HT in berging update: AT scherm geïnstalleerd - NP5 onderweg

Started by vanadium, May 24, 2017, 23:54:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vanadium

Ik kreeg een tip deze producten te gebruiken om de akoestiek aan te pakken, http://www.primacoustic.com/london-10/ Lijkt me een interessant product wat niet eens zo duur is.

vanadium

Weer wat dingen kunnen doen in de toekomstige HT ruimte, koof rondom getimmerd voor verlichting en luidspreker kabels.

RonG

Zozo, erg gaaf. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

fasteddie


vanadium

Vandaag met mijn schoonvader aardig door kunnen werken, het plafond en de koof zijn behangen. Verlichting in de koof aangesloten, begint er aardig uit te zien.

Sjaak_Banaan

Nice Nice!
Wat voor materiaal heb je op je koof geplakt?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

fasteddie


vanadium

Quote from: Sjaak_Banaan on July 12, 2017, 12:54:59
Nice Nice!
Wat voor materiaal heb je op je koof geplakt?

Thks, een vinyl behang, zit ook nog een aardig relief in dus zal de akoestiek ten goede komen.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Dirk

Quote from: vanadium on July 12, 2017, 14:19:49
Thks, een vinyl behang, zit ook nog een aardig relief in dus zal de akoestiek ten goede komen.
tenzij je over >5mm oid praat zou ik er geen al te groot (akoestisch) effect van verwachten  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

vanadium

Quote from: Dynky on July 12, 2017, 19:00:45
tenzij je over >5mm oid praat zou ik er geen al te groot (akoestisch) effect van verwachten  ;)

Doe ik ook niet maar alle kleine beetjes helpen  ;)

vanadium

Gisteren tegels gelegd, de ruimte begint al aardig uit te zien. Nog even voegen en dan kan ik het scherm gaan plaatsen en aan de akoestiek gaan werken.

Kingpin

Prachtig !
Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Niet bang dat je straks door de mobile eenheid bent omsingelt wanneer je "The Texas Chainsaw Massacre" aan het kijken bent :D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

reza

Ik zal er waarschijnlijk over heen gelezen hebben maar waarom heb je voor tegels gekozen en niet voor vloerbedekking?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Peerless Monster

Quote from: reza on July 15, 2017, 16:48:26
Ik zal er waarschijnlijk over heen gelezen hebben maar waarom heb je voor tegels gekozen en niet voor vloerbedekking?

Altijd de betere keuze. Vanwege verschillende redenen.
Absorbtie aan het plafond. Variabele is namelijk van de tweeter/squaker naar het plafond bij afmixen.
Daarnaast is de afstand van tweeter/squaker tot de grond vaak dezelfde als bij het afmixen.
Een klein dun matje volstaat dan voor de eerste reflectie.
Minder stoffig dan vloerbedekking. Koeler. Goede lichtabsorptie (want zwart).

Prima keus en staat prachtig!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

reza

Oké...
Het lijkt mij namelijk veel moeilijker om af te stellen...
Juist om wat je zegt :clapping:
Met tapijt heb je alles sneller onder controle, dacht ik. Staat ook mooier :D maar dat is mijn mening.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vanadium

Quote from: Kingpin on July 15, 2017, 13:55:35
Prachtig !
Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Niet bang dat je straks door de mobile eenheid bent omsingelt wanneer je "The Texas Chainsaw Massacre" aan het kijken bent :D

Dank je, ik ga met 2 kleine Rel subs beginnen. Probeer hiermee wat controle te houden over het volume maar toch een mooi laag in de hele ruimte te krijgen en natuurlijk om de ME buiten de deur te houden  ;D

vanadium

Quote from: reza on July 15, 2017, 16:48:26
Ik zal er waarschijnlijk over heen gelezen hebben maar waarom heb je voor tegels gekozen en niet voor vloerbedekking?

Deels om wat Peerless zegt maar ook voor een stukje toekomst bestendigheid, mocht de berging een andere bestemming krijgen dan is de tegelvloer praktischer dan een tapijtvloer. Ik ga overigens nog wel 2 grote zwarte kleden neerleggen.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vanadium

Weer een mooie stap gezet om de ruimte af te maken, het scherm.

Ik heb een I-Visions 4K frame scherm gekocht zichtmaat 260 x 146cm. Ik ga er ruim 20cm qua breedte op vooruit t.o.v. mijn vorige scherm.
Heb nog niet kunnen projecteren op het doek maar vind het voor de prijs een prima kwaliteit. Doek en frame voelen solide aan en het is zo vlak als een biljartlaken.


reza

Mooi! Ga je ook nog voor masking?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vanadium

Quote from: reza on July 18, 2017, 19:41:02
Mooi! Ga je ook nog voor masking?

Dank je, nog geen idee, eerst even dit project afronden. Wellicht in de toekomst.

MLCinema

Mooie ruimte in wording! Ligt het aan mij of hangt het scherm erg hoog?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

vanadium

Quote from: Kamidioblitz on July 18, 2017, 22:17:44
Mooie ruimte in wording! Ligt het aan mij of hangt het scherm erg hoog?

Thks, lijkt maar zo. Scherm hangt strak onder de koof (220cm) en 60 cm van de grond.

mikeske

Gaat goed vooruit daar.
Ziet er super uit allemaal :thumbs-up:
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost