Sim racing

Started by Roeland, May 12, 2017, 19:28:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mikekiwi

Ik ben één van de velen die de afgelopen maanden dit als nieuwe hobby heeft opgepakt en het sim-virus heeft me redelijk te pakken... Zoals met alles doe ik het altijd redelijk rustig aan qua budget.

Ben begonnen met een Playseat, PS4, een TV en een G29-stuur en inmiddels de overstap gemaakt naar een PC met 3 schermen en een zelfbouwrig met ASS-stoel.

Ruimte is beperkt (hoekje in mijn HT), maar net genoeg. Dacht eigenlijk dat ik de 3 schermen wel kon omvouwen in het hoekje waar eerst de TV-setup stond, maar dat was toch iets te optimistisch. De ruimte vraagt eigenlijk om een VR-oplossing, maar weet niet of ik die stap ga maken.

Ik speel voornamelijk rFactor2 en Raceroom, ongeveer gemiddeld 2 online races per week in een league. Bevalt me zeer; serieuze lui, geen ellende met mensen die je met opzet van de baan ketsen en nog wat fun er omheen ook. Zeer verslavende bezigheid, de uren die ik uitspaar omdat ik tegenwoordig niet hoef te forensen zit ik nu in de autostoel op zolder

Roeland

Blijf het ook een heerlijke ontspanning vinden.
Zit soms een paar uur lang alleen rondjes te draaien in Assetto Corsa.

rFactor2 en Raceroom weten me op 1 of andere manier niet te pakken.
Speel vnml Assetto Corsa (enorm veel modds en tweaks)
Daarna Automobilista 2

Casual; Grid, Assetto corsa compitione, Dirt rally en granturismo op de ps4

Zelden; F1 rFactor2, Raceroom, Forza 7 en Forza Horizon 4



Kwabbernoot

Quote from: mikekiwi on August 25, 2020, 08:42:52
Ik ben één van de velen die de afgelopen maanden dit als nieuwe hobby heeft opgepakt en het sim-virus heeft me redelijk te pakken... Zoals met alles doe ik het altijd redelijk rustig aan qua budget.

Ben begonnen met een Playseat, PS4, een TV en een G29-stuur en inmiddels de overstap gemaakt naar een PC met 3 schermen en een zelfbouwrig met ASS-stoel.

Ruimte is beperkt (hoekje in mijn HT), maar net genoeg. Dacht eigenlijk dat ik de 3 schermen wel kon omvouwen in het hoekje waar eerst de TV-setup stond, maar dat was toch iets te optimistisch. De ruimte vraagt eigenlijk om een VR-oplossing, maar weet niet of ik die stap ga maken.

Ik speel voornamelijk rFactor2 en Raceroom, ongeveer gemiddeld 2 online races per week in een league. Bevalt me zeer; serieuze lui, geen ellende met mensen die je met opzet van de baan ketsen en nog wat fun er omheen ook. Zeer verslavende bezigheid, de uren die ik uitspaar omdat ik tegenwoordig niet hoef te forensen zit ik nu in de autostoel op zolder

:laugh: En dan een drie scherm opstelling. Grappig.

Maar wel een fraaie opstelling zo. Ik denk niet dat ik ooit voor zo'n configuratie zal gaan maar eerder een VR gevalletje.

Hoe ben je in een league van rFactor 2 terecht gekomen?

Groeten...

mikekiwi

Quote from: Roeland on August 25, 2020, 11:03:05
Speel vnml Assetto Corsa (enorm veel modds en tweaks)
Ik heb Assetto Corsa ook, inderdaad voor de mods (vooral nu F1)
Quote from: Kwabbernoot on August 25, 2020, 23:13:35
:laugh: En dan een drie scherm opstelling. Grappig.

Maar wel een fraaie opstelling zo. Ik denk niet dat ik ooit voor zo'n configuratie zal gaan maar eerder een VR gevalletje.

Hoe ben je in een league van rFactor 2 terecht gekomen?

Groeten...
Ach, ik zeg niet dat ik niets uitgeef, maar kies wel wel de budget variant. De drie schermen (23" LG FullHD 60Hz) hebben mij samen 90 euro gekost. De PC is een standaard Dell Office PC (i5-6500+SSD+24GB) in een andere kast gelepeld met een andere GPU (GTX 1070). Kostte me samen ook maar €400.

rFactor2: ben lid van de SRVN geworden, zij racen in rFactor

VR: ben brildragend en dat lijkt me niet ideaal (kan er naast zitten), plus dat dan de teller redelijk op gaat lopen. Minimaal 450 euro voor de bril en dan ook nog een GPU upgrade nodig waarschijnlijk. Ik zeg niet dat het nooit gaat gebeuren, maar nog even niet. Lees ook wel berichten dat redelijk wat mensen van VR weer terug gaan naar 3 schermen, dat houdt me ook wat tegen

HarrieA

Ik zit geregeld op de Fanatec site te kijken, maar wat een machtig mooi spul.

En dan ook met een NLR V3 motion,  dat is wel serieus mooi (maar vooral prijzig) spul.

sandervg

Wat is eigenlijk het meest realistische racing game voor de playstation 4?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

mikekiwi

Quote from: sandervg on August 26, 2020, 17:41:03
Wat is eigenlijk het meest realistische racing game voor de playstation 4?
AC of ACC zou ik zeggen

Kwabbernoot

Sinds gisteren is er wat veranderd in mijn opstelling. Ik heb de Thrustmaster TPA3 pro pedalen vervangen door Thrustmaster T-LCM pedalen. Oftewel: remmen via een load cell. Het is wel even wennen maar het voelt al wel goed. Het zal nog wel even duren voordat ik weer een beetje op snelheid ben.

Groeten...

Roeland

Morgen weet je niet beter.

Load cell is veel makkelijker om het rempunt te vinden. Je brein kan druk veel beter verwerken dan de stand van je voet

Erik

Hebben jullie wel eens in vr en scherm gereden, welke beviel meer op de lange duur?
Vr lijkt wel echter maar geeft duikbril effect en kun je misschien geen uur of langer verdragen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

treky22

Vandaag bij Fanatec nieuwe setup besteld.
M'n frame en stoel staan al te wachten [emoji3]

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

naish123

Leuk, en Sim race topic. Nooit gezien.

Ik sim race al 20 jaar, schat ik.

Mijn set up bestaat uit:
Sim-Lab rack
Triple screen
Heusinkveld pro pedalen
Simucube direct drive
Frex sequentiële shifter
SST lightning h-shifter
DSD button box
Nextion 4.3 dash
Bass shaker

Ik rij vooral ACC, rFactor 2, AMS2 en 1.

iRacing heb ik ook lang mee gereden en ik heb alle content maar ik doe er te weinig mee dus heb mij abonnement niet verlengd.

Zal even zoeken naar een foto anders maak er morgen eentje van de set.

HarrieA

Heusinkveld, gaaf spul. Alleen jammer dat ze geen console ondersteuning hebben.

HarrieA

Quote from: treky22 on September  2, 2020, 18:53:11
Vandaag bij Fanatec nieuwe setup besteld.
M'n frame en stoel staan al te wachten [emoji3]

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk
Is dat een Sim Lab setup of een eigen bouw met soortgelijke profielen?

treky22

Eigen bouw. Komt nog een frame bij voor de tv

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Roeland

Quote from: Erik on September  2, 2020, 18:37:11
Hebben jullie wel eens in vr en scherm gereden, welke beviel meer op de lange duur?
Vr lijkt wel echter maar geeft duikbril effect en kun je misschien geen uur of langer verdragen.

Assetto Corsa en Automobilista 2 race ik altijd in VR
Heb een poosje met triples gereden, maar gaf niet de beleving van VR. Nam ook te veel ruimte in.
Voordeel van triples is echt wel de scherpte. Je kunt veel verder de bocht doorkijken en ziet alles mooi voorbij flitsen.
Met VR heb je veel meer beleving en ben je gewoon in de auto. Correcties in bochten zijn ook makkelijker in VR. Je kunt meer rijden op intuitie
Een VR bril kan wel warm worden (een ventilator is dan wel prettig)

Met een goede 4k hdr monitor vond ik triples overbodig en heb ik deze weggedaan

Rally rijden in VR vind ik vreselijk.

treky22

Heb dalijk wel even een fullhd scherm, maar moet nog een keer plaats maken voor ook idd een 4k hdr. Dit icm m'n xbox one x, lekker beeldje [emoji1305]

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Kwabbernoot

Quote from: naish123 on September  2, 2020, 20:12:47
Leuk, en Sim race topic. Nooit gezien.

Ik sim race al 20 jaar, schat ik.

Mijn set up bestaat uit:
Sim-Lab rack
Triple screen
Heusinkveld pro pedalen
Simucube direct drive
Frex sequentiële shifter
SST lightning h-shifter
DSD button box
Nextion 4.3 dash
Bass shaker

Ik rij vooral ACC, rFactor 2, AMS2 en 1.

iRacing heb ik ook lang mee gereden en ik heb alle content maar ik doe er te weinig mee dus heb mij abonnement niet verlengd.

Zal even zoeken naar een foto anders maak er morgen eentje van de set.
Impressive gear lijstje. Ik ben benieuwd naar de foto.

Wat is voor jou het grote voordeel van direct drive? Ik zit er ook naar te kijken maar ik weet niet of het de investering waard gaat zijn.

