Denon PMA-900V reviseren?

Started by Franky P., June 28, 2017, 11:06:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Franky P.

Ha mensen,

Ik heb sinds enige tijd een vintage Denon PMA-900V
Ben erg blij met de versterker. Hij stuurt in onze woonkamer een paar Magnat All-Ribbon 10p aan.
Nu is hij voor zover ik weet, nog nooit gereviseerd.
Wat ik zo lees hier en daar moet er inmiddels wel geluidskwaliteit verloren zijn gegaan door o.a. degradatie van de elco's, de versterker is zo'n 30 jaar oud
Maar doordat ik nooit een gereviseerd exemplaar heb gehoord weet ik ook niet wat ik mis.
Ik twijfel dus of ik moet investeren in het laten reviseren/nakijken van deze versterker, geen idee wat ik er mee win.
Kunnen jullie mij adviseren wat hiermee te doen?
Het is m.i. een versterker die het waard is om te redden (zie dat ze in goede staat op marktplaats rond de E300 doen) maar ik heb geen idee op wat voor kosten ik moet rekenen en waar ik dan terecht zou kunnen.
Liefst in de regio Arnhem/Nijmegen. Stukje rijden is geen punt maar Groningen of Den Helder zou wat gortig zijn
Ik hoor graag jullie advies!!
Mvrgr
Frank

Richi

Ik hoor vaak dat AudioService in Elst genoemd wordt, dat is vlakbij als je tussen Arnhem en Nijmegen woont  :D

Groeten uit Huissen  ;)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Cobraatje

Neem eens contact op met forumgenoot SB MARANTZ, die woont volgens mij in die regio.
Daar heb ik goede ervaringen mee, zeer kundig en nette prijzen.
Is Marantz expert maar zal vast ook andere merken reviseren.

Franky P.

#3
Quote from: Richi on June 28, 2017, 13:17:58
Ik hoor vaak dat AudioService in Elst genoemd wordt, dat is vlakbij als je tussen Arnhem en Nijmegen woont  :D

Groeten uit Huissen  ;)
Top! dank je!
(Nijmegen is m'n locatie)

Quote from: Cobraatje on June 28, 2017, 13:48:35
Neem eens contact op met forumgenoot SB MARANTZ, die woont volgens mij in die regio.
Daar heb ik goede ervaringen mee, zeer kundig en nette prijzen.
Is Marantz expert maar zal vast ook andere merken reviseren.
Ga ik eens doen, dank
Marantz en Philips was 1 bedrijf toch in die tijd, de roerige jaren 80? :D


Maar jullie zeggen dus: wel moeite waard om te reviseren

mvrgr Frank

Richi

Quote from: Franky P. on June 28, 2017, 16:29:14
Maar jullie zeggen dus: wel moeite waard om te reviseren

Ja, lijkt mij wel. Zeker als je er dat fijne nostalgische gevoel bij hebt.  8)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a