Buizenversterker vervangen door transistor versterker.

Started by KayaRahnee, June 18, 2017, 15:06:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buizesmurf

Zou eens de specificaties van je luidsprekers opvragen waar je ze gekocht hebt.Heb eens gegoogeld maar niets bruikbaars gevonden.
Soms heb je bij buizeversterkers ook een 4 en 8 ohm aansluiting,maar wat dat betreft vind ik ook niets terug van je speakers...

KayaRahnee

Quote from: chansig on June 20, 2017, 07:40:41
Bij Triple M geweest ? :D
Gr. Hans

Inderdaad.
Wat ze verder nog hebben voorgesteld ...
De voortrap met bijbehorende koppelcondensatoren voorzien van
allen&bradley weerstanden en mil. Spec. PIO condensatoren.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

chansig

Quote from: Thanatos on June 20, 2017, 08:21:31
Mwa al veel mods voorbij zien komen waar ik toch echt even moest fronsen.. Maargoed ieder zijn ding  :D

Je zou ook Rick Paap kunnen benaderen of het filter in je luidspreker niet iets aangepast kan worden. Je tweeter een halve dB remmen zou wel eens de truck kunnen zijn. Misschien uitgevoerd met een schakelaartje..

Ook een goede tip. Ws.ook goedkoper.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

C&D heeft voor hij mijn ushers verkocht ook de hoge tonen speaker met 2 DB verminderd, kwestie van een weerstandje in het filter stelt niets voor
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

KayaRahnee

Quote from: frank2 on June 20, 2017, 11:11:17
C&D heeft voor hij mijn ushers verkocht ook de hoge tonen speaker met 2 DB verminderd, kwestie van een weerstandje in het filter stelt niets voor

De politieke partij CD&V ken ik  ;) ... C&D daarentegen niet. :)
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

twani

Quote from: frank2 on June 20, 2017, 11:11:17
C&D heeft voor hij mijn ushers verkocht ook de hoge tonen speaker met 2 DB verminderd, kwestie van een weerstandje in het filter stelt niets voor

Waar zijn ze gebleven die versterkers met een treble knop :D

twani

Quote from: KayaRahnee on June 20, 2017, 11:51:51
De politieke partij CD&V ken ik  ;) ... C&D daarentegen niet. :)

De handelingssnelheid lijkt daar wel erg veel op die van een politieke partij :D

Anders gezegd; als je iets voor elkaar wil krijgen vóórdat je komt te overlijden zou ik maar zorgen dat je er niet terecht komt :tounge2:

frank2

Quote from: KayaRahnee on June 20, 2017, 11:51:51
De politieke partij CD&V ken ik  ;) ... C&D daarentegen niet. :)

Concept & Design in Almelo
Hij is niet de snelste, maar heeft voor een laag bedrag mooie spullen, hij heeft mijn speakers gebouwd, die beter klinken dan mijn ushers be10 van 15.000€. speakers koste mij 3800€.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Quote from: frank2 on June 20, 2017, 12:00:17
Concept & Design in Almelo
Hij is niet de snelste, maar heeft voor een laag bedrag mooie spullen, hij heeft mijn speakers gebouwd, die beter klinken dan mijn ushers be10 van 15.000€. speakers koste mij 3800€.

Heb ze beluisterd en zijn inderdaad lekkere luidsprekers.  Die geldbedragen die erbij staan vermeld zeggen dan weer erg weinig over de klank.

De Ushers worden sinds de komst van de Pinda's categorisch afgebrand daar waar ze jaren als referentie werden gezien.

Lijkt me meer dat ze bij jou nooit in de juiste ruimte stonden en dat ze, eenmaal opgesteld  in een voldoende grote ruimte, flink de vloer aanvegen met de Pindaatjes ;)

frank2

Nee dat is niet zo, de middentoner gaf te weinig mid en het hoog was 2 DB teveel. En nee ik heb een goede akoestiek.
Ik heb de klank van mijn speakers besproken in mijn topic.

Overigens geld dit alleen voor de be10 en 20. De 8571 en 8577 zijn zeer goed klinkende speakers die qua klankkarakter goed overeenkomen met de pinda en mijn speaker.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Former member 78

Ben het niet met je eens.

Ik heb de Be10 & 20 gehad, en er was/is niks mis met die middentoner.
Daarbij had jij het eerste type Be10 met een upgrade DMD tweeter, misschien had je toen het filter aan moeten passen.

Dat de Be10 bij jou geen match was, betekend natuurlijk niet dat het mid van die speaker niet goed is.


twani

Quote from: ArjanR1 on June 20, 2017, 12:23:20
Ben het niet met je eens.

Ik heb de Be10 & 20 gehad, en er was/is niks mis met die middentoner.
Daarbij had jij het eerste type Be10 met een upgrade DMD tweeter, misschien had je toen het filter aan moeten passen.

Dat de Be10 bij jou geen match was, betekend natuurlijk niet dat het mid van die speaker niet goed is.

Dat is in andere woorden zo ongeveer wat ik ook probeerde te zeggen.

Maar ja, je weet hoe het is bij Frank.  Eerst was er niet beter dan de Ushers want die lieten zelfs een minimale verandering in de schakelkast van de Nuon aan de andere kant van de wijk horen :D

Nu deugen ze helemaal nergens meer voor.

J.S.

Quote from: twani on June 20, 2017, 12:35:30
Eerst was er niet beter dan de Ushers want die lieten zelfs een minimale verandering in de schakelkast van de Nuon aan de andere kant van de wijk horen :D

Normaal probeer ik me niet te mengen in dit soort discussies, maar deze vind ik toch uitermate kundig gevonden ;D

chansig

Quote from: twani on June 20, 2017, 12:35:30
Dat is in andere woorden zo ongeveer wat ik ook probeerde te zeggen.

Maar ja, je weet hoe het is bij Frank.  Eerst was er niet beter dan de Ushers want die lieten zelfs een minimale verandering in de schakelkast van de Nuon aan de andere kant van de wijk horen :D

Nu deugen ze helemaal nergens meer voor.

:D

De wegen van een audiofiel zijn ondoorgrondelijk. Overigens de keren dat ik de BE 10 heb gehoord nooit wat gemist op welk gebied dan ook. Zal voornamelijk de akoestiek geweest zijn die hier debet aan is geweest. En mogelijk de tweeter wisseling. De Scan Speaks speakers die ik ken zijn over het algemeen wel wat warmer van klank.

Maar de tip om het filter wat aan te passen is voor de TS denk ik een goede manier om een lange zoektocht te voorkomen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Quote from: ArjanR1 on June 20, 2017, 12:23:20
Ben het niet met je eens.

Ik heb de Be10 & 20 gehad, en er was/is niks mis met die middentoner.
Daarbij had jij het eerste type Be10 met een upgrade DMD tweeter, misschien had je toen het filter aan moeten passen.

Dat de Be10 bij jou geen match was, betekend natuurlijk niet dat het mid van die speaker niet goed is.
De eerste versie die ik had was inderdaad stuk minder der vol dan degene die jij had. Overigens heb ik de speaker ook beluisterd bij C &D, daar klonk hij net zo als bijmij thuis, een groot gemis aan volle middentoner en mid bass.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Quote from: twani on June 20, 2017, 12:35:30
Dat is in andere woorden zo ongeveer wat ik ook probeerde te zeggen.

Maar ja, je weet hoe het is bij Frank.  Eerst was er niet beter dan de Ushers want die lieten zelfs een minimale verandering in de schakelkast van de Nuon aan de andere kant van de wijk horen :D

Nu deugen ze helemaal nergens meer voor.

Zo slecht waren ze ook weer niet, maar als je ook naar de prijs kijkt en vergelijkt met wat ik nu heb en betaald heb, dan zijn ze wel gewoon slecht.
Heb overigens Cogas en geen Nuon.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

solitaire

Quote from: chansig on June 20, 2017, 13:56:18
...

Maar de tip om het filter wat aan te passen is voor de TS denk ik een goede manier om een lange zoektocht te voorkomen.

Gr. Hans

mee eens

alhoewel ik persoonlijk juist zo'n zoektocht erg leuk vind ...



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

chansig

Zoeken is inderdaad ook leuk. Tenminste....het lijkt me namelijk aan de andere kant onbegonnen werk.

Als ik de specs van de speakers zie dan zijn het niet de moeilijkste speakers. Dus veel zal technisch gezien goed gaan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: frank2 on June 20, 2017, 14:03:18
Zo slecht waren ze ook weer niet, maar als je ook naar de prijs kijkt en vergelijkt met wat ik nu heb en betaald heb, dan zijn ze wel gewoon slecht.
Heb overigens Cogas en geen Nuon.

Jij vindt ze niet goed klinken. In tegenstelling tot moi...ik heb het altijd goed klinkende speakers gevonden. Maar dat ze slecht zijn lijkt mij erg sterk uitgedrukt. Zeker als je prijzen meeneemt in je argumentatie.  Zelfbouw is 99 van de 100 keer goedkoper. Daarnaast zijn er ws ook weer speakers te bouwen die goedkoper zijn dan die je nu hebt en die dan ook weer beter klinken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

KayaRahnee

Quote from: chansig on June 20, 2017, 13:56:18
Maar de tip om het filter wat aan te passen is voor de TS denk ik een goede manier om een lange zoektocht te voorkomen.
Gr. Hans

Heb ik zeker oren naar, maar ... moet die speakers ook ter plaatse kunnen afleveren, en zonder eigen vervoer is dat erg lastig.
Idem voor eventuele aanpassingen aan de PrimaLuna.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

chansig

Tsja....dan wordt het allemaal lastig..tenzij in je buurt er iemand is die er verstand van heeft en het ter pleke kan doen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

KayaRahnee

Quote from: frank2 on June 20, 2017, 11:11:17
ook de hoge tonen speaker met 2 DB verminderd, kwestie van een weerstandje in het filter stelt niets voor

"Stelt niks voor" zeg je, ... maar ik ken daar helemaal niks van.
Word altijd simpel voorgesteld maar uiteindelijk zal men toch moeten weten waar men mee bezig is ...
Ik ga Rick Paap zijn mening zeker eens vragen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

chansig

Kwestie van een weerstand op de juiste plek solderen. Voor iemand die er verstand van heeft een klein klusje.

Maar ik zou het ook niet kunnen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

KayaRahnee

Quote from: chansig on June 20, 2017, 18:31:10
Kwestie van een weerstand op de juiste plek solderen. Voor iemand die er verstand van heeft een klein klusje.
Maar ik zou het ook niet kunnen.
Gr. Hans

Als ik dit hier allemaal lees ... toch niet zo eenvoudig lijkt mij. (nog niet volledig doorgelezen)

http://www.hififorum.nl/index.php?topic=1590.0

http://www.hififorum.nl/index.php?topic=1783.0
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

chansig

Voor iemand met verstand van deze materie is het echt een geen ingewikkeld klusje. Die luistert, hoort wat je bedoelt of wat je wilt (hoeft namelijk niet hetzelfde te zijn) en zal weten wat hij moet/kan doen. Zal misschien een paar keer moeten proberen (qua weerstandtype)..maar weet wel waar hij het moet zoeken.

Ik heb er wel eens naast gezeten....mooi om te zien.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.