Powerline gigabit

Started by audiolover, July 8, 2017, 12:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiolover

Heeft iemand hier ervaring mee?
Is dit bij downloaden en streaming
inderdaad net zo snel als bekabeld?
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

Sopper

Ik haal 400Mb (bit niet byte) via het stroomnet.
Streamen blu-ray of 24/192 audio vanaf NAS, nog nooit een hick-up gehad
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

audiolover

Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

dennism

Net zo snel als bekabeld niet in mijn ervaring, wel een stuk stabieler dan bijv. Wifi tenzij je echt een oud electriciteitsinstallatie in je huis hebt, dan wil powerline nog wel eens tegenvallen.

papaleo

Ik gebruik de DEVOLO DLAN 1200+ WIFI

Bekabelt doet deze moeiteloos het verzenden van mijn (buiten)camera's met 720p beelden over het lichtnet.
Ook het streamen van muziek over wifi gaat perfect met een snelheid van 21Mbps zonder enige haperingen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

W.Otter

ik heb ook de devolo dlan 1200+ wifi gehad. over dezelfde groep haalde ik 980Mbit/s maar in de praktijk was de bandbreedte erg nauw. Ik kon bijvoorbeeld geen eens HD kanalen kijken met KPN (iptv) en het streamen van een bluray was ook niet te doen. Dus wat de software zegt over de snelheid zou ik met een korreltje zout nemen. De wifi was op zich wel ok.

al met al heb ik ze verpatst voor 200 euro (nieuwprijs was €250) en voor dat geld heb ik een CAT6a kabel getrokken door het hele huis. Nu kan er met gemak een UHD stream doorheen van 80GB en tegelijk nog fatsoenlijk HD gekeken worden op de andere tv.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

ik heb hiervoor zelfs nog een aparte groep in de meterkast aangelegd om de snelheid te verhogen maar dat mocht niet baten. De Devolo krijgt het vrij snel benauwd als het om grote bestanden gaat met een hoge bitrate. Voor netflix en spotify prima maar ga je echt video streamen vanaf een NAS wordt het wat te veel voor de powerline adapters.

wat ik daarvoor had werkte ook prima, dat heet de echobox. die combineerd de data (internet en tv) in een bundel en stuurt deze over de coax waarna een tweede adapter deze weer scheidt en je een bruikbaar tv(coax) en internet (rj45) signaal hebt
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Sopper

#7
Quote from: Sopper on July  8, 2017, 13:11:31
Ik haal 400Mb (bit niet byte) via het stroomnet.
Streamen blu-ray of 24/192 audio vanaf NAS, nog nooit een hick-up gehad

Vergeten te melden; hier ook de Devolo 1200+ WiFi.
Heb dus werkelijk nog nooit een hick-up gehad.

Je moet wel verschillende stopcontacten proberen; de 1 is slechter/beter dan de ander.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

audiolover

Maakt het uit of het geaarde stopcontacten zijn?
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

Sopper

Quote from: audiolover on July  9, 2017, 14:28:46
Maakt het uit of het geaarde stopcontacten zijn?

De devolo 1200 gebruikt ook de aardedraad, dus zou sneller moeten zijn als je ze allemaal op geaard aansluit.
Persoonlijk heb ik dat niet, heb sowieso niet overal aarde in het huis.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

W.Otter

dezelfde groep is inderdaad een must! aarde helpt ook 33% sneller.
tis een prima oplossing als je niet te zware taken vraagt van het netwerk..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF