Xiaomi WIFI Versterker 2.......

Started by modde239, July 1, 2017, 13:47:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

modde239

Ik heb beneden in de woonkamer een Asus router staan welke goed bevalt....echter had ik boven geen stabiel signaal....ik heb toen een Ziggo repeater gekocht maar dat was het ook niet....dacht ik aan een mesh oplossing maar die zijn pas vanaf 300+ euro te koop vrij prijzig......toen kwam ik de  Xiaomi WIFI Versterker 2 tegen en las erg goede reviews over....dat apparaatje was maar 8 euries  dus het proberen waard..... ik heb er 1 besteld en net binnen gekregen....binnen een paar minuten al geïnstalleerd en boven in de gang geplaatst.....en geweldig resultaat nagenoeg dezelfde snelheden als beneden.....wat een geweldig apparaatje dit en dat voor maar 8 euries een van mijn betere aankopen van de laatste tijd....scheelt toch wel even met een mesh oplossing a 300+ euries....me happy....een echte aanrader!!!!....

https://youtu.be/K4GWTA28mlQ

Witalik

Deze plug je dan in je pc of ? Heb het filmpje nog niet gezien  :turn:
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

mijkie

eerst in je PC en dan via een app het ding instellen, daarna kun je hem elders plaatsen in een USB-lader oid

Dat is wat ik uit t filmpje haalde

Waar ik dan benieuwd naar ben, of je van de ene acces-point naar t andere kunt lopen zonder signaal verlies of zonder overschakelen van de ene naar de andere zoals mijn MESH-netwerk dat wel doet
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

modde239

Je moet wel overschakelen wat hij doet is een soort ander netwerk maken welke wel hetzelfde wachtwoord gebruikt als je netwerk....stel je wifi naam is rodepet 2.4GHZ....dan maakt hij er rodepet 2.4GHZ_plus van....dus je moet wel overschakelen....deze oplossing is top zeker gezien de prijs en het gemak van het instellen....een kind kan de was doen.....

Witalik

Ok thanks,

Voor dat overswitchen geeft bijvoorbeeld die Ziggo Acces point aan dat je het op dezelfde SSID moet zetten met zelfde wachtwoord alleen op een ander kanaal ? Werkte in de praktijk bij mij niet in ieder geval want die wifi router beneden liet hem net niet los en dus nam boven hem niet over. 
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

modde239

Dat probleem heb je met de Xiaomi niet gewoon snel simpel met de app instellen....via de app de Xiaomi versterker vinden dan koppelen aan je wifi en klaar is kees....dan zie je de naam van je wifi netwerk met de toevoeging "_plus" erbij......die aanklikken en dan heb je boven of in een andere kamer nagenoeg dezelfde snelheid als je router.....

Mrwhoopie

Quote from: Witalik on July  1, 2017, 23:09:19
Ok thanks,

Voor dat overswitchen geeft bijvoorbeeld die Ziggo Acces point aan dat je het op dezelfde SSID moet zetten met zelfde wachtwoord alleen op een ander kanaal ? Werkte in de praktijk bij mij niet in ieder geval want die wifi router beneden liet hem net niet los en dus nam boven hem niet over.

Dat is idd de beste manier indien je apparatuur evenwaardig is,met andere woorden als ze allen even snel zijn maakt het niet uit met wie je verbonden bent, bij een repeater kan je best een andere naam gebruiken omdat je repeater de snelheid minimaal halveert.

_ MarcelloW _

Ik heb er twee besteld.

Leuk om mee te spelen, en een goede manier om achterin de tuin een sterk signaal te krijgen

Goede tip,, Thanx!!
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

mijkie

Ik twijfel nog, heb hier net een TP-link Deco mes netwerk aan het werk en ik moet zeggen, werkt top !!

T voordeel van dit netwerk is dat je de GB-lan poorten kunt gebruiken, erg handig maar, 260 euro voor 3 versterkers tegen 30 euro is een groot verschil !!

Bij de xiaomi komen dan nog wel een paar USB-laders maar, dat kost ook de kop niet
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

modde239

Usb lader heb je al voor 0,87 eurocent dus dat zijn de kosten niet..... :D

dennism

#10
Quote from: Witalik on July  1, 2017, 23:09:19
Ok thanks,

Voor dat overswitchen geeft bijvoorbeeld die Ziggo Acces point aan dat je het op dezelfde SSID moet zetten met zelfde wachtwoord alleen op een ander kanaal ? Werkte in de praktijk bij mij niet in ieder geval want die wifi router beneden liet hem net niet los en dus nam boven hem niet over.

Dat heeft w.s. niets met je Wifi router te maken, maar met je apparaat. Veer apparaten schakelen niet automatisch over naar een netwerk met betere dekking maar blijven proberen te verbinden met de router / access waarmee ze initieel verbonden zijn ongeacht de signaal kwaliteit, tenzij het signaal 100% wegvalt. o.a. Apple producten (iPhone / Ipad) hadden hier in het verleden een handje van, geen idee of dit nu beter is. In een "Dom" wifi netwerk (Een wifi netwerk dat niet door een controller aangestuurd wordt en ook geen Mesh netwerk is) doet in de regel het apparaat (telefoon / tablet e.d.) de keuze maken met welk Access Point c.q. router hij wil verbinden, en niet de router c.q. het AP.

Om die reden is ook het ook geen best practise om in een "dom" wifi netwerk op verschillende Access Points / routers dezelfde SSID en Password te gebruiken, je kan namelijk nooit duidelijk zien met welke router / AP je nu daadwerkelijk verbonden bent zonder een management interface in te duiken waardoor het vaak voorkomt dat je niet met het meest ideale AP verbonden bent. Gebruik je per Router / AP een aparte SSID (zeg bijv DennismWifi voor de router, Dennism_Wifi1 voor AP1, Dennism_wifi2 voor AP2, wachtwoord mag uiteraard wel hetzelfde zijn) kun je dat wel direct zien en switchen als je ziet dat dat een apparaat met een Router / AP blijft verbinden die op dat moment niet ideaal is.

modde239

Mijn Sony mobiel en Samsung tablet schakelen automatisch over naar het sterkere Xiaomi versterker signaal wanneer ik naar boven ga...... ;)

dennism

Quote from: modde239 on July  2, 2017, 16:09:00
Mijn Sony mobiel en Samsung tablet schakelen automatisch over naar het sterkere Xiaomi versterker signaal wanneer ik naar boven ga...... ;)

Dat kan inderdaad, mijn Sony telefoon deed het in het verleden bijv. ook altijd bijna altijd correct. iPhone en iPad was echter altijd drama, Andriod apparaten vaak gemiddeld wat beter, al zitten daar ook flinke verschillen in soms helaas per merk in hoe ze met Wifi en meerdere netwerken omgaan.

Mrwhoopie

Quote from: dennism on July  2, 2017, 17:33:09
Dat kan inderdaad, mijn Sony telefoon deed het in het verleden bijv. ook altijd bijna altijd correct. iPhone en iPad was echter altijd drama, Andriod apparaten vaak gemiddeld wat beter, al zitten daar ook flinke verschillen in soms helaas per merk in hoe ze met Wifi en meerdere netwerken omgaan.

Euhm...apple devices doen het net heel goed qua roming tussen AP's.Jouw uitleg kan echter kloppen omdat als je verschillende SSID's hebt je manueel overschakelt of buiten bereik moet gaan en dan gaat het device natuurlijk weer zoeken naar andere SSID's.en als je Sony en Samsung minder bereik hebben (wat zo is ivm Apple devices (zelfde generaties vergelijken) gaan deze bij multi SSID sneller switchen.

bokkes

Quote from: _ MarcelloW _ on July  2, 2017, 09:18:06
Ik heb er twee besteld.

Verschillende aanbieders , maar welke is een beetje betrouwbaar snel  ;)

modde239

Quote from: bokkes on July  2, 2017, 21:40:39
Verschillende aanbieders , maar welke is een beetje betrouwbaar snel  ;)

Ik heb hem bij snelle Alie besteld.... :D

dennism

#16
Quote from: Mrwhoopie on July  2, 2017, 21:27:49
Euhm...apple devices doen het net heel goed qua roming tussen AP's.Jouw uitleg kan echter kloppen omdat als je verschillende SSID's hebt je manueel overschakelt of buiten bereik moet gaan en dan gaat het device natuurlijk weer zoeken naar andere SSID's.en als je Sony en Samsung minder bereik hebben (wat zo is ivm Apple devices (zelfde generaties vergelijken) gaan deze bij multi SSID sneller switchen.

Mogelijk dat het nu verbeterd is (ik gebruik nu enkel nog Apple apparaten in zakelijke managed wifi omgevingen), maar o.a. de iPhone 3,4,5 waren dramatisch qua wifi roaming.

Siddartha

Heb daar ook last van met mijn iPhone se. Daarom ook verschillende ssid's. Heeft ook te maken met de verschillende hardware, roaming lijkt het beste te werken met exact dezelfde hardware, dan werkt de roamingassistent in de ap's ook het beste.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Mrwhoopie

Quote from: dennism on July  2, 2017, 22:31:15
Mogelijk dat het nu verbeterd is (ik gebruik nu enkel nog Apple apparaten in zakelijke managed wifi omgevingen), maar o.a. de iPhone 3,4,5 waren dramatisch qua wifi roaming.

true toen was roaming nog niet zo ingeburgerd.

_ MarcelloW _

Quote from: _ MarcelloW _ on July  2, 2017, 09:18:06
Ik heb er twee besteld.

Leuk om mee te spelen, en een goede manier om achterin de tuin een sterk signaal te krijgen

Goede tip,, Thanx!!

Gisteren ontvangen (best snel Banggood)

Eerste in gebruik genomen.. Was nog even een frustrerend dingetje, omdat deze niet leek te connecten. Maar als je gewoon met je 2.4 Ghz netwerk connect ipv je 5 Ghz dan is het een eitje.

Verbinding stabiel, snelheid prima. Ik ben tevreden.

Van het weekend eens de tweede testen. Die in de tuin plaatsen
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

modde239

Quote from: _ MarcelloW _ on July 14, 2017, 09:13:03
Gisteren ontvangen (best snel Banggood)

Eerste in gebruik genomen.. Was nog even een frustrerend dingetje, omdat deze niet leek te connecten. Maar als je gewoon met je 2.4 Ghz netwerk connect ipv je 5 Ghz dan is het een eitje.

Verbinding stabiel, snelheid prima. Ik ben tevreden.

Van het weekend eens de tweede testen. Die in de tuin plaatsen

Voor het geld een nobrainer.......

Tjeb

Ik heb er 2 ontvangen maar krijg ze niet aan de praat. Ze willen beide niet connecten. Ik vindt ze alletwee maar ik krijg steeds weer connection error....

Straks maar weer eens rustig voor gaan zitten... :huh2:

_ MarcelloW _

#22
Let op dat je met een 2.4 GHz WiFi gaat verbinden. Op 5 gaat het niet werken.

(Kostte mij ook een paar uurtjes)
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Tjeb

Dat zou heel goed de reden kunnen zijn, bedankt voor de tip!! :)

Tjeb

Eindelijk even de tijd gehad om er naar te kijken en op de 2.4 was het meteen opgelost, werkt uitstekend!!