Geen beeld op Monitor 1 Denon X4000

Started by konijntje, July 7, 2017, 16:30:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

konijntje

Hallo,

Liander heeft net voor mijn vakantie onderhoud gepleegd aan het stroomnetwerk. Na het inschakelen van de stroom is er hoogstwaarschijnlijk een piekspanning ontstaan. De mensen die op ons huis paste hadden namelijk geen beeld op de TV. Nu ik weer thuis ben heb ik wat onderzocht.

Ziggo heeft in mijn vakantie de Horizon Box alvast vervangen want die was niet meer goed (reden hebben ze niet gegeven, maar deze werkte dus niet meer na het onderhoud aan het stroomnet en gaf geen beeld rechtstreeks op de TV). Nu ik thuis ben heb ik de nieuwe Horizon box op de Denon X4000 aangesloten en geen beeld maar wel geluid! Ook zie ik op het scherm alle juiste tekens (HDMI, aantal kanalen etc). Als ik de HDMI op Monitor 2 aansluit heb ik wel beeld en geluid. Het lijkt er dus op dat er teveel stroom over de HDMI is gegaan (dan wel via de tv dan wel via de horizonbox) en dat deze de Monitor 1 HDMI port stuk heeft gemaakt?

Liander zegt natuurlijk dat ik zelf voorzorgsmaatregelen had moeten treffen hiervoor. Is er nog iets dat ik kan proberen op de Denon voordat ik met verzekeringen in de weer ga en toch een claim bij Liander ga indienen?

Alvast bedankt!

Woutoro32

Misschien handig om je receiver mee te nemen naar je oude dealer en vragen of zij naar het probleem willen kijken. Kan gewoon in de winkel en daar aansluiten op hun spullen. Als zij wel beeld en geluid krijgen en alles werkt verder, dan ligt het dus aan iets anders. Je bekabeling of .... of..... hierdoor kan je gefaseerd dingen uit gaan sluiten. Dat is een betrouwbare manier om er achter te komen waar het probleem zit.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

konijntje

#2
Quote from: Woutoro32 on July 12, 2017, 23:18:39
Misschien handig om je receiver mee te nemen naar je oude dealer en vragen of zij naar het probleem willen kijken. Kan gewoon in de winkel en daar aansluiten op hun spullen. Als zij wel beeld en geluid krijgen en alles werkt verder, dan ligt het dus aan iets anders. Je bekabeling of .... of..... hierdoor kan je gefaseerd dingen uit gaan sluiten. Dat is een betrouwbare manier om er achter te komen waar het probleem zit.

Hij is bij een forumsponsor gekocht maar deze zit in limburg en ik in noordholland.. Ik heb zelf al wel HDMI kabels geswitched. Tv's gewisseld, bronnen gewisseld. Alles werkt op de monitor 2 HDMI en op de monitor 1 HDMI werkt constant enkel het geluid. Gisteren geupdate naar de nieuwste firmware, ook dat hielp niet. Enige wat ik nog kan proberen is een factory reset. Als dat niet werkt was ik van plan de Marmitek Split 312 UHD aan te schaffen om toch twee HDMI outputs te hebben. Lijkt mij voorlopig even een goede kosten besparing aangezien de rest van de receiver gewoon lijkt te functioneren.

Edit: De volledige microprocessor reset heeft ook niet geholpen helaas. Ik denk dus dat het HDMI board toch een optater gehad heeft.

vik

Probeer de stroom er eens een uurtje vanaf te halen.

De monitor 1 en 2 out maken gebruik van 1 dezelfde chip. Heb je tijdens de "harde reset" initialised zien staan op het front display van de AVR? Wat voor beeld krijg je te zien als je enkel geluid hebt via HDMI 1 out? Heb je met verschillende bronnen alle hdmi inputs geprobeerd?


Quote from: konijntje on July 13, 2017, 10:50:53
Hij is bij een forumsponsor gekocht maar deze zit in limburg en ik in noordholland.. Ik heb zelf al wel HDMI kabels geswitched. Tv's gewisseld, bronnen gewisseld. Alles werkt op de monitor 2 HDMI en op de monitor 1 HDMI werkt constant enkel het geluid. Gisteren geupdate naar de nieuwste firmware, ook dat hielp niet. Enige wat ik nog kan proberen is een factory reset. Als dat niet werkt was ik van plan de Marmitek Split 312 UHD aan te schaffen om toch twee HDMI outputs te hebben. Lijkt mij voorlopig even een goede kosten besparing aangezien de rest van de receiver gewoon lijkt te functioneren.

Edit: De volledige microprocessor reset heeft ook niet geholpen helaas. Ik denk dus dat het HDMI board toch een optater gehad heeft.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

konijntje

#4
Quote from: vik on July 13, 2017, 22:34:31
Probeer de stroom er eens een uurtje vanaf te halen.

De monitor 1 en 2 out maken gebruik van 1 dezelfde chip. Heb je tijdens de "harde reset" initialised zien staan op het front display van de AVR? Wat voor beeld krijg je te zien als je enkel geluid hebt via HDMI 1 out? Heb je met verschillende bronnen alle hdmi inputs geprobeerd?

De stroom er een uur vanaf halen is nog wel een goed idee, enige minuten al wel. De x4000 knippert alleen het scherm volgens de handleiding toch? Bij de 4100 komt er wel initializing te staan volgens mij.

Over het geluid. Ik denk dat het mijn jetlag nog was maar geluid komt natuurlijk niet via de HDMI Out. Die wordt gewoon afgespeeld via de speakers op de avr ;-). De tv geeft gewoon No signal aan via monitor 1. Als ik de beamer en tv aangesloten heb dan zie ik op het display van de Denon M1 constant knipperen en m2 stabiel alhoewel ik dan ook op m2 geen beeld heb omdat hij klappert op M1...

Ik heb nog niet alle inputs geprobeerd maar wel een aantal en meerdere bronnen (ziggo box en htpc)

Edit:

zojuist uur de stroom eraf gehaald en dit maakt geen verschil. Nog even de reset procedure erbij gepakt

http://rn.dmglobal.com/usmodel/DENON_AVR_Reset-Initialization-Procedure.pdf

En daar zie je dat de X4000 alleen knippert. Dit heeft hij gedaan. Vreemde is wel dat hij HDMI informatie geeft via de webinterface als je iets op M1 aansluit maar dus geen beeld.. Ik heb ondertussen wel een hdmisplitter gekocht om dan zo maar 2 outputs te krijgen. Maar als ik de Denon M1 toch nog tot leven krijg is dit natuurlijk wel gewenst :)

konijntje

#5
Nog even update hieronder wat screenshots van de webinterface. Het lijkt alsof hij denkt dat er wat aangesloten is op HDMI Out 1 (M1) ondanks dat er niks op aangesloten is. Ik zal nog een keer de reset proberen.

Nou aantal keer de Microprocessor reset gedaan. Als ik die doe met niks aangesloten krijg ik daarna wel bij zowel M1 als M2 dat er niks is aangesloten maar na aansluiten M1 geen beeld. Bij M2 wel gelijk beeld. Als er een keer iets aangesloten is geweest op M1 blijft dit ook zo volgens de webinterface ondanks dat er niks meer op M1 zit.

Dit is als ik alleen M1 aansluit


Dit is met alleen M2 aangesloten


En deze is als ik geen enkele output aansluit



vik

Heb je geprobeerd om letterlijk alles (behalve speaker kabel) af te koppelen behalve de hdmi kabel op monitor 1 naar de projector. En dan een menu proberen op te roepen van de AVR?

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

konijntje

Quote from: vik on July 15, 2017, 06:50:23
Heb je geprobeerd om letterlijk alles (behalve speaker kabel) af te koppelen behalve de hdmi kabel op monitor 1 naar de projector. En dan een menu proberen op te roepen van de AVR?

Helaas ook geen beeld (menu) op M1 als ik alles afkoppel.


Sent from my iPhone using Tapatalk

TopGun2010

#8
Met 1 poort defect zal dit wel onder garantie gemaakt worden, zit er nog garantie op? Anders gewoon zo laten, een HDMI board vervangen is erg prijzig!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

konijntje

Quote from: TopGun2010 on July 16, 2017, 07:51:32
Met 1 poort defect zal dit wel onder garantie gemaakt worden, zit er nog garantie op? Anders gewoon zo laten, een HDMI board vervangen is erg prijzig!

Helaas is de versterker al 4 jaar oud dus geen garantie meer. Het is nu opgelost met een Marmitek 312 UHD splitter. 45 euro in plaats van rond de 400 euro voor het HDMI board.