Aanschaf 5.1 receiver met draadloos multiroom

Started by jj69, June 24, 2017, 09:05:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jj69

Zoals reeds in een ander topic aangegeven is mijn OnkyoTX-NR609 stuk en ben ik aan het oriƫnteren voor een nieuwe (wordt dus geen onkyo meer).

Eisen:

- 5.1 surround (dat blijft het voorlopig ook, kan eventueel in verre toekomst 2 plafond speakers monteren)
- app bediening
- voorbereidt voor draadloos multiroom

Wat betreft Multiroom kom ik eigenlijk uit op een receiver die dus musiccast heeft of heos aansturing.
Qua budget zat tussen de 600-700 euro en daarvoor heb ik al de Yamaha RX-V683 gezien.
De Marantz SR7011 wordt te duur evenals de Denon AVR-X4300.
Een outsider kan de Yamaha RX-A860 zijn die rond de 850 te koop is maar dan ga ik het budget alweer oprekken en daarvoor moet ik echt overtuigd worden.

Omdat ik dik 20 jaar onkyo heb gehad heb ik toch stiekem even naar hun receivers gekeken maar deze kan ik niet draadloos uitbouwen (ik wil echt bijv. in de woonkamer de playstation kunnen gebruiken en dan in de keuken of buiten internet radio kunnen luisteren, onkyo kan alleen het hoofdsignaal doorgeven met FireConnect)

Receiver hoeft niet het allernieuwste model te zijn, maar wel de juiste mogelijkheden bieden.

Tsja, ik was vroeg wakker vandaag en dacht ik zet het toch effe op het forum.

Ik zie jullie adviezen graag tegemoet
Yamaha RX-A870, canton ergo72DC, canton as105 sub, center canton ergo CM52, playstation4, Qnap TS253A, lg65C8pla

mr.crash

Heb je ook aan tweedehands gedacht.
Zelf wilde ik vroeger ook alles nieuw.
En daar ben ik vanaf gestapt en koop ( bijna ) alles
tweede hands.

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

jj69

Tweedehands is ook mogelijkheid, mits ze de juiste functionaliteiten hebben. Lees wel vaker het advies om voor hetzelfde budget als nieuw een betere gebruikte te kopen
Yamaha RX-A870, canton ergo72DC, canton as105 sub, center canton ergo CM52, playstation4, Qnap TS253A, lg65C8pla

xlr8

Als je je budget wil of kan oprekken naar 899 euro heb je een Denon HEOS AVR die je wensen toch wel goed benaderen :

https://www.denon-hifi.nl/nl/heos/heos-avr


yorkie13


jj69

X3300 moet je losse heos module bijkopen, heb ik wel over nagedacht maar als je dan beide kosten bij elkaar opteld denk ik dat je al in de buurt gaat kosten komen van de nieuwe x3400h
Yamaha RX-A870, canton ergo72DC, canton as105 sub, center canton ergo CM52, playstation4, Qnap TS253A, lg65C8pla

jj69

Het is een Yamaha rx-a870 geworden, verwacht hem volgende week binnen
Yamaha RX-A870, canton ergo72DC, canton as105 sub, center canton ergo CM52, playstation4, Qnap TS253A, lg65C8pla

H&C Hifi

Ik zie je topic helaas pas te laat.

Een optie was geweest een receiver van Pioneer of Onkyo.
Beide ondersteunen tegenwoordig fireconnect waardoor je naar andere multizones kan streamen, ook ingebouwd de chromecast functie
De goedkopere receivers van beide merken ondersteunen dit al.