The best power supply in the world ?

Started by Kingpin, July 9, 2017, 14:51:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin

Tja ik wil er geen woorden meer over vuil maken. Dat ik nagenoeg voor niets voedingen bouw voor anderen en dat jij dat als een slechte eigenschap ziet.... echt....
Anyway maar on topic.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Idd geen woorden meer vuil aan maken Eric, dat is ie niet waard. Al diegenen die jij blij hebt gemaakt met zo'n fraaie voeding, zullen beamen dat er nooit een commercieel belang heeft meegespeeld.

 
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

#27
Ik had gehoopt dat ik deze week m'n andere deel van de componenten binnen kreeg, maar kreeg net een berichtje dat het wel maart kan worden.
Nu weet ik dat het meestal wel meevalt bij deze leverancier maar ik had geplant om de 'balancer' trigger functie deze week klaar te maken.
Misschien maar even wat tijdelijks maken.
Deze functie triggert op een signaal wanneer de lader 'klaar' is, dat wil zeggen, de lipo wordt eerst geladen en daarna worden de cellen gebalanceerd totdat deze gelijk aan elkaar zijn.
Wanneer dat voltooid is moet de lader afslaan en een feedback geven op het display.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

BuSpu


Kingpin

#29
Zo, die balancer functie was toch ff wat meer werk dan ik dacht.
Bij het opstarten van de lader gaat er eerst een sequence af waarbij de leds ook nog eens aan/uit gaan.
Nu wil het dat ik op de 100% led (lipo geladen en gebalanceerd) een trigger heb staan die de lader uit zet ...
Anyway .. opgelost en ondertussen de overige functies/beveiligingen ook maar gelijk klaar gemaakt.
Volgens mij werkt alles nu.

checks
- als lipo onder bepaald voltage komt dan automatisch laden,
- Als LiPo niet bijlaad of te lage celspanning heeft dan complete shutdown, ter beveiliging,
- Zelfde geld voor te hoge spanning, stel dat de lader maar door blijft doorladen,
- Handmatig laden,
- Laden handmatig stoppen,
- Spannings overview,
- Spanningsafhankelijk uiterlijk (dit geval de knop die meedraaid met kleur indicatie),
- Handmatige shutdown (sleepmode),
- Sleepmode na x seconden nadat LiPo is geladen en gebalanceerd,
- Als spanning van het touchscreen wordt onderbroken gaat het geheel in beveiligingsmodus.
- vast nog wel meer checkjes  ;D

Zat erg te dubben of het nu een zwart of zilver front zou moeten worden, maar ik ga in eerste instantie voor een zilver front aangezien de meeste apparatuur bij mij uit zilver bestaat.

Zoiets zou het dan worden:


Betekend wel dat ik de graphics moet aanpassen .. hmm maar eens over denken wat fancy zou staan.
Ondertussen maar eens de overige onderdelen bestellen dan.

https://www.youtube.com/v/ZzGdnjwSWrU&VQ=HD720
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

solitaire

nooit gedacht dat een 'simpele' power supply zo ... cool ... kon zijn O0


'k ben benieuwd naar het kant-en-klare product !





soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Xander32

Wow, wat een vakmanschap  :worship:.

Quote from: solitaire on January 20, 2018, 20:59:49
nooit gedacht dat een 'simpele' power supply zo ... cool ... kon zijn O0
'k ben benieuwd naar het kant-en-klare product !

soli


^^
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kingpin

Thanks guys!
Heb er ook veel zin in.

Ter aanvulling, zowel het relais board als het display worden linear gevoed, geen enkel switching voeding muv de lader.
Tijdens 'bedrijf' is de lader, oftewel de switching voeding ook daadwerkelijk niet verbonden met het net, hierbij worden de 2 fases fysiek afgekoppeld via het relaisboard.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

#34
Bij nader inzien wordt het toch een zwart front !
Gisteravond (nacht) toch nog even de UI aangepast en vond deze bij een zwart front toch stukken beter staan in z'n geheel.

Snelle fotosoepje ter illustratie:


De UI ziet er als volgt uit ...

Batterij status als "led" indicatie in de knop verwerkt, met linksonder de powerbutton om de unit in sleepmode te zetten:



Als je op de knop met led zelf drukt dan wordt de power supply bijgeladen of als je alleen een overzicht wilt van de batterij kun je rechtsonder drukken:







Als dit verschijnt dan is het niet best  :)



Als het goed is komt morgen de charger binnen, die ik volgende week maar gelijk strip en uit elkaar haal om het een en ander aan te kunnen passen.
Moet dan alleen nog even bekijken waar ik de juiste lipo haal want die ik wilde hebben vragen ze een te groot bedrag aan verzendkosten ...
Heb nog even want een aantal elektronica onderdelen laten ook nog ff op zich wachten ... maar ja ... het begint te kriebelen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

 :worship:


