The best power supply in the world ?

Started by Kingpin, July 9, 2017, 14:51:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

ziet er imo heel professioneel uit, echt érg netjes  :thumbs-up:

in het filmpje zie je hoe je hem uit zet, maar hoe zet je hem eigenlijk aan, eenmaal het display volledig gedoofd is?
is dergelijke content (wat je in beeld te zien krijgt) relatief makkelijk zelf te maken, of komt daar nog heel wat bij kijken?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kingpin

#101
Quote from: twani on January  2, 2019, 20:02:39
Fuckeriedoodaa wat mooi zeg. 

RESPECT!

Organiseer je nog een Groupbuy? :D
Thanks.
Haha, groupbuy, dan mag ik wel ontslag nemen ::)

Quote from: Dynky on January  2, 2019, 20:23:29
ziet er imo heel professioneel uit, echt érg netjes  :thumbs-up:

in het filmpje zie je hoe je hem uit zet, maar hoe zet je hem eigenlijk aan, eenmaal het display volledig gedoofd is?
is dergelijke content (wat je in beeld te zien krijgt) relatief makkelijk zelf te maken, of komt daar nog heel wat bij kijken?
Thanks.

De unit gaat na shutdown in een deepsleep, hierdoor verbruikt het systeem heel weinig maar kan dan nog wel de spanning monitoren.
Mocht om wat voor reden de spanning onder een bepaalde waarde komen, ook in deep sleep modus, dan start het systeem zichzelf op, gaat laden en ook weer vanzelf in deep sleep.
Om uit deep sleep modus te komen leg je gewoon even je vinger op het scherm.

In het echt ziet het er zo uit, in het filmpje beetje slecht te zien.
De gekleurde ring verloopt naar rood als de spanning lager wordt.



Naast het grafisch werk komt er uiteraard best wat code bij kijken.
Grafisch doe ik in photoshop en code lijkt een beetje op C met javascript.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Mooi werk, prachtig gemaakt, en zonder twijfel weer de beste voeding die je kunt kopen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin

#103
Quote from: mijkie on January  2, 2019, 19:06:54
Heel mooi allemaal maar, klinkt hij ook net zoals hij eruit ziet [emoji6]
Het heeft nu al wat uurtjes gedraaid en in vergelijk met mijn vorige lipo voeding (met andere regulator) is dit het eerste wat me te binnen schiet:

Qua klank zit er geen verschil in maar de toename in microdetail en vooral de scheiding tussen instrumenten en het 'uitsterven' daarvan is zeer zeker een verbetering.
Daarnaast .. of het aan de dsp ligt of aan de voeding? het geheel klinkt 'analoger' met bv stemmen die zo ongekend zuiver staan te zingen. Heel vloeiend tegen de warme kant aan maar met precisie (articulatie).

Aan de andere kant heb ik de meetgegevens nog eens vergeleken met mijn vorige lipo voeding (andere regulator) en die zijn nagenoeg gelijk aan elkaar met wel het voordeel van deze lipo voeding dat de amplitude in freq minder 'grillig' is .. als je het al zo mag noemen want beiden presteren al zeer goed.
Wel is de nauwkeurigheid in het hoorbare gebied toegenomen (0-20kHz), ongekend 'vlak' mag ik wel zeggen.

0-20kHz ripple meting


Ook in het 50Hz gebied is geen ripple te meten terwijl ik een 230V netsnoer parallel naast de dc-kabel leg.
Wat wil zeggen dat de dc-kabel constructie goed werkt.

50Hz pickup meting


Om een vergelijk te maken met bv de Ifi iPower zie je hier het verschil in ripple en 50Hz meting in vergelijk met bovenstaande metingen in het hoorbare gebied:

0-20kHz ripple meting


50Hz pickup meting


Dan heb je een beetje een vergelijk in welke orde en nauwkeurigheid de verschillen zitten.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

#104
Let wel .. bovenstaande metingen zijn allen uitgevoerd aan het uiteinde van de dc-kabel !
Dat geeft wel een beeld zoals in real-life en geen marketing verhaaltjes waarbij voedingen gemeten worden achter scheidingstrafo's zonder dc-kabel en net achter de gebruikte regulator !
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Magura

Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

mijkie

Die grafieken zeggen mij niks maar, dat je na al dit werk,ook een voor jou verbetering hoort, gaat het mij om !!

Erg mooi project zo !


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kingpin

Moest er toch een keer van komen. EMC meting van de voeding.
Heb helaas geen echovrije kamer, voor de rest is alles ingericht zoals de standaard voorschrijft, maar met wat kunst en vliegwerk is toch aardig wat te bereiken.
Als eerste de conducted meting omdat ik deze setup al klaar had staan en kompleet is ingericht.

Conducted



Meetresultaat
De groene lijn is de piek meting en de paarse de Quasi-Peak (voor de techneuten onder ons).



Om toch een vergelijk te trekken met een switching voeding, hierbij het resultaat van een Meanwell (en die worden aardig goed aangeschreven)



De opslingering en piek rond 17 en 27MHz zullen wel 'spurious peaks' zijn aangezien ze beide (en andere voedingen die ik heb getest) ook voorkomen (nadeel van geen echovrije kamer).
Misschien toch maar eens nadenken over een tent.

Al met al very happy ...

Radiated zal binnenkort wel volgen als de setup klaar is zodat ik deze tussendoor even kan gebruiken.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

CZ79

Quote from: twani on January  2, 2019, 20:02:39
Fuckeriedoodaa wat mooi zeg. 

RESPECT!

Organiseer je nog een Groupbuy? :D

Exact dat! Wat een vakwerk
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika