Arcam BDP100 (met problemen)

Started by NielsLu, May 28, 2017, 15:01:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NielsLu

Via marktplaats.nl heb ik een min of meer defecte Arcam BDP-100 blu-ray speler gekocht (met de intentie om deze indien mogelijk te repareren). Het probleem van deze speler is dat blu-ray discs regelmatig niet worden gelezen en weer worden uitgespuugd, na een aantal keer proberen wordt de disc wel gelezen. DVD's en cd's geven geen problemen.

Het blijkt dat er een Lite-on EHBO1S drive-unit in zit, deze zit gewoon aangesloten op een standaard (pc) sata aansluiting.
Het volgende heb ik inmiddels gedaan:

- ik heb de lenzen gereinigd met alcohol;
- ik heb een andere (Sony) dvd drive op sata aangesloten, dit leek te werken maar zodra de dvd wordt gelezen geeft de speler de melding dat het een onjuiste regio heeft;
- ik heb de drive aangesloten op een computer, de drive herkent dan in alle gevallen direct de blu-ray disc.
- ik heb geprobeerd om de drive middels een losse voeding stroom te geven en sata aan de Arcam, dit leek te helpen maar na het apparaat een keer uit te schakelen en weer in te schakelen leek dit niet de oplossing.

Wat zou ik nog meer kunnen proberen? Ik dacht eerst dat de laser defect is, maar dit lijkt me onwaarschijnlijk omdat de drive het prima doet als deze is aangesloten op een computer. Wat zou ik nog meer kunnen proberen?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Zojuist heb ik een LG M-Disc blu-ray brander geprobeerd in de Arcam. De blu-ray schijven worden gelezen en herkend, en vervolgens volgt de melding "Unknown" en wordt de disc uitgespuugd.

Dvd schijven worden herkend en vervolgens volgt een melding over foute regio. Cd's worden afgespeeld.

Helaas is dit dus niet de oplossing  :(
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Sjettepet

Quote from: NielsLu on May 28, 2017, 15:01:28

- ik heb geprobeerd om de drive middels een losse voeding stroom te geven en sata aan de Arcam, dit leek te helpen maar na het apparaat een keer uit te schakelen en weer in te schakelen leek dit niet de oplossing.


Het lijkt mij in eerste instantie een probleem met de voeding. Wat je hierboven zegt wijst daar ook op. Waarom zeg je 'leek dit niet de oplossing' ?
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

NielsLu

Toen ik de externe voeding had aangesloten op de drive-unit werkt de Arcam eerst naar behoren.

Nadat ik de Arcam helemaal had uitgedaan (niet stand-by) kreeg de Arcam met de extra losse voeding aan de drive wederom dezelfde problemen als zonder de losse voeding (dus ook meerdere keren achter elkaar een blu-ray disc niet lezen en na een aantal keren proberen dan weer wel).
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Ik heb via Ebay een nieuwe Sanyo SF-BD412OJ laser besteld, ik hoop dat ik hiermee het probleem kan oplossen (indien dit niet de oplossing is dan ga ik niet meer verder experimenteren).
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Zou ik een laser gewoon kunnen vervangen of zou deze ook nog afgesteld moeten worden? Ik lees op internet her en der dat dit tegenwoordig software matig automatisch wordt geregeld namelijk.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

evilniek

Quote from: NielsLu on May 29, 2017, 21:53:37
Zou ik een laser gewoon kunnen vervangen of zou deze ook nog afgesteld moeten worden? Ik lees op internet her en der dat dit tegenwoordig software matig automatisch wordt geregeld namelijk.

Volgens mij kun je beter een nieuwe speler aanschaffen, imho.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

NielsLu

Zou kunnen. Dit is voor mij gewoon een experiment, mocht het lukken dan heb ik goedkoop een leuke blu-ray speler, lukt het niet dan is dat niet anders, ik gebruik een fysieke speler toch niet zo veel meer.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

timbrother

Dag Niels,

ik ondervind hetzelfde probleem en vroeg mij af of jij het hebt kunnen oplossen met de sanyo laser?


skippy_gj

Lukt het je niet om de losse speler in de pc te plaatsen en dan vervolgens deze middels software op de juiste regio te zetten, dan wel regio vrij te maken.
* Hegel H390 *RDV-1092 * IQ9 * KIMBER 8TC *
      * John van Gent * Van den Hul * QED *
         * Wide Eye Apogee * Supra *

NielsLu

Ik heb destijds een nieuwe lens geprobeerd, helaas werkte dit niet. Ik heb het daarbij gelaten, ik gebruik de speler bijna nooit.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D