Sim racing

Started by Roeland, May 12, 2017, 19:28:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roeland

Hallo iedereen,

Laatste tijd zit ik veel uurtjes te genieten van racing games.
Zijn er anderen op het forum die hier ook mee bezig zijn?
Heb je leuke links of wil je je eigen setup showen?

Feel free to post  :pompom:

:coffee:

Roeland

Ik zal zelf aftrappen;

Jaren lang heb ik een Logitech G25 met een wheelstand pro gehad waarmee ik net een Sony G70 projecteerde.

Helaas was de G25 niet compatible met de PS4, dus heb ik een Thrustmaster T300 gekocht.

Al snel daarna een playseat f1 gekocht.
Ik merkt toch wat lagg om via de projector te gamen, tevens was dit een sta-in-de-weg.
Daarom een monitor arm met een 32 inch scherm op de muur gemonteerd.
Zo kan ik ik het scherm naar me toe halen en heb ik dezelfde "grootte" ervaring als op een projectiescherm.
Heb een bassshaker onder de stoel gemonteerd en racen maar

Roeland

Pics

Roeland

Favourite games;

-Assetto Corsa
-Project Cars
-F1 2016
-Dirt Rally

Mausman

Hoi Roeland,

mooie setup!  :thumbs-up:

Zelf heb ik ook een playseat, maar niet zo'n F1 in combinatie met een Logitech G29 stuur. Deze had ik altijd beneden in de woonkamer staan, maar sinds kort heb ik een slaapkamer, die ik toch over had, ingericht als gamekamer.
Dus hