HT in berging update: AT scherm geïnstalleerd - NP5 onderweg

Started by vanadium, May 24, 2017, 23:54:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Je gaat als een raket, goed hoor :).

Geen airco in de ruimte? (met deze dagen een hot item :D)

vanadium

Quote from: RonG on July 19, 2017, 08:27:15
Je gaat als een raket, goed hoor :).

Geen airco in de ruimte? (met deze dagen een hot item :D)

Heb een inverter airco van Toshiba op het oog, zeer stil 17 to 22dB maar voldoende capaciteit om te koelen in de zomer en verwarmen in de winter.

W.Otter

vordert mooi! ziet er allemaal goed uit  :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

vanadium

Weer een update, projector opgehangen, Primacoustic panelen aan de muur bevestigd en de surrounds die ik van Rens overgenomen heb opgehangen. Einde van de klus is in zicht  ;D


Gijs82

Geweldige ruimte! Dat wordt genieten  :popcorn:!
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Peerless Monster

Mooi hoor Pieter! Je hebt ze toch maar gehangen. Boven oorhoogte is altijd prima.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vanadium

Quote from: Gijs82 on July 25, 2017, 18:59:33
Geweldige ruimte! Dat wordt genieten  :popcorn:!

Thks, gaat zeker genieten worden :)

vanadium

Quote from: Peerless Monster on July 25, 2017, 19:16:29
Mooi hoor Pieter! Je hebt ze toch maar gehangen. Boven oorhoogte is altijd prima.

Ik had al kabels door de koof getrokken en om ze op de stands te laten staan kwam ik net wat lengte te kort, ze hangen nu wel conform de specs van de fabrikant. Vanavond of morgen de receiver aansluiten en de eerste restjes draaien.

reza

#58
Quote from: Peerless Monster on July 25, 2017, 19:16:29
Mooi hoor Pieter! Je hebt ze toch maar gehangen. Boven oorhoogte is altijd prima.

Zijn dit height speakers? Die je indd boven je oren moet ophangen, anders geniet de voorkeur toch echt op oor
hoogte volgens mij..

@Vanadium, dit ziet er echt heel mooi uit.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Peerless Monster

#59
Quote from: reza on July 25, 2017, 19:39:37
Zijn dit height speakers? Die je indd boven je oren moet ophangen, anders geniet de voorkeur toch echt op oor
hoogte volgens mij..

@Vanadium, dit ziet er echt heel mooi uit.

Dipolen moet je altijd boven je hangen voor het ruimtelijk effect. Het zijn gewoon surrounds. Geen heights.
Het is leverancier afhankelijk en welk systeem je gebruikt wat betreft hoogte. Gebruikelijk is geloof ik 60 cm boven oorhoogte.
Mijn KEF ref 206ds moet je op 2 meter van de vloer zelfs hangen...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vanadium

Bij XYscreen.com een 128" Soundmax 4k scherm aangeschaft. Ik wilde optimaal gebruik maken van de muur waar ik op projecteer. Eerst een voorzetwand gemaakt waar de speakers in worden geplaatst. Deze voorzetwand opgevuld met steenwol en tussen de speakers akoestisch schuim geplakt. Nu deze klus geklaard is moet ik ruimte gaan maken voor de NP5 die ik bij Vik heb besteld. Vanwege de throw distance zal ik de achtermuur van de ruimte moeten gaan aanpassen.

vanadium

nog wat meer foto's:


vanadium

+

vanadium

+

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Remco

Heel erg tof en mooie aanwinst die Np5!!
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

vanadium

Thks, is een superleuk project om uit te voeren. Mijn HD950 geeft nog steeds een mooi plaatje maar na 12 jaar is een upgrade ook wel weer aardig.

reza

Ik denk dat je van je stoel valt...
Zo een grote stap ga je maken.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vanadium

Quote from: reza on September 18, 2022, 14:07:52
Ik denk dat je van je stoel valt...
Zo een grote stap ga je maken.

Ben ook heel erg benieuwd naar het verschil.

Mr. A

Super mooi project om te volgen!

Ben benieuwd naar de upgrade van de JVC in combinatie met het XY screen. Eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd naar jouw bevindingen van dit scherm. Ben er zelf namelijk heel nieuwsgierig naar. Mag ik vragen waarom je gekozen hebt voor de Soundmax 4K versie en niet de soundmax 8K versie?

vanadium

Quote from: Mr. A on September 18, 2022, 16:21:38
Super mooi project om te volgen!

Ben benieuwd naar de upgrade van de JVC in combinatie met het XY screen. Eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd naar jouw bevindingen van dit scherm. Ben er zelf namelijk heel nieuwsgierig naar. Mag ik vragen waarom je gekozen hebt voor de Soundmax 4K versie en niet de soundmax 8K versie?

De 8K versie is qua stof wat dunner en makkelijker voor de DIY, omdat ik het frame ook bij ze heb gekocht adviseerde de verkoper (Cremer) de 4K uitvoering. Maakt volgens hem qua beeldkwaliteit niks uit en scheelde ruim € 200,-

Mr. A

Als ik het goed begrepen had was het 8K scherm akoestisch beter en is het geweven doek verfijnder qua structuur. Heb namelijk zelf ook ooit eens contact gehad met XY screen en dat kreeg ik toen te horen. Maar 200 euro goedkoper is natuurlijk ook belangrijk ;D.

Op het AVR heb ik wel eens horror verhalen gezien over het frame zelf. De frame delen waren niet netjes 45 graden gezaagd en de delen paste niet netjes in elkaar. Ik neem aan dat jouw versie prima is geleverd, maar deze verhalen hielde mij juist een beetje tegen destijds. Ging het bestelen en levering vanuit China helemaal goed? Sorry voor alle vragen, maar ben juist heel nieuwsgierig naar deze scherm leverancier, juist omdat hun akoestisch doek heel goed uit de test resultaten komt.

vanadium

Voordat ik het scherm bestelde heb ik aan Cremer gevraagd wat de verschillen waren tussen de 2 materialen. Hij gaf aan dat er buiten de dikte en stugheid geen kwaliteitsverschil in beeld of geluid is. Bij vaste frames adviseerde hij altijd de 4k uitvoering bij DIY de 8k. Die € 200,- is mooi meegenomen maar als Cremer de 8K had geadviseerd vanwege betere prestaties was ik daar voor gegaan.

Levering ging vlot, werd na betaling na ongeveer een week bij mij bezorgd. Zeer solide verpakt en kwam onbeschadigd aan. Frame past goed in elkaar en is zover ik kan zien haaks. Het doek zit strak in het frame, geen vervorming etc. Ik zou zo weer bij ze bestellen.