Voetbal kijken via projector

Started by willempie, May 23, 2017, 20:04:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

willempie

Morgenavond is er de voetbal wedstrijd Ajax-Manchester United. :pompom:
Iemand een oplossing/ervaring deze toch te kunnen kijken via de projector (Sony HW45)?

Ik woon in brazilie en heb wel een tv abonnement, maar die is alleen bedraad tot in de Woonkamer, helaas.

Wel heb ik Internet in mijn Thuisbioscoopje en de beschikking over een Apple TV en de Dune TV-303D.

Willem
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

Sjaak_Banaan

Zet de projector in de woonkamer en kijk daar? :P
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

willempie

Quote from: Sjaak_Banaan on May 23, 2017, 20:21:53
Zet de projector in de woonkamer en kijk daar? :P

De projector is nu helemaal afgesteld op de bioscoop en heb geen witte muren in de woonkamer. :eh:
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

donaldk

Laptop/pc met kodi en een stream? Wifi of ethernet naar laptop. Spor TV of ESPN Brasil, of Globo ofzo zal de wedstrijd ook wel hebben, maar ja hoe lang is dan je HDMI kabel;-). Op Android boxen draait veel, op die van Apple veel minder naar ik begrijp.

willempie

Heb Kodi geinstalleerd op mijn laptop en wat add-ons geinstalleerd.
Zal overdag eens kijken of ik een fatsoenlijk beeld kan krijgen op mijn projector. Jammer dat de add-on Nederland 24 mij geen toegang geeft vanwege het feit dat ik niet in NL woon.
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

modde239

Quote from: willempie on May 24, 2017, 05:28:00
Heb Kodi geinstalleerd op mijn laptop en wat add-ons geinstalleerd.
Zal overdag eens kijken of ik een fatsoenlijk beeld kan krijgen op mijn projector. Jammer dat de add-on Nederland 24 mij geen toegang geeft vanwege het feit dat ik niet in NL woon.

VPN aanmaken en hem laten denken dat je in NL bent.... ;)

willempie

Quote from: modde239 on May 24, 2017, 16:19:30
VPN aanmaken en hem laten denken dat je in NL bent.... ;)

Dat had ik intussen ook al begrepen van de Kodi site dat je met een VPN client dat kunt omzeilen.
Daar zal ik binnenkort eens aan gaan beginnen. Een tip welke VPN te gebruiken?
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

hdnoob

dan moet je nog opschieten als je dat wilt instellen ;)

ik heb wel een sleutel voor je die je kunt gebruiken vanavond. Ik stuur je een pm.

donaldk

De Nederlandse kanalen is de laatste tijd een beetje een probleem, verdwijnen snel, maar ik had vanmiddag RTL7 die het volgens reclame net live uitzend.

willempie

Helaas niet goed gegaan. De stream was erg slecht. >:(
Jammer dat Ajax ook nog eens heeft verloren. :(


Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

fasteddie

Misschien was er een verband?

hdnoob

Quote from: willempie on May 25, 2017, 03:40:31
Helaas niet goed gegaan. De stream was erg slecht. >:(
Jammer dat Ajax ook nog eens heeft verloren. :(

Hoe heb je alsnog gekeken?

Had je mijn server gebruikt dan had ik je 80Mbit/s kunnen garanderen.  Genoeg voor bluray met DTS-HD.

willempie

Quote from: hdnoob on May 25, 2017, 17:08:48
Hoe heb je alsnog gekeken?

Had je mijn server gebruikt dan had ik je 80Mbit/s kunnen garanderen.  Genoeg voor bluray met DTS-HD.

Eerste helft kon nog, maar de 2e helft was niet goed; veel haperingen.
Ik had het idee dat Kodi wat eenvoudiger was, maar met al die add-ons is het best wel lastig.
Eens kijken of het volgende week beter aan de praat kan krijgen.


PS heb maar 25 Mega hier in brazilie  :unhappy:
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+