Aankoopadvies spelcomputer

Started by fasteddie, June 7, 2017, 18:16:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fasteddie

Beste forumleden,

Overweeg een spelcomputer aan te schaffen....maar welke?

Hier in huis zullen hoofdzakelijk racespellen worden gespeeld en dat waarschijnlij off line....keuze tussen de xbox one (s) of de PS4 (slim).

Ik weet iedere spelcomputer heeft zijn voor en nadelen, maar er zijn vaste forumleden die hier iets over kunnen roepen...toch?

Hoor het graag en dank

Fasteddie

Faxe

Heb je al gekeken naar welke racespellen voor beide platforms beschikbaar zijn? Zou op basis hiervan denk ik de keuze maken er vanuitgaande dat er verschil in zit. Kijk dan ook naar of je geinteresseerd ben in wat meer realistisch games of dat de voorkeur uitgaat naar meer arcade achtige games.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

fasteddie

Dank je!

Ook zal ieder spel zijn voors en tegens hebben lijkt me zo....

Wellicht kan een ervaringsdeskundige hierontrent  een uitspraak doen?

HJ

Ik heb beide gehad en beide zijn goed. De elite controller van xbox is wel echt beter maar kost meer.
Grafisch is er niet heel veel verschil vind ik.
Speel je online dan is het belangrijker om te kijken welke console je vrienden hebben want het is helaas niet cross platform. Mooiste race spel/simulatie is imo op de xbox one, forza 6.


Verstuurd vanaf mijn telefoon.


HJ

Kleine toevoeging,
Ik dacht dat later dit jaar nieuwe consoles uit gaan komen. Mss waard om even te wachten.

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


mradem

#5
Komende zaterdag start de belangrijkste game beurs weer. Ik zou even dat afwachten want er komt altijd veel leuks voorbij. Waaronder ook de nieuwe xbox console.

fasteddie

PS 4 slim aangeschaft voor een zacht prijsje.

Heeft iemand nog een suggestie inzake  een stuur? Ook wat betreft een pedalenset?

Ik (lees ook zoontje) zijn nieuw in de materie en krijgen graag suggesties en of ervaringen...

Dacht zelf aan de Thrustmaster tx 150 pro met bijbehorende 3 pedalenset....geen idee of een type er boven...de 300..zoveel meerwaarde zal geven...?

Hoor graag.

Fasteddie

HJ

Quote from: fasteddie on June 12, 2017, 19:22:16
PS 4 slim aangeschaft voor een zacht prijsje.

Heeft iemand nog een suggestie inzake  een stuur? Ook wat betreft een pedalenset?

Ik (lees ook zoontje) zijn nieuw in de materie en krijgen graag suggesties en of ervaringen...

Dacht zelf aan de Thrustmaster tx 150 pro met bijbehorende 3 pedalenset....geen idee of een type er boven...de 300..zoveel meerwaarde zal geven...?

Hoor graag.

Fasteddie
Waarom heb je gekozen voor een ps4 slim?

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


fasteddie

Mijn zoon's vrienden hebben veelal PS dat vergemakkeld het online spelen....vandaar...

HJ

Quote from: fasteddie on June 12, 2017, 19:30:52
Mijn zoon's vrienden hebben veelal PS dat vergemakkeld het online spelen....vandaar...
Zeker,  goede keus dan[emoji106]

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


Kwabbernoot

#10
Quote from: fasteddie on June 12, 2017, 19:22:16
PS 4 slim aangeschaft voor een zacht prijsje.

Heeft iemand nog een suggestie inzake  een stuur? Ook wat betreft een pedalenset?

Ik (lees ook zoontje) zijn nieuw in de materie en krijgen graag suggesties en of ervaringen...

Dacht zelf aan de Thrustmaster tx 150 pro met bijbehorende 3 pedalenset....geen idee of een type er boven...de 300..zoveel meerwaarde zal geven...?

Hoor graag.

Fasteddie

Als je het budget hebt zou ik een stapje hoger gaan zitten. Ik heb zelf de Thrustmaster T300 Ferrari Alcantara die nu zo'n 390 euro kost. Dan heb je een goed metalen stuur (T300) met krachtige force feedback en goede stevige flippers en door de alcantara bekleding ook goed vol te houden bij langere sessies. Daarbij zitten ook gelijk redelijk goede pedalen (T3PA) die ook een klein beetje weerstand bieden (nog steeds niet genoeg maar ach...).
En je hebt de mogelijkheid om later eventueel een Ferrari F1 stuurtje erop te zetten, mocht het virus je echt te pakken krijgen.

Ik gebruik hem ook op een PS4 en dat werkt perfect.

Groeten...

Edit: Ik zie nu dat de T150 Pro dezelfde pedalenset heeft. Dat argument valt dus weg.

fasteddie

Aan de 300 zat ik zelf ook te denken, maar kun je aangeven wat de werkelijke verschillen zijn, qua "handling"?
De pedalen daar kan ik me wat bij voorstellen!

Dank



Kwabbernoot

Dit is wel een mooi vergelijk tussen de verschillende PS4 stuurtjes: Inside SIM Racing

Groeten...

fasteddie

Dank je voor toezending van de link!

Vanochtend een proefrit gemaakt op circuit Spa met de Thrustmaster 150 en de 300 op pta pro pedalenset.

Wat een groot verschil tussen beide sturen! Bij de 150 leek het erl of iemand jet een onzichtbare hamer er op stond te beuken, dit in tegenstelling tot de 300....dat voelde al een stuk beter aan...de 150 valt derhalve af...

Nu is alleen nog de vraag welk type? Naar mijn weten is de RS het uitgangsmodel en zijn er verschillende zetjes mogelijk....

Iemand nog een tip qua oplader voor 2 remotes....zie ze voor verschillende prijzen....waarbij mijn voorkeur uit gaat naar een die op het oichtnet kan middels adapter.

Ik hoor het graag

Dank en groet
Fasteddie.....die helemaal niet snel was op Spa.....het is toch moeilijker dan ik dacht.....