Dolby Atmos bij Netflix

Started by CineSmurf, June 28, 2017, 19:15:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CineSmurf

Volgens What Hifi krijgt Netflix een flinke geluidsupgrade met o.a. Dolby Atmos. Wat mij betreft geweldig!

https://www.whathifi.com/news/dolby-atmos-now-available-netflix?utm_medium=EMAIL&utm_campaign=Enews%20Bulletins&utm_content=WHIF%20ENews%20Bulletin_noextras%20(28.06.2017)::article_5_image&utm_source=20170628

Werkt voorlopig kennelijk alleen met XBOX one (s)
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

reza

Beter! Het geluid wat er nu bij zit is prul.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

TopGun2010

Icm met de nieuwe Plantronics RIG 800LX Wireless, interessant!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

pvd_66

Ja leuk Atmos, maar zal daar dan ook TrueHD meegestuurd worden??
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

yorkie13


Fox

Quote from: pvd_66 on June 28, 2017, 21:09:13
Ja leuk Atmos, maar zal daar dan ook TrueHD meegestuurd worden??

Antwoord NEE!!!

Het zal een Dolby Digital + track zijn met in de container de Atmos informatie.

Als je het verschil wil weten neem eens een paar Nederlandse Warner BD's als Batman Vs Superman en Tarzan enz. test en vergelijk die met de US en/of UK versie...

Heel leuk, maar een groot verschil in kwaliteit :-(

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

luuk123456

Ik ben al blij als we überhaupt weer eens beeld krijgen!


Verstuurd vanaf mijn Nexus 10 met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

TopGun2010

Quote from: luuk123456 on June 29, 2017, 07:44:01
Ik ben al blij als we überhaupt weer eens beeld krijgen!


Verstuurd vanaf mijn Nexus 10 met Tapatalk

Even de stekker uit de modem? Bij Ziggo werkt dat altijd goed. Verder nooit problemen met Netflix.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

luuk123456

Quote from: TopGun2010 on June 29, 2017, 08:49:39
Even de stekker uit de modem? Bij Ziggo werkt dat altijd goed. Verder nooit problemen met Netflix.
Dank!  Ga ik even proberen!  Haal vaker even de stroom van de speler, maar aan het modem kom ik praktisch nooit,  maar als dat de oplossing is....


Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Binky007

Quote from: Fox on June 28, 2017, 22:26:49
Antwoord NEE!!!

Het zal een Dolby Digital + track zijn met in de container de Atmos informatie.

Als je het verschil wil weten neem eens een paar Nederlandse Warner BD's als Batman Vs Superman en Tarzan enz. test en vergelijk die met de US en/of UK versie...

Heel leuk, maar een groot verschil in kwaliteit :-(

Misschien een stomme vraag maar heb jij een VPN verbinding waarmee je op de verschillende landen Netflix kan kijken? Omdat je een vergelijk maakt met US en UK?
JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

Fox

even goed lezen, en dan zie je "BD" staan, en dat is iets heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel anders dan Netflix  :D

luuk123456

Quote from: TopGun2010 on June 29, 2017, 08:49:39
Even de stekker uit de modem? Bij Ziggo werkt dat altijd goed. Verder nooit problemen met Netflix.
Opgelost! Goeie tip!

Groet,
Luuk

Verstuurd vanaf mijn Nexus 10 met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

TopGun2010

#13
Fijn Luuk! Ik doe dit uit voorzorg 1 keer in de maand, volle 10 seconden zonder stroom.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

dennism

Quote from: pvd_66 on June 28, 2017, 21:09:13
Ja leuk Atmos, maar zal daar dan ook TrueHD meegestuurd worden??

Voordat dit zal gebeuren gaan we nog wel een paar jaar verder zijn, en mogelijk nog wel een stuk verder. TrueHD Audio streams gaan tot 18mbit/sec. Netflix gebruikt momenteel voor het meeste 4K materiaal een bitrate van 15.6mbit/sec (wat voor 4K al vrij laag is), daarbij raden ze een 25mbit verbinding aan, zodat je ook nog enige overhead kan hebben. Ga je dat combineren met TrueHD zou je een +- 35mbit nodig hebben om te kunnen streamen zonder haperingen, hou je ook nog rekening met wat overhead (en bijv een partner die wat aan het browsen is, of een van de kinderen die een online game speelt) heb je eigenlijk al minimaal een 50mbit verbinding nodig, iets was zelfs hier in Nederland nog lang niet de snelheid is van de gemiddelde aansluiting (en wij staan wereldwijd vrij hoog). Laat staan in de rest van de wereld.

Fox


Invader

Quote from: luuk123456 on June 29, 2017, 16:37:47
Opgelost! Goeie tip!

Groet,
Luuk

Verstuurd vanaf mijn Nexus 10 met Tapatalk

Een meer structurele oplossing is het in bridge mode laten zetten van je Ziggo router en een fatsoenlijke eigen router er achter hangen. Nooit meer problemen met deze en vergelijkbare internetproblemen. Je moet hiervoor wel contact opnemen met Ziggo (ze doen dit op afstand). Alleen poort 1 van het Ziggo modem werkt dan nog voor internet doorgeven en doet dus geen routing meer. Andere functies van het modem blijven wel werken.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

luuk123456

Dank voor de tip invader! Ik heb om andere redenen wel vaker iets gelezen over 'bridge mode' maar omdat je dan inderdaad contact met ziggo moest zoeken,  heb ik er nooit werk van gemaakt.  Ik had er geen idee van dat deze oplossing ook voor netflix zou gelden!
Zal volgende week ziggo eens contacten,  een prima router heb ik hier nog liggen. ...

Groet,
Luuk

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

KillerbeeNL

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

RicooCardoo


allineedisbass

Allemaal marketing. Dolby Atmos wat niet echt Atmos is, maar zeg maar Atmos light. Dan de volgende stap de zogenaamde exclusiviteit. Nu LG en X Box, straks een stille uitbreiding.

Je ziet dit ook bij de muziek streamingdiensten met hun "exclusieve" content. Over regional content beperkingen nog maar te zwijgen. Het is een gevecht om de klant. Je leest overal dat we naar streaming services willen luisteren/kijken met een totaal aanbod. Maar dat gaat niet gebeuren, zeker niet snel. Bedrijven investeren miljoenen/miljarden in deze services en willen stuk voor stuk de grootste in de vijver zijn. Dit kan niet door allemaal hetzelfde aan te bieden. Er is ook geen incentive voor deze bedrijven om zonder regio/content beperking te werken. Het huidige model loopt.

Maar iedere stap voorwaarts is er een.
Stereo: McIntosh MA7900 / B&W 803D / Lumin D2 / roon / Kenwood KX7030 / Kenwood DP8020 / Project 6.9
HT: Sony 83AJ90 / Marantz SR7010 / Pioneer LX5080 / B&W / Velodyne / Dune / APTV4K / Shield Pro

Erwin.VL

Is er ondertussen meer Dolby Atmos beschikbaar? De website van Netflix BE is nogal summier op dat vlak.

Wij hebben het standaard abonnement maar ik veronderstel dat je Premium moet nemen om er te kunnen van proeven?
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

darkrunner

#22
Xbox ondersteund netflix atmos komt goed uit was van plan de Xbox one x te kopen deze maand, en inderdaad je hebt het duurste abo nodig voor atmos (ultra hd)

home@the movies

heb je eigenlijk al minimaal een 50mbit verbinding nodig, iets was zelfs hier in Nederland nog lang niet de snelheid is van de gemiddelde aansluiting (en wij staan wereldwijd vrij hoog). Laat staan in de rest van de wereld.

Ik weet niets van de rest van de wereld  ;) maar hier in het verre Belgie is 200mbit iets wat in heel wat abbo's van bvb Telenet gewoon standaard  aangeboden wordt. Ik heb een 200mbit lijn en die doet exact wat ze moet doen wat snelheid betreft tot op de mbit, wel via kabel, over wifi is het iets minder.


Teejoo

Quote from: Erwin.VL on February  3, 2018, 17:10:14
Is er ondertussen meer Dolby Atmos beschikbaar? De website van Netflix BE is nogal summier op dat vlak.

Wij hebben het standaard abonnement maar ik veronderstel dat je Premium moet nemen om er te kunnen van proeven?
Het feit dat ze geen lossless audio hebben is veel erger dan geen Atmos. Dat doet een dolby upmixer tenslotte al erg mooi.