... al vond ik de andere frontpkaat mooier.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Quote from: Xander32 on January 25, 2018, 19:57:20
... al vond ik de andere frontpkaat mooier.
Die in het wit/zilver achtig?
Ja vond ik ook, maar in het echt als de zwarte bezel eromheen zit en dan met een zilver front staat echt niet.
Moet zeggen dat ik wel meer designs heb, maar als je het dan eenmaal op het scherm ziet dan valt het soms erg tegen.
Weet wel dat de eenvoud het mooist uitkomt.
Zat ook nog te denken om ipv de knop een soort horizontale slider weer te geven, die in percentages afloopt, maar ja das dan ook weer zo 'gewoon'.
Een knop met led verlichting die van kleur veranderd kom je ook niet alle dagen tegen ;)
Moeilijk ... vooralsnog staat het laatste design erg goed bij de bezel en komt ook rustig over.
Maar wie weet als straks alles is ingebouwd ... you never know :)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

StereoMike

Quote from: Kingpin on January 25, 2018, 17:03:52
Moet dan alleen nog even bekijken waar ik de juiste lipo haal want die ik wilde hebben vragen ze een te groot bedrag aan verzendkosten ...
Heb nog even want een aantal elektronica onderdelen laten ook nog ff op zich wachten ... maar ja ... het begint te kriebelen.
Het ziet er werkelijk schitterend uit. Zelf gebruik ik voor ITX Roon Rock voeding sinds de black friday deals tot volle tevredenheid Turnigy Graphene 5000mAh 5S 65C's. Die waren omgerekend per stuk inclusief verzendkosten nog geen 60 Euro. In combinatie met de Epcos Caps en LT3045 in serie werkelijk super.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Kingpin

Quote from: StereoMike on January 26, 2018, 14:09:27
Het ziet er werkelijk schitterend uit. Zelf gebruik ik voor ITX Roon Rock voeding sinds de black friday deals tot volle tevredenheid Turnigy Graphene 5000mAh 5S 65C's. Die waren omgerekend per stuk inclusief verzendkosten nog geen 60 Euro. In combinatie met de Epcos Caps en LT3045 in serie werkelijk super.
Ja die Turnigy heb ik hier ook, probleem is dat in 2S de config alleen uit 2S2P bestaat ipv 2S1P zoals ik 'm wil hebben. Alle andere hogere dan 2S hebben wel gewoon xS1P ... grrr ;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

StereoMike

Quote from: Kingpin on January 26, 2018, 14:24:36
Ja die Turnigy heb ik hier ook, probleem is dat in 2S de config alleen uit 2S2P bestaat ipv 2S1P zoals ik 'm wil hebben. Alle andere hogere dan 2S hebben wel gewoon xS1P ... grrr ;D
Waarschijnlijk wordt het verschil in interne weerstand tussen xS2P en xS1P bij een 2S config nihil geacht. Het was mij nog niet eens opgevallen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Kingpin

Quote from: StereoMike on January 26, 2018, 15:22:35
Waarschijnlijk wordt het verschil in interne weerstand tussen xS2P en xS1P bij een 2S config nihil geacht. Het was mij nog niet eens opgevallen.
Die ik op het oog had zou ik ook kunnen gebruiken in m'n hotliners. Misschien dan toch maar mee bestellen.

Hier 2 gebruikte versies van 2 jaar oud die ik gebruik voor mijn demo lipo voeding:

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

PieterP

Mooie voeding, mooie display! Complimenten.
Audiostreamer (DIY), NAD C510 DAC/PRE, AMB B24 Power Amplifier (DIY), PMC Twenty 24

Hans47


Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Jinsu

Quote from: Hans47 on January 31, 2018, 07:25:31
Gaap, get a life

Misschien moet je daar zelf eens een voorbeeld aan nemen, aangezien jouw opmerking totaal geen toegevoegde waarde heeft.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

vik

Mijn complimenten Kingpin een prachtig project!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fasteddie

Inderdaad een erg mooi project...kan zo de "winkel" in ;D

Kingpin

Bedankt heren.

Afgelopen week de lipo charger ontvangen (en meteen weer gesloopt  ;D).
Had alleen de print nodig die iets aangepast moet worden voor mijn project.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

PieterP

Kan je vertellen welke display je hier gebruikt? Deze heeft een mooie bezel.
Audiostreamer (DIY), NAD C510 DAC/PRE, AMB B24 Power Amplifier (DIY), PMC Twenty 24

Kingpin

Quote from: PieterP on February 11, 2018, 14:50:56
Kan je vertellen welke display je hier gebruikt? Deze heeft een mooie bezel.
Voor m'n R&D ontwikkeling (zoals in de filmpjes) is het een resistive-touch screen en voor de product versie een capacitive-touch versie.
Verschil is dat bij de eerste je echt op het scherm moet drukken en bij de laatste alleen je vinger maar op hoeft te leggen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack