Buizenversterker vervangen door transistor versterker.

Started by KayaRahnee, June 18, 2017, 15:06:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KayaRahnee

Quote from: Thanatos on June 20, 2017, 08:21:31
Mwa al veel mods voorbij zien komen waar ik toch echt even moest fronsen.. Maargoed ieder zijn ding  :D
Je zou ook Rick Paap kunnen benaderen of het filter in je luidspreker niet iets aangepast kan worden. Je tweeter een halve dB remmen zou wel eens de truck kunnen zijn. Misschien uitgevoerd met een schakelaartje..

Mailtje verzonden naar Meneer Paap, ben benieuwd.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

buizesmurf

Ik weet niet hoe je speakers staan opgesteld.Maar soms helpt het om ze een beetje naar acheteren over te hellen of in te draaien,zodat de tweeters niet recht op de luisterpositie staan hericht,maar juist ernaast of erboven.Hoe hoger de tonen hoe meer richtingsgevoelig.
Verder kan je indien mogelijk de tweeters te bedekken met geluidabsorbeerde stof of schuimpje...
Kost niets en je merkt direct eventueel effect...

KayaRahnee

Quote from: buizesmurf on June 25, 2017, 16:41:30
Ik weet niet hoe je speakers staan opgesteld.Maar soms helpt het om ze een beetje naar acheteren over te hellen of in te draaien,zodat de tweeters niet recht op de luisterpositie staan hericht,maar juist ernaast of erboven.Hoe hoger de tonen hoe meer richtingsgevoelig.
Verder kan je indien mogelijk de tweeters te bedekken met geluidabsorbeerde stof of schuimpje...
Kost niets en je merkt direct eventueel effect...

De Peruaders zijn zo ontworpen dat ze naar achter overhellen.
Opstelling speakers is algemeen vrij goed.

Ik heb nu de speakerkabel zowel aan speaker - als aan versterkerzijde bare ware aangesloten.
Samen met het terug wisselen van de 5814A RCA (Mullard) buisjes door de 12AU7 General Electric (NOS) zorgt dit voor een klein, positief klankverschil.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: KayaRahnee on June 23, 2017, 19:54:35
Mailtje verzonden naar Meneer Paap, ben benieuwd.

Intussen 7 dagen verder ... enige reactie die ik van Rick Paap heb gekregen was de vraag naar bekabeling in set alsook gebruik aparte stroomgroep en of stekkerblok.
Nadat ik hier heb op geantwoord niks meer gehoord van de man ... service?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

patsijb

kzal maar verder ook nix uitgebreid zeggen maar mijn favo persoon ist ook ni haha

KayaRahnee

Quote from: KayaRahnee on June 30, 2017, 09:59:41
Intussen 7 dagen verder ... enige reactie die ik van Rick Paap heb gekregen was de vraag naar bekabeling in set alsook gebruik aparte stroomgroep en of stekkerblok.
Nadat ik hier heb op geantwoord niks meer gehoord van de man ... service?

Ik vind zo een houding vrij ongeïnteresseerd en zelfs wat arrogant overkomen.
Ik zal nog een paar dagen geduld hebben, maar dan zal ik het hem ook zo melden.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Na 10 dagen niks te hebben vernomen heb ik Rick Paap duidelijk gemaakt dat ik een beetje fatsoenlijk antwoord had verwacht ... zijn reactie ... bel me ... ik bel vanuit België, een half uurtje is zo om ... kost me 1,05 € per minuut.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Former member 78

€1,05 per minuut?
Je kan toch gewoon je bundel gebruiken om in Europa te bellen.

KayaRahnee

Quote from: ArjanR1 on July  3, 2017, 21:56:32
€1,05 per minuut?
Je kan toch gewoon je bundel gebruiken om in Europa te bellen.

Heb het opgezocht, schrok er ook behoorlijk van.
Maar maakt niet uit ... we waren aan't mailen, waarom maakt die man zijn mening niet gewoon daar bekend ... kan je ook meteen de hele mailgeschiedenis volgen, simpel toch.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Former member 78

Niet iedereen heeft zin om hele lappen tekst via de mail te versturen.
Daarbij is bellen net iets persoonlijker en misschien voor hem prettiger.

Die belkosten snap ik niet, die zijn achterlijk hoog! Ik kan met de mobiel onbeperkt door Europa bellen.

KayaRahnee

Quote from: ArjanR1 on July  3, 2017, 22:35:44
Niet iedereen heeft zin om hele lappen tekst via de mail te versturen.
Daarbij is bellen net iets persoonlijker en misschien voor hem prettiger.
Die belkosten snap ik niet, die zijn achterlijk hoog! Ik kan met de mobiel onbeperkt door Europa bellen.

Tsja, iedereen voelt zoiets anders aan zeker, ik zou niet weten wat er persoonlijker is aan een telefoongesprek.
Ik merkte al vrij snel zijn ongeïnteresseerdheid.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Intussen weer een hele tijd verder, maar ik sta eigenlijk nog nergens.
Het is te zeggen, er staat hier nu een oude Denon PMA 1060 (klasse A) in bruikleen, deze produceert in mijn oren een aangenamer geluid dan de PrimaLuna Master combi!
Lijkt misschien wat ongeloofwaardig maar het is wat het is.

Hoewel in mijn situatie niet makkelijk (mobiliteit) maar ik heb de wens om nog een paar versterkers uit te proberen:
SUGDEN A21 Signature
Luxman L-505uX .

Misschien komt er toch iets uit de bus zodat ik dit toch kan verwezenlijken.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Musicman Herman

Raar, Rick Paap die niet reageert? daar geloof ik niets van ik heb weken geleden nog contact met hem gehad over magnepan met een probleempje
perfect en snel opgelost.

chansig

Nou als jij het zegt dan die ander wel liegen. Toch ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

KayaRahnee

Quote from: Musicman Herman on September 27, 2017, 15:32:08
Raar, Rick Paap die niet reageert? daar geloof ik niets van ik heb weken geleden nog contact met hem gehad over magnepan met een probleempje
perfect en snel opgelost.

Dan heb jij geluk en ik ben een leugenaar.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

MechanicalAnimal

Quote from: KayaRahnee on August 11, 2017, 20:49:10
Intussen weer een hele tijd verder, maar ik sta eigenlijk nog nergens.
Het is te zeggen, er staat hier nu een oude Denon PMA 1060 (klasse A) in bruikleen, deze produceert in mijn oren een aangenamer geluid dan de PrimaLuna Master combi!
Lijkt misschien wat ongeloofwaardig maar het is wat het is.

Hoewel in mijn situatie niet makkelijk (mobiliteit) maar ik heb de wens om nog een paar versterkers uit te proberen:
SUGDEN A21 Signature
Luxman L-505uX .

Misschien komt er toch iets uit de bus zodat ik dit toch kan verwezenlijken.

is een versterker uit de Marantz lijn iets voor je?

Ik heb zelf de PM11S3.....maar allicht matched een S1 of S2 meer dan prima.

Ik heb op mijn systeem een S1 mogen lenen van een collega en toen was ik om hoor  :pompom:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

KayaRahnee

#91
Marantz (PM11) staat idd. op m'n lijstje.
Maar moet er eerst eentje vinden en liefst hier op mijn speakers kunnen beoordelen ...
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

H&C Hifi

Quote from: KayaRahnee on August 11, 2017, 20:49:10
Intussen weer een hele tijd verder, maar ik sta eigenlijk nog nergens.
Het is te zeggen, er staat hier nu een oude Denon PMA 1060 (klasse A) in bruikleen, deze produceert in mijn oren een aangenamer geluid dan de PrimaLuna Master combi!
Lijkt misschien wat ongeloofwaardig maar het is wat het is.

Hoewel in mijn situatie niet makkelijk (mobiliteit) maar ik heb de wens om nog een paar versterkers uit te proberen:
SUGDEN A21 Signature
Luxman L-505uX .

Misschien komt er toch iets uit de bus zodat ik dit toch kan verwezenlijken.

Voor minder dan wat een nieuwe 505uX kost heb ik nog wel een 507uX in de aanbieding  ;)
Ook de nieuwe Denon PMA-2500NE is echt een fraaie versterker en word veel onderschat.

En een Marantz PM-11S2 heb ik nog 1 staan voor 1450,00 Euro

mocht er iets voor je bijzitten kun je altijd een pm sturen  :)

KayaRahnee

Quote from: HcHifi.nl on September 27, 2017, 18:24:42
Voor minder dan wat een nieuwe 505uX kost heb ik nog wel een 507uX in de aanbieding  ;)
Ook de nieuwe Denon PMA-2500NE is echt een fraaie versterker en word veel onderschat.
En een Marantz PM-11S2 heb ik nog 1 staan voor 1450,00 Euro
mocht er iets voor je bijzitten kun je altijd een pm sturen  :)

PM
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

#94
Quote from: HcHifi.nl on September 27, 2017, 18:24:42
Voor minder dan wat een nieuwe 505uX kost heb ik nog wel een 507uX in de aanbieding  ;)
Ook de nieuwe Denon PMA-2500NE is echt een fraaie versterker en word veel onderschat.
En een Marantz PM-11S2 heb ik nog 1 staan voor 1450,00 Euro
mocht er iets voor je bijzitten kun je altijd een pm sturen  :)

Zijn er buiten het uitgangsvermogen nog andere verschillen tussen de Luxman L505uX en de L507uX ?
Regelmatig lees ik dat Luxman zo'n merk is waarvan versterkers zeker niet analytisch maar eerder warm, niet opdringerig/vermoeiend klinken ... ben benieuwd naar de meningen van de Luxman bezitters / kenners.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Kingpin

Luister ze maar eens naast elkaar, zit een duidelijk verschil in. Ligt uiteraard ook aan de aangesloten speakers want de 507 heeft een betere voeding die het geheel veel meer in balans houd.
Erg mooi spul de Lux, net als Accuphase. Kan me wel voorstellen als je van buis afkomt dat je in dit segment aan het zoeken bent.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

KayaRahnee

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

frank2

Die heb ik vroeger 17 jaar geleden ooit gehad. Achteraf bleek dat die versterker mijn t+a speakers niet aankon.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

KayaRahnee

Quote from: frank2 on September 30, 2017, 14:03:54
Die heb ik vroeger 17 jaar geleden ooit gehad. Achteraf bleek dat die versterker mijn t+a speakers niet aankon.

Om zoiets te voorkomen vraag ik steeds aan de verkoper naar de mogelijkheid om de versterker hier te mogen beoordelen.
Echter gaan de meesten daar niet op in (waar ik ook wel begrip voor heb) of ze vragen een vrij hoog waarborg bedrag.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

H&C Hifi

Quote from: KayaRahnee on September 30, 2017, 10:39:21
Zijn er buiten het uitgangsvermogen nog andere verschillen tussen de Luxman L505uX en de L507uX ?
Regelmatig lees ik dat Luxman zo'n merk is waarvan versterkers zeker niet analytisch maar eerder warm, niet opdringerig/vermoeiend klinken ... ben benieuwd naar de meningen van de Luxman bezitters / kenners.

Ik zal zo even naar je PM kijken.

De Lux 505 heeft zoals gemeld een veel kleinere voeding (kun je ook terug zien aan de 4ohm uitgangswaarde, de 507 verdubbelt netjes zijn vermogen de 505 verre van)
Daarnaast is de afwerking van de kast ook totaal anders, de 507 is veel zwaarder gebouwd, vergelijk alleen de 2 bovenplaten maar eens : de 507 heeft een dikke alu bovenplaat waar de 505 een simpel metalen gestanste bovenplaat heeft.

Klank technisch merk je dit ook terug, meer controle & rust en toch dat ''vloeiende'' Luxman geluid : rustig, tikkie warm maar toch open een schoon.