Welke bookshelf luidsprekers bij Denon CEOL N9?

Started by wiemelen, May 16, 2017, 11:09:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wiemelen

Vraag
Ik ben van plan voor mijn zoontje zijn 1ste stereo set te kopen. Zijn kamer is ongeveer 12 m2
Na wat zoeken is mijn oog gevallen op de Denon CEOL N9.
Dit is een CD/receiver met WIFI en bluetooth streaming capaciteiten.
Maar hierbij moet ik ook nog een stel Bookshelf speakers kopen en zou graag wat ervaringen horen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Volgende speakers zijn voorlopig op mijn shortlist beland:
- Boston Acoustics : A25 of de M25 2de-hands   
- Dali Zensor : 1
- Q-Acoustics 3020

Welke al afgevallen zijn wegens net te groot voor in de boekenkast.
Kunnen wel naast de kast, maar enkel indien klank kwaliteit significant beter is (gezien het prijsverschil verwacht is wel minstens een kleine verbetering)
- Boston Acoustics A26
- Dali Zensor 3
- Elac Debut B6


Alle input of alternatieve voorstellen zijn welkom!

Achiel

Handig om een beetje je budget ook te vermelden.

Mijn ouders hebben vorig jaar Monitor-Audio Bronze 1 setje aangeschaft, was daar positief verbaasd over.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

wiemelen

Budget ligt op max 400 (met een beetje stretch indien nodig).
2de hands is trouwens ook geen probleem.

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

JGvH

Ik gebruik monitor audio reference mr1 adviesprijs €220 set heb ze voor €139 nieuw in doos kunnen kopen. Prachtig afgewerkte speaker met veel detail!

Siddartha

Quote from: JGvH on May 16, 2017, 19:54:03
Ik gebruik monitor audio reference mr1 adviesprijs €220 set heb ze voor €139 nieuw in doos kunnen kopen. Prachtig afgewerkte speaker met veel detail!

mag er ook een linkje bij? :)
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

H&C Hifi

Voor onder de 400,00 Euro koop je een setje nieuwe Q Acoustic concept 20
Voor deze prijs onverslaanbaar in mijn optiek.

Mokumer45

@ wiemelen: als ik via google het artikel Denon CEOL N9 opzoek, zie ik een set inclusief luidsprekers. Waarom heb je dan alsnog een set luidsprekers nodig?
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

wiemelen

Quote from: Mokumer45 on May 18, 2017, 01:27:48
@ wiemelen: als ik via google het artikel Denon CEOL N9 opzoek, zie ik een set inclusief luidsprekers. Waarom heb je dan alsnog een set luidsprekers nodig?
Dit toestel wordt met en zonder luidsprekers verkocht. Ik geloof wel dat de naamgeving dan net iets anders is.
Maar ik had al via enkele reviews gelezen dat de bijgeleverde luidsprekers niet top zijn (alhoewel ook niet zo slecht).
En er was ook wel behoorlijk prijsverschil als je al dan niet luidsprekers erbij nam.

MAAR ... ik zag gisteren net dat de prijzen nogal behoorlijk kunnen verschillen.
Zowel voor het toestel op zich als het toestel met en zonder luidsprekers.
Totdat ik bij Bol zag dat er maar iets van 15 euro verschil was tussen het toestel met en zonder luidsprekers.
Ook nog tegen 1 van de laagste overal prijzen (want bij bcc is deze bijvb ongeveer 100 euro duurder).
Dus ik denk dat ik toch maar de versie met luidsprekers ga bestellen binnenkort  :)
Ik heb toch nieuwe luidsprekers nodig voor de speelkamer/man cave in de kelder.
Dan kan ik ze eerst uittesten vooraleer te beslissen of en waar ik de bijgeleverde speakers gebruik  8)

Mijn originele vraag blijft echter wel gelden. Ik wilde namelijk eerst de Denon kopen in combinatie met 1 van de speakers uit mijn short list.
Als die goed zouden klinken, dan kocht ik dezelfde ook voor mijn setup in de kelder.



Mokumer45

OK, dank voor de update/info. Als het idd nauwelijks iets scheelt in prijs, is het zeker de moeite waard om de set incl de speakers te kopen en uit te proberen. Wie weet, het kan zo maar bevallen. Succes er mee en laat het resultaat eens weten.
Ik heb zelf 2 al wat oudere micro sets (van Sony) met bijbehorende speakers staan en het geluid daaruit is best goed te noemen, zeker niet slecht in mijn oren. Alleen uiteraard niet rechtstreeks te vergelijken met het geluid van mijn HT/surround systeem.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

wiemelen

Toestel is vandaag geleverd.
Handig te bedienen, relatief goede speakers met voldoende bas voor een kleine kamer :)
Maar wat zijn die luidsprekerkabels toch altijd zo dun  :dry:
Gelukkig had ik hier nog een paar meter van 4mm2 liggen.
Nu het beestje nog wat laten inspelen vooraleer te beslissen of we toch voor andere speakers gaan.