Erik

Quote from: Roeland on September  2, 2020, 22:22:23
Assetto Corsa en Automobilista 2 race ik altijd in VR
Heb een poosje met triples gereden, maar gaf niet de beleving van VR. Nam ook te veel ruimte in.
Voordeel van triples is echt wel de scherpte. Je kunt veel verder de bocht doorkijken en ziet alles mooi voorbij flitsen.
Met VR heb je veel meer beleving en ben je gewoon in de auto. Correcties in bochten zijn ook makkelijker in VR. Je kunt meer rijden op intuitie
Een VR bril kan wel warm worden (een ventilator is dan wel prettig)

Met een goede 4k hdr monitor vond ik triples overbodig en heb ik deze weggedaan

Rally rijden in VR vind ik vreselijk.

interessant één 4K die een triple vervangt. De breedte van een triple leek me onverslaanbaar vanwege dat je ook zijwaarts beeld hebt net als in het echt.

Heb een aantal Sims gekocht tijd terug voor mijn vr set een rift s maar geen enkele Sim leek mijn hoofd positie te herkennen in de auto.
Teveel naar voren, of boven het dak, of teveel naar midden kreeg het maar niet goed. Erg frustrerend.

En via 34 inch monitor op bureau deed het me niets. Te klein beeld om erin te komen.
Gebruikte geen stuur wilde geen 3 a 4 honderd uitgeven om te ontdekken dat het niks is. Misschien wat dat ook een killer.

Van de week in Oostende in zo'n arcade hal weer eens in soort Sim racer gestapt, je kent het wel. Grafisch niet heel mooi beeld.
Maar je stapt in een soort auto. Stuur pedalen groot scherm, stoel die meetrilt en hard motorgeluid. En ik lag binnen de kortste keren mee te leunen in de bochten erg leuk.
Er zit blijkbaar ergens iets in je hoofd vanwaar het echt voelt en leuk wordt, waar dat bij mij zit weet ik helaas niet.
Heb je perse een frame en stoel nodig... stuur, meetrillen stoel. Iets wat je afsluit ...

Blijft lastig


"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

Niemand project cars?
JBL PRX Power!

treky22

Quote from: Raphie on September  3, 2020, 07:33:08
Niemand project cars?
Waar speel je op?

Heb zelf de volgende games op xbox:
Forza Motorsport 7
Assetto Corsa
Assetto Corsa Competizione
Project Cars 2
F1 2019 & 2020

Op de pc nog Raceroom
Verder is m'n pc te langzaam om andere games te draaien.

Op dit moment in afwachting van levering van mijn nieuwe setup.


Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Raphie

JBL PRX Power!

naish123

#47
Quote from: Kwabbernoot on September  2, 2020, 22:38:10
Impressive gear lijstje. Ik ben benieuwd naar de foto.

Wat is voor jou het grote voordeel van direct drive? Ik zit er ook naar te kijken maar ik weet niet of het de investering waard gaat zijn.
Een DD is meer gedetailleerd en sterk. Zeker de Simucube kun je volledig aanpassen. Als je eenmaal een keer er mee hebt gereden dan wil echt niet anders meer. Ik was na 1 keer rijden met een DD bij Sim Lab gelijk verkocht.
Het OMP stuur heb ik via Ali besteld (€30-40). De shifter met buttons via de Simracing coach. Sta nu wel op de wachtlijst bij de Simracing bay voor een wireless wheel.

Ze gaan amper stuk en het is geen "speelgoed" meer. Hiervoor heb ik alle merken wel gehad. Logitech, Fanatec, Thrustmaster. Na een tijdje was het kapot.

Pedalen van Heusinkveld, hetzelfde verhaal. Lijken duur maar verslijten doe je ze niet. Als er een probleem is, een mailtje naar Heusinkveld en binnen een dag heb je een nieuw onderdeel.


Erik

#48
Geen asphalt 9 lol  :D ?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

treky22

Mijn set is sinds gisteren, voor mij, helemaal compleet.

Fanatec CSW 2.5 Base
Fanatec Formula V2 stuur
Fanatec P1 stuur
Fanatec CSL Elite Pedalen + LC
80/40 alu profiel frame
Scheel autostoel
Samsung 32"

Pc heb ik ook ge-upgrade. Geheugen, voeding en videokaart. Nu 16 GB, Corsair 650W, GeForce 1070ti.

Hiermee draai ik de volgende games:
Forza Motorsport 7
Forza Horizon 4 (voor mijn zoon)
Assetto Corsa Competizione
PC 2 + 3
RaceRoom

Laatste foto heb ik nog wat dingen toegevoegd:
Steun voor de headset
Bekerhouder
Houder voor mijn telefoon (RS Dash)
Ligger voor muismat


Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB