Projectiescherm met flinke black drop

Started by cardas49, June 29, 2017, 12:17:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cardas49

Mijn huidige beamax scherm heeft een te korte black drop voor het hoge plafond in de nieuwe woning, dus ik ben op zoek naar een vervanging. Zijn er merken / leveranciers waar matwitte schermen met een grote black drop (meer dan 70cm) voor onder de €750 geleverd kunnen worden? Heb het liefst een electrisch model, als dat haalbaar is binnen budget. Het scherm wordt onderdeel van een tv wand, en zal een houten behuiziging krijgen om er 1 geheel van te maken met de tv wand. Handmatige schermen zijn wel een optie, maar maken het ontwerp van de wand er niet makkelijker op. De breedte van de tv wand staat nog niet 100% vast maar het wordt in ieder geval een scherm van 200 tot 220cm breed (meestal 85 tot 95 inch). Het uiterlijk van de behuizing hoeft totaal niet fancy te zijn, want daar zie ik straks toch niks meer van  :)

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Binky007

Zou even contact opnemen met Vik op het Forum. Die kan vast en zeker iets mooi's leveren tegen die prijs denk ik zo. Maar ik moet zeggen dat meer als 70 cm wel veel is.
Hoeveel heb je nu dan?
JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

cardas49

#2
Nu veel minder blackdrop, beetje gemiddelde hoeveelheid van rond de 30 of 40cm geloof ik. Maar het is niet met de oude situatie vergelijkbaar, omdat het scherm toen niet aan het plafond hing, maar lager aan de muur. Nu wil ik graag plafond montage.

Aandachtspunt is wel of deze hoeveelheid blackdrop niet direct voor golven gaat zorgen, en ik ook meteen aan tab tensioned vast zit, waardoor het sowiezo niet zal gaan lukken voor €750  :)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Christof_G

#3
De schermen van i-vision (Electro HD) hebben een grotere rand en zijn onder de 750 euro
200,0 x 112,5 = 80cm
230,0 x 129,4 = 70cm
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

cardas49

Zit ik een uur te googlen, en kom niks tegen, vind ik uiteraard 5 minuten na posten van mijn vraag zelf een antwoord: IVISIONS Electro HD Series. Tab tensioned, electrisch, en grote blackdrop voor rond de €500.

Iemand ervaringen mee?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Quote from: Christof_G on June 29, 2017, 12:43:55
De schermen van i-vision (Electro HD) hebben een grotere rand en zijn onder de 750 euro
200,0 x 112,5 = 80cm
230,0 x 129,4 = 70cm

Haha, net gekruist. Thanks  :)

Nog wel benieuwd of iemand er kijkervaringen mee heeft?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

millon

Nog meer tips voor een handbediende of elec?

darkrunner

#7
Als je golf vrij wil altijd voor Tab-tension gaan onder de 750

-Ivisions
-Hivilux


cardas49

Heb onlangs de knoop doorgehakt met een Kingpin TAB270 scherm. Deze heeft een redelijke blackdrop, niet heel erg lang, maar lang genoeg voor mijn 270cm hoge plafond. Over de jaren heb ik vooral low-budgetschermen gehad, en dit kingpin scherm is duidelijk een andere klasse. mooi vlak doek, goede tension oplossing, erg degelijk gebouwd. En groot!

Kingpin verkoopt momenteel al hun resterende NL schermen met fikse korting, maar alleen als je via ITC besteld. Op hun eigen website niet. Ze trekken zich terug uit de NL markt. Veel is al verkocht, maar sommige maten zullen er wellicht nog zijn. Er zijn wel 2 aandachtspunten: de schermen hebben waarschijnlijk langer dan gemiddeld in het magazijn gelegen, en eventuele garantie afhandeling naderhand moet via Kingpin Zweden. Ik kreeg voor aankoop de garantie dat het scherm snel omgeruild zou worden vanuit Zweden als er na aankoop iets mee was. Scherm was prima, ben er erg content mee. De blackdrop is net wat langer vergeleken met de Ivisions Cinema schermen. En de stroomkabel zit standaard rechts, wat ook mijn voorkeur had. De controlbox die verwerkt is in de stroomkabel vind ik wel een nadeel tov het Cinema scherm, die is best groot. Had liever alleen de afstandsbediening gehad met een IR ontvanger in de cassette, dan hadden ze de controlbox weg kunnen laten.   
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

home@the movies

Quote from: mark235 on June 29, 2017, 12:46:18
Zit ik een uur te googlen, en kom niks tegen, vind ik uiteraard 5 minuten na posten van mijn vraag zelf een antwoord: IVISIONS Electro HD Series. Tab tensioned, electrisch, en grote blackdrop voor rond de €500.

Iemand ervaringen mee?

Wij verkopen regelmatig Vision schermen, deze zijn kwalitatief een stuk beter gebouwd dan de Kingpin schermen. De tabtensioned Kingpin hebben we we wat problemen mee gehad in het verleden. Met I vision tot nu toe nog niets negatiefs ondervonden, ze zijn correct met service als er toch wat fout zou zijn.