Luidsprekervoet

Started by INIURIA, August 4, 2017, 09:39:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

INIURIA

Lange tijd zonder spikes gespeeld. Uiteindelijk aangeschaft maar wilde ze niet op de schoteltjes of een natuurstenen plaat. Gezocht naar een luidsprekervoet of wat dan ook de correcte naam mag zijn. Wel een paar mooie outriggers gezien maar allemaal net niet of gewoon te duur voor wat je er in mijn ogen voor krijgt. Dus zelf maar bouwen.

Gezien het 'bouwproces' niet zoveel om het lijf heeft heb ik geen foto's gemaakt.  Daarom maar gelijk het resultaat  :D




solitaire

Mooi on te zien !

Alleen geen idee wat ik zie: metaal/hout ? wat zijn de cilinders op de hoeken / zijn het cilinders of iets schijfvormigs op en onder iedere hoek  (en hoe functioneert het, of is het puur eyecandy) ?

enlighten us




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

INIURIA

Gemaakt van MDF en een paar spuitbussen hoogglans wit. De cilinders zijn RVS eindknop van Intensions dus inderdaad pure eyecandy haha. Spikes zijn VIABLUE HS.

Peerless Monster

Wanneer gaat het in productie? Kan ik er al 4 bestellen? 😄
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Mokumer45

Prachtig! Als ik het goed zie heb je schoteltjes onder de spikes zitten, liggen die los of heb je die vastgezet met lijm o.i.d.?
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

INIURIA

Die schoteltjes onder de spikes zitten nog los.  Moet nog even een druppeltje secondelijm onder ;D Vrouw vond het zelfs mooi....totdat de spikes eronder gingen. Pfff....die snappen het gewoon niet. Alleen nog ergens zwarte houtschroeven met inbus cilinderkop vandaan toveren om de luidsprekerunits vast te zetten.


André_84

ik heb zelf zoiets gedaan, maar in een veeel minder sjieke uitvoering. Ik heb zelf de plaat met de speaker gekoppeld dmv draadeind ipv spikes en vervolgens de plaat op spikes gezet. tonaal is dat hetzelfde i guess?
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

KayaRahnee

Uniek en prachtig.
Bouwbeschrijving / plannetje zou toch interessant zijn.
Proficiat.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

chansig

Mooi gedaan hoor.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

INIURIA

@KayaRahnee: bij deze de uitleg

Ik heb de maten van de onderzijde van de speaker gemeten en deze op een plaat MDF getekend. Met met een gatenzaag (diameter?!?) 4 ronde stukken MDF uitgezaagd,  op de hoeken gelegd en rondom afgetekend. Vervolgens uitgezaagd met een cirkelzaag en de 4 ronde stukken eronder geplakt&geschroefd. Flink wat lagen houtplamuur erover zodat de naad verdwijnt en in 5  lagen gespoten (2x grond- en 3x hoogglanslak).

En dat alles vanzelfsprekend x2   :D

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.