms experimenteer ik met servers etc.

Je ziet ik draai als een drol in de pispot. Nu zegt iemand maak 1 Linuxserver voor alle drie....
Mijn hemel... :eh:


@hifiman,
Wat zijn dan de systeem specificaties, dan heb ik een idee.
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Raymond187

Wat voor flexibiliteit wil je dan? Een goede NAS kan alle 3 de taken uitvoeren die je noemt.


Wotnix

Raymond,

Een standaard NAS -bij mijn weten -ondersteund Zoneminder niet.
Je moet hem dus zelf integreren binnen de omgeving van je NAS.



| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Remi

Volgens mij is het best practise om een camera systeem in een gesloten netwerk te implementeren.
Anders loop je misschien het risico op een site als deze te eindigen: http://www.opentopia.com

Dus zomaar alles op 1 machine installeren met internet toegang lijkt mij geen goed plan.
Dat wil overigens niet zeggen dat het niet op 1 machine KAN draaien.
Met gescheiden VLAN's kom je al een aardig eind.
Prj:Sony VPL-HW30ES | PJ scherm:Spalluto WS-S-4 Multimasking 110" | Speler:Oppo BDP-103 Darbee Edition | Amp:Onkyo TX-NR905 | Front:Magnat Vintage 650 | Rear:Kef Q7 | Center:Magnat Vintage 6 | Sub:Magnat Omega380

Wotnix

Beste Remi,

Dit doe ik standaard al. Ik benader geen camera van buiten mijn eigen netwerk.

Ik ben er bijna uit.
Datgene wat ik wilde (Plex media server) voldoet niet. Ik wilde gaan transcoderen. Dit gaat an sich prima, maar de ondertitles lopen zelden synchroon.

Ik hou mijn Qnapje voor de foto's en bestanden, en begin eerst met een Linux machine met 1 of 2 virtuele machines.
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |