[Advies] stereo interlinks RCA, lengte 1 meter, budget +/- 25 euro

Started by MechanicalAnimal, September 27, 2017, 14:46:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fasteddie


MechanicalAnimal

Thanks voor de felicitaties  :pompom:

Quote from: MechanicalAnimal on September 29, 2017, 19:10:54
Nou, ik ben er wel uit  :D

Vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs C dus dat vier ik met een nieuw setje Prefer MK226 van 1 meter  :pompom:

Ik ben toch gegaan voor een andere kabel  :D

Voor de MK106 in de rode uitvoering kreeg ik een stukje korting en aangezien ik ook nog een vrachtwagen ga kopen heb ik de rode 106 besteld zojuist.

Ben benieuwd  :coffee:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

MechanicalAnimal

binnen!!!  :pompom:

Gister lag er een pakje voor me klaar met de door mij bestelde MK106 interlinks  :D

Zoals je op de foto kan zien zaten ze netjes verpakt op een kartonnetje vast met elastiekjes incl visitekaartje, foldertje, gebruiksaanwijzing en garantiebonnetje.
Netjes verpakt in een stevige bubbel-envelop.

De interlink zelf is prima afgewerkt, er zijn fraaie connectoren gebruikt en de Prefer kabel is verbazingwekkend soepel, ik had hem echt veel stugger verwacht.
De zwarte ring geeft de zijde aan die aan de bronzijde aangesloten hoort te worden, toch handig die gebruiksaanwijzing.

Al met al was ik zeer tevreden met deze handgemaakte kabel  :worship:

Op de 2de foto zie je de standaard dropveter die plaats gaat maken voor de MK106.

Ik heb 's avonds even de tijd genomen om te wisselen tussen de kabels en te luisteren naar wat bekend werk.

Nu ben ik niet iemand die op zijn vrije zondagochtend in zijn kamerjas met een dubbele espresso in een dedicated luisterruimte naar obscure fusionjazz luistert of individuele violisten in een concertbak gaat zitten plaatsen.......far from it dus  :D

Al bij de eerste keer luisteren met de MK106 in de installatie hoorde ik al een behoorlijk verschil.

ik draaide het album "Acoustic" van A Perfect Circle in FLAC via de HEOS Link streamer.

Voor de liefhebber: Full album op youtube

Gevolgd door "The scarred people" van Tiamat

benieuwd? : Full album op youtube

Tracktip= Paradise een cover van Bruce Springsteen

Duidelijk merkbaar is een veel fraaier geluidsbeeld, ontstaan door het veel duidelijker kunnen onderscheiden van instrumenten, kleine details die je anders ontgaan en veel rust.
Nu heb ik een vrij groot systeem dat makkelijk luistert maar ik merk nu dat je met nog minder moeite kunt luisteren, ook als het een tandje harder gaat.
Het laag lijkt wat strakker, het grootste verschil zit hem in het middengebied en een stukje in het hoog.

Voor de zekerheid nog even een paar maal gewisselt maar de MK106 blijft echt een groot verschil geven met de dropveter.

Ik heb na nog wat muziek geluisterd te hebben ook nog even Netflix aangeslingerd. Ook hier een fijne verbetering vooral merkbaar in het stembereik van de acteurs.
Mijn TV zit voor wat betreft de audio optisch aangesloten op de HEOS Link.

Een mooi voorbeeld is "Stefan Salvatore" uit de best wel vermakelijke serie "Vampire Diaries". Die praat vrij nasaal en het viel mij op dat ik bij hem vaak de details miste of me afvroeg wat ie nou weer zei. Met de MK106 ertussen verandert er natuurlijk weinig aan het feit hoe hij spreekt  :D maar hij is wel een tikkie beter verstaanbaar.

Bij een film/serie met een beetje fatsoenlijke audio hoor je nu veel meer IN een stem.
Zo zit het personage, de sherrif, Matt vast in een verongelukte auto. Op het moment dat hij zegt "I'm stuck" hoor je veel meer in zijn stem aan de emotie/pijn die hij op dat moment ondervindt.

Later nog even wat divers materiaal zoals Nine Inch Nails, My dying Bride en wat meer van zulk spul, van rustige acoustische sessies tot het betere bombastische ramwerk  :headbanging:

Ik vind het heel erg moeilijk om met woorden nou dus te gaan zitten omschrijven hoe het verschil klinkt. Als ik dan toch een poging moet gaan wagen dan ga ik het maar even zo doen als we het over het geluidsbeeld hebben:
Zowel links als rechts en van voor naar achter (nee, niet het flauwe rijmpje achterstevoren) ontstaat veel meer ruimte.

Details zijn beter hoorbaar en overall klinkt het geheel makkelijker en rustiger.
Ik kan me u dan ook goed voorstellen dat liefhebbers van klassieke muziekstukkengraag kunnen horen dat een viool links vooraan zit terwijl een ander instrument zich ook daadwerkelijk hoorbaar rechts achterin zijn plaatsje in de orkestbak heeft, al helemaal als je wéét waar elke muzikant zich bevindt.

zo, genoeg superlatieven en een poging to een audiofiel verantwoorde uitleg  :D

Ik ben blij met mijn kabelupgrade  :pompom:



SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Nosferatu

De JKE kabel is wat mij betreft een echte 'geheimtip' zoals onze oosterburen dat in hun audio bladen mooi kunnen verwoorden. De RU Connected kabel is ook erg goed (zeker voor het geld) maar JKE doet het toch beter, meer de 3D bubbel die een goede stereo opname KAN produceren.

Heb zelf de 226 kabels en die gehoord naast veels duurdere en gerenomeerde merken; die zijn allemaal verdwenen. Hoef geen andere meer. Klaar. Af.

Fijn dat je tevreden bent Mech.  :smile:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000