Curved beamer scherm

Started by Peerless Monster, June 19, 2017, 21:28:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Hi,

Ik heb een prachtig beamer scherm, maar ben me aan het orienteren op een ander scherm.
Ik heb wel eens een curved scherm gezien en dat vind ik echt heel mooi.
Is dat mogelijk met zo'n HD750 van jvc?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

reza

Ja waarom niet? Maar waarom zou je het willen? Een recht scherm kijkt beter en is makkelijker om op te projecteren.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Tenzij je enorme breedtes wil zul je met curved alleen maar problemen krijgen qua focus en geometrie
Voor ht zou ik het zeker niet adviseren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Peerless Monster

2 verschillende antwoorden... 😧
Maar het kan wel, maar kost wat extra moeite, of het kan gewoon niet met een hd750?
Zijkanten worden vervormd oid?
Ik ben maar een leek he jongens.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

jantje112

Een kennis van mij heeft een X7000 op een 3.80 (cinescope) met 30 cm? curve. Dat gaat prima. Je moet er van houden, maar ik vind het zeker een aangenaam gezicht. Scherpte is prima.

reza

Quote from: Peerless Monster on June 20, 2017, 13:40:33


2 verschillende antwoorden... 😧
Maar het kan wel, maar kost wat extra moeite, of het kan gewoon niet met een hd750?
Zijkanten worden vervormd oid?
Ik ben maar een leek he jongens.

Het is hetzelfde antwoord! Het kan wel (je kan ook op een wit laken projecteren) maar het is moeilijker met wat Frank zegt: de randen gaan snel vervormen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

jantje112

Dit is 3.80 meter breed en kan dus prima. Zonder onscherpte, wel heb je goede masking nodig. Hier komt ook een curve, 4.50 breed scope..

master30

Curved is wel handig als je een voorzetlens gebruikt om naar cih 21x9 projectie te gaan.
Ik heb altijd wat overscan met de prismasonic lens op de uit einden en met een curved screen is dit opgelost.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

J.A.F._Doorhof

Bij enorme breedte en bepaalde zooms/lenzen heb je vervorming aan de zijkanten een curved screen is feitelijk daarvoor ontworpen. Als je het puur estetisch neemt in een HT omgeving zou ik ZEER ZWAAR tegen adviseren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jantje112

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 21, 2017, 09:42:01
Bij enorme breedte en bepaalde zooms/lenzen heb je vervorming aan de zijkanten een curved screen is feitelijk daarvoor ontworpen. Als je het puur estetisch neemt in een HT omgeving zou ik ZEER ZWAAR tegen adviseren.

Op basis waarvan is dan dat advies? Focus kan prima op een curve en het geeft ook geen onaardig beeld. Blijft het toch weer een kwestie van smaak en welke voor en nadelen je kijker (die moet er tenslotte naar kijken) het mooiste vind.

riwi

Quote from: jantje112 on June 21, 2017, 14:15:53
Focus kan prima op een curve en het geeft ook geen onaardig beeld.
Hoe doe je dat dan op een curved scherm? De huidige HT projector lensen zijn gemaakt om op een vlak doek alles scherp te projecteren. Door de curve moet je kiezen of je focus doet op het midden of de randen, of net er tussen. Als de curve niet zo groot is zal dat meevallen, maar als er in afstand lens-doek bv 10-20cm verschil is dan zal je dat wel zien in de focus. Of los jij dat anders op?
Het is uit principe dus niet ideaal zo'n curved scherm, nog afgezien van de kijkhoek als je niet in het midden zit.

Ik kan me wel voorstellen dat het groter oogt een curved scherm en dat dan dan de reden is om er toch voor te gaan, en het verlies aan scherpte hier en daar voor lief te nemen.

vik

Dit de ruimte waar ik een JVC-DLA X7000 heb geleverd. Ik heb er ook analoge 35mm film vergeleken vs de identieke blu ray film wat een hele leuke ervaring was.

In deze situatie heb ik geen storende effecten ervaren door het curved screen. Enige minpunt vind ik het akoestisch transparante scherm. Daar is zeker wel ruimte voor verbetering.

De klant heeft wel een goed stuk glas (Prismasonic Anamorphic) in gebruik en mag ook niet worden vergeten. Dit zijn kostbare lenzen.

Curved is niet mijn persoonlijke smaak en zou eerder kiezen voor een mooie straight 21:9 fixed.


Quote from: jantje112 on June 20, 2017, 20:26:35
Dit is 3.80 meter breed en kan dus prima. Zonder onscherpte, wel heb je goede masking nodig. Hier komt ook een curve, 4.50 breed scope..
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Peerless Monster

Quote from: vik on June 22, 2017, 09:28:11
Dit de ruimte waar ik een JVC-DLA X7000 heb geleverd. Ik heb er ook analoge 35mm film vergeleken vs de identieke blu ray film wat een hele leuke ervaring was.

In deze situatie heb ik geen storende effecten ervaren door het curved screen. Enige minpunt vind ik het akoestisch transparante scherm. Daar is zeker wel ruimte voor verbetering.

De klant heeft wel een goed stuk glas (Prismasonic Anamorphic) in gebruik en mag ook niet worden vergeten. Dit zijn kostbare lenzen.

Curved is niet mijn persoonlijke smaak en zou eerder kiezen voor een mooie straight 21:9 fixed.



Ik wil het gewoon eens proberen. Ik vind het wel wat hebben in de bios. Het hoeven ook geen rondingen rondom jezelf te zijn, maar gewoon lichtjes.
En dat acoustisch transparant zijn. Dat lijkt me nu eens heerlijk om niet tegen al die speakers aan te kijken en ik weet megod niet hoe ik mijn sub kan plaatsen met de zijn kleine meter hoogte... Iedere stof die je er voor hangt is uiteindelijk een dingetje in het geluid. Maar met de Anthem Statement, kan ik dat soort dingen weer gaan rechttrekken. De SSP600 is dan minder geschikt... Gewoon een kwestie van proberen lijkt me. (en dat maakt de hobbie interessant). Ik streef geen perfectie na, wil gewoon lekker een filmpje kijken ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

reza

Tjing Tjing...
Curved akoestisch transparant scherm......
Voor dat geld koop je een mooie upgrade voor je (mooie) projector.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Peerless Monster

Quote from: reza on June 23, 2017, 11:01:56
Tjing Tjing...
Curved akoestisch transparant scherm......
Voor dat geld koop je een mooie upgrade voor je (mooie) projector.

Een mooiere beamer dan de HD750? En dat filmische gaan missen?
Beamer is bij mij nooit echt een prio 1 geweest. Ik heb er wel een aantal gehad, maar heb daar nooit mee voorop gespeeld.
De HD750 is prachtig en blijft prachtig. Tegen de tijd dat ik ga wisselen zijn er prachtige TV's van die grootte die betaalbaar zijn, opvouwbaar en aan de muur te hangen...

Ik ga even eerst voor het praktische ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

reza

De 750 is een mooi beestje, ik heb hem meerdere maken zien spelen.
maar voor 1500 koop je al 4K (tweede hands uiteraard) die spelen echt mooier en filmischer dan de 750.
Goed van je dat je weet wat je wilt! Heel veel mensen doen in mijn beleving maar wat, en zijn steeds op zoek naar de heilige graal ofzo :D
Geen rust enz ( doe ik zelf ook aan mee :threadclosed:)
Ik ben benieuwd naar je nieuwe scherm..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Peerless Monster

Quote from: reza on June 23, 2017, 11:10:48
De 750 is een mooi beestje, ik heb hem meerdere maken zien spelen.
maar voor 1500 koop je al 4K (tweede hands uiteraard) die spelen echt mooier en filmischer dan de 750.
Goed van je dat je weet wat je wilt! Heel veel mensen doen in mijn beleving maar wat, en zijn steeds op zoek naar de heilige graal ofzo :D
Geen rust enz ( doe ik zelf ook aan mee :threadclosed:)
Ik ben benieuwd naar je nieuwe scherm..


Thanks.

Nou dat vind ik zelf dus niet wat betreft die beamers. Ik heb er een flink aantal mogen ervaren.
Het is prachtig hoor, daar niet van. Maar alles is scherp, maar dan ook alles is scherp, beweging zijn vaak te echt, ik ben te betrokken. Ik hou graag wat afstand. Ik zit graag in de film en daar helpt een top range beeld niet bij. Dat heb ik met de TV's ook. Het lijdt me te vaak af, waardoor ik ook echt andere dingen ga doen tijdens de film.
Dat doe ik met de JVC niet. Die blijft voorlopig nog wel. Dit is trouwens de "oude" van Joris. Volgens mij heb ik hem echt al jaren.... Binnenkort maar weer eens de lamp vervangen. Die is daar wel weer aan toe.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vik

#17
Duidelijk verhaal. Als je kiest voor een akoestisch transparant scherm zou ik persoonlijk kiezen voor een goed scherm. Dan bedoel ik een scherm met minimaal licht verlies en zo min mogelijk demping. Ik kan mogelijk een mooi scherm leveren en zo zijn er nog een aantal sponsoren. Licht verlies heeft als resultaat dat je beeldkwaliteit verliest en in combinatie met een curved scherm zou ik dat zeker niet adviseren. De dynamiek waar jij over spreekt zul je dan niet gaan ervaren ben ik bang. De JVC HD 750 was/is een mooie projector voor zijn tijd maar het is geen licht kanon.


Quote from: Peerless Monster on June 23, 2017, 10:17:59
Ik wil het gewoon eens proberen. Ik vind het wel wat hebben in de bios. Het hoeven ook geen rondingen rondom jezelf te zijn, maar gewoon lichtjes.
En dat acoustisch transparant zijn. Dat lijkt me nu eens heerlijk om niet tegen al die speakers aan te kijken en ik weet megod niet hoe ik mijn sub kan plaatsen met de zijn kleine meter hoogte... Iedere stof die je er voor hangt is uiteindelijk een dingetje in het geluid. Maar met de Anthem Statement, kan ik dat soort dingen weer gaan rechttrekken. De SSP600 is dan minder geschikt... Gewoon een kwestie van proberen lijkt me. (en dat maakt de hobbie interessant). Ik streef geen perfectie na, wil gewoon lekker een filmpje kijken ;D ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Peerless Monster

Quote from: vik on June 23, 2017, 14:30:13
Duidelijk verhaal. Als je kiest voor een akoestisch transparant scherm zou ik persoonlijk kiezen voor een goed scherm. Dan bedoel ik een scherm met minimaal licht verlies en zo min mogelijk demping. Ik kan mogelijk een mooi scherm leveren en zo zijn er nog een aantal sponsoren. Licht verlies heeft als resultaat dat je beeldkwaliteit verliest en in combinatie met een curved scherm zou ik dat zeker niet adviseren. De dynamiek waar jij over spreekt zul je dan niet gaan ervaren ben ik bang. De JVC HD 750 was/is een mooie projector voor zijn tijd maar het is geen licht kanon.



Nee met de 900 lumen is dat niet bepaalt veel licht. Maar ik heb een donkere kamer (als het licht niet aan is), dus dat komt wel goed.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

henrykb

Kan alleen maar zeggen, heb het 1 x gezien bij een forumgenoot, en was
diep onder de indruk van het verschil in beleving met een curved scherm.
Gewoon doen zeg ik, denk niet dat je er spijt van krijgt.