The best power supply in the world ?

Started by Kingpin, July 9, 2017, 14:51:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PieterP

Ze lijken op die van panadisplay. Die hebben ook een mooie bezel. Ik ben voor een nieuwe DIY streamer op zoek naar een mooie display. vandaar de vraag.
Audiostreamer (DIY), NAD C510 DAC/PRE, AMB B24 Power Amplifier (DIY), PMC Twenty 24

Kingpin

Ik neem aan dat je de code niet zelf gaat schrijven zoals in mijn geval met deze lipo voeding, maar een streamer gaat bouwen op basis van een Arduino of Raspberry, kijk dan eens hier naar.

Heb je toevallig een link waar je je diy streamer bouwt?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Vandaag de kast en overige onderdelen besteld waaronder een trafo op maat die 2 lineaire voedingen gaat voeden.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

PieterP

Dank voor 4d link!. Ik zal ze eens bekijken. Ik heb nu een streamer met een asrock  q1900itx mobo en daphile, PPA usb v2 card. Drie lineaire voedingen voor mobo ssd en usb card. Idee is i7/ryzen in dissipante U4 (met liefst een display) met heat pipes, nofan psu,  met of daphile of hq player ubuntu upsamplen naar --> dsd 256/512.
Audiostreamer (DIY), NAD C510 DAC/PRE, AMB B24 Power Amplifier (DIY), PMC Twenty 24

StereoMike

Quote from: PieterP on February 12, 2018, 16:33:49
Dank voor 4d link!. Ik zal ze eens bekijken. Ik heb nu een streamer met een asrock  q1900itx mobo en daphile, PPA usb v2 card. Drie lineaire voedingen voor mobo ssd en usb card. Idee is i7/ryzen in dissipante U4 (met liefst een display) met heat pipes, nofan psu,  met of daphile of hq player ubuntu upsamplen naar --> dsd 256/512.
En dan vanaf je i7 naar de asrock als endpoint?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

PieterP

#55
 Nee, direkt naar de dac. Werk jij wel met 2 pc's?  .....maar nu raken we van het onderwerp af......😇
Audiostreamer (DIY), NAD C510 DAC/PRE, AMB B24 Power Amplifier (DIY), PMC Twenty 24

StereoMike

Quote from: PieterP on February 12, 2018, 21:03:41
Nee, direkt naar de dac. Werk jij wel met 2 pc's?  .....maar nu raken we van het onderwerp af......😇
Technisch gezien met 3 pc's. Een didicated roon server, een i7 voor hqplayer dsd512 en ultra low power itx hqplayer network audio adapter/roon bridge. Maar bovenal allemaal voorzien van second ;) best power supply in the world.

Nu weer terug naar het onderwerp.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Kingpin

Sodeju dan ......
Had er bijna niet meer in geloofd maar gisteren kwamen dan eindelijk de ontbrekende onderdelen binnen...  ::)
Waaronder een custom made scheidings ringkerntransformator (met aparte shielding naar aarde) met dubbele uitgang.
Ik mag me wel eerst weer eens verdiepen hoe alles ook al weer zat, haha.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Wordt vast weer geweldig zuiver en technisch perfect hoogstandje. Ben niet anders van je gewend
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin

#59
Quote from: frank2 on May 19, 2018, 15:47:31
Wordt vast weer geweldig zuiver en technisch perfect hoogstandje. Ben niet anders van je gewend
Meettechnisch perfect op dit moment.

Ook het eindcircuit is in de tussentijd weer verbeterd (4x regulators).

Maar er zit zoveel 'omheen', ook qua veiligheid ..... heeft me al een lader gekost ..... dan weet je gelijk weer waarom LiPo's 'gevaarlijk' zijn ;D
Nou ja in principe niet, dit was mijn eigen schuld ... haast ... nooit goed, boelje opgeblazen, gelukkig zat er verder niets achter, wel weer duur grapje.
Kwam door verkeerde balancerconnector, deze leek verdacht veel op een bepaald type maar de pinconnecties waren net ff iets anders.
Dus bij het even snel controleren of ik de juiste circuit had om een aftakpunt naar mijn controlunit te leggen de lipo balancer eringedrukt en begon gelijk al bijna te fikken ... einde oefening.

Anyway ... back on track.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Audiofielen houden niet van meettechnisch perfect. Dan missen ze bv betrokkenheid etc.

Erg benieuwd hoe het er uit gaat zien. Succes nog met de laatste loodjes ?
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

Quote from: chansig on May 19, 2018, 17:33:09
Audiofielen houden niet van meettechnisch perfect. Dan missen ze bv betrokkenheid etc.
Ik snap wat je bedoelt maar er is een verschil tussen meettechnisch in het geluidsdomein, zeg maar de 'rechte curve' die er bij sommigen nagestreeft wordt op -3dB tussen 20Hz-20kHz uit je speakers en op elektronisch niveau binnen in het apparaat bv bij de aansturing van spanningslijnen naar een opamp etc.
Dat laatste zegt nog niets over het eerste ;)

Kan wel zeggen dat mijn voedingen verre van 'kil' 'klinken' ... beetje rare zin, een voeding 'klinkt' niet maar een goede voeding zorgt dat de spanning zo stabiel mogelijk en vrij van 'rotzooi' is, wat invloed kan hebben op andere zaken die inderdaad gehoormatig opgemerkt kunnen worden.

Quote
Erg benieuwd hoe het er uit gaat zien. Succes nog met de laatste loodjes ?
Thanks
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

- Capacitive Touchscreen,
- Code aanpassing,
- Nieuw design,
- Nieuwe lipo net binnen,
- Volgende week ... frezen  :)

https://www.youtube.com/v/FfMclReGun8&VQ=HD1080
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Dirk

ziet er heel netjes uit, 'k wou dat ik die kennis had  :thumbs-up:    blijft wel jammer van die irri muziek :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kingpin

Quote from: Dynky on May 26, 2018, 07:34:45
ziet er heel netjes uit, 'k wou dat ik die kennis had  :thumbs-up:    blijft wel jammer van die irri muziek :D
Bedankt!
Tja de muziek .... hehe, not everybody's taste ;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Wat een vakmanschap, respect  :thumbs-up:.

Quote from: Kingpin on May 25, 2018, 23:09:09
- Capacitive Touchscreen,
- Code aanpassing,
- Nieuw design,
- Nieuwe lipo net binnen,
- Volgende week ... frezen  :)

https://www.youtube.com/v/FfMclReGun8&VQ=HD1080
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

StereoMike

Quote from: chansig on May 19, 2018, 17:33:09
Audiofielen houden niet van meettechnisch perfect. Dan missen ze bv betrokkenheid etc.
In sommige gevallen kan dit ook nog kloppen. Er zijn massa's luisteraars met een voorkeur voor een eenvoudige CLC voeding met zo'n overmaat smoorspoel. Gehoormatig geweldig maar aan de oscilloscoop meestal om te huilen. Erg leuk om hiermee te experimenteren.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Michel205

Petje af!!! Dit is meer achter de schermen als DIY. Fantastisch om zien wat er allemaal bij komt kijken en dat allemaal voor 1 voltage.
Bedankt om ons te laten meegenieten!

Kingpin

Door wat technische wijzigingen de gehele voltage berekening moeten herschrijven.
Anyway dat werkt nu erg goed. Hopelijk dit weekend de voorkant frezen.



In de tussentijd een LiPo houder gemaakt en voor de veiligheid de LiPo in een brandwerende verpakking geplaatst, zodat deze in z'n geheel in het chassis geplaatst kan worden.
Normaal laat ik de LiPo's niet werken als deze in zo'n zak zitten, maar met nog geen 1A output staat ie toch 'niets' te doen en zal daarom ook nooit 'warm' worden.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

De lipo houder is klaar en de lipo zelf zit in een brandwerende zak.



De achterplaat met IEC inlet en DC-outlet.
Voor de aansturing van het display en relaisborden wordt er een lineaire voeding gebruikt.



Gisteren de voorplaat laten bewerken voor het embedded display.


Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Kleine start gemaakt met de bedrading.
Deze week nog wel even 2 kleine voltage dividers maken.

Past allemaal net, rechtsonder moet nog een klein i/o board in en linksboven 2 regulator bordjes.

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

solitaire

kreeg gisteren een apparaat binnen om eens uit te proberen, en daar zit onderstaande PS bij ... moest wel aan dit project denken !
Hinterm Horizont geht's weiter.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

StereoMike

Quote from: Kingpin on June 18, 2018, 23:44:03
Kleine start gemaakt met de bedrading.
Deze week nog wel even 2 kleine voltage dividers maken.

Past allemaal net, rechtsonder moet nog een klein i/o board in en linksboven 2 regulator bordjes.


Het ziet er weer schitterend uit!
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Kingpin

Quote from: StereoMike on September  4, 2018, 22:29:18
Het ziet er weer schitterend uit!
Heb nog wat in bestelling staan. Bijna alles in elkaar, meet wat na en ja hoor, vreemde doorlus van de - naar randaarde.
Sommigen leren pcb design nooit, kom zo vaak tegen dat het groundvlak keihard doorverbonden is met de pcb bevestigingsgaten waardoor je een lus krijgt (waarom niet even fatsoenlijk wat space vrijmaken).
Dus weer alles uit elkaar en nylon bouten en moeren gebruikt, omdat alle - signalen in ster aan elkaar liggen.
Volgende week is de bedoeling dat het project weer verder gaat, ben op dit moment met wat andere dingen bezig, en ja ook ik heb maar 2 handen :)
Minder hobbies en meer tijd ..... ;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack