NAD C355 ledjes frontpanel

Started by Laurens85, June 18, 2017, 18:05:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Laurens85

Hoi,

In 2010 heb ik een complete NAD-setup gekocht. Inmiddels één aan ander toegevoegd/gewijzigd aan streaming, maar dat is voor nu minder relevant. Het gaat me om de C355 stereo amp. Een beest van een versterker, doet het ook prima. Maar... voor de 2e keer in 7 jaar begeven de ledjes het op het front panel. Dit is paar jaar geleden gefixt, maar nu gaat het gewoon weer fout (overigens toevallig hetzelfde kanaal: CD). Ze zijn destijds volgens mij allemaal vervangen voor de zekerheid. Bijgaand (als attachment, weet niet hoe dat eruit komt te zien) een wellicht overbodig fotootje, vlak voor het overlijden van het CD-kanaal-ledje. Inmiddels helemaal uit. De rest doet het nu nog wel, maar de vorige keer volgden er later ook meer...

Twee vragen. Alvast dank voor jullie input!
1) Heb ik gewoon pech, of is dit bekend probleem met (NAD-)amps? De leeftijd kan het probleem toch niet zijn...
2) Is dit makkelijk zelf te repareren, of te risicovol? Het lijkt me zo'n 'lullig' probleempje. Ik kan hem wel weer wegbrengen, maar ben hem dan een paar weken kwijt. Bovendien ben ik al over de garantietijd heen, weet niet hoe flexibel daarmee wordt omgegaan.
Arcam SA20 | Monitor Audio Silver 300 7g | Pro-Ject Debut Carbon EVO + Ortofon 2M Blue | NAD C545BEE | NAD T567 | Bluesound Node2 | AppleTV 4K

Rowdy

Lijkt wel of er te veel stroom door het LED gaat. Hij licht erg vel op. Denk dat als je de stroom over de LED kleiner maakt, door de weerstandswaarde te verhogen, dat het vele malen langer mee gaat.

Laurens85

Quote from: Rowdy on June 18, 2017, 18:14:32
Lijkt wel of er te veel stroom door het LED gaat. Hij licht erg vel op. Denk dat als je de stroom over de LED kleiner maakt, door de weerstandswaarde te verhogen, dat het vele malen langer mee gaat.
Hoi, dank, echter dat is de kwaliteit van de donkere foto, zo erg is het niet. De ledjes branden normaal, niet zo booming als dat het eruit ziet.
Arcam SA20 | Monitor Audio Silver 300 7g | Pro-Ject Debut Carbon EVO + Ortofon 2M Blue | NAD C545BEE | NAD T567 | Bluesound Node2 | AppleTV 4K

dre73

Quote from: Rowdy on June 18, 2017, 18:14:32
Lijkt wel of er te veel stroom door het LED gaat. Hij licht erg vel op. Denk dat als je de stroom over de LED kleiner maakt, door de weerstandswaarde te verhogen, dat het vele malen langer mee gaat.

Inderdaad nieuwe er in en een kleine weerstand er voor.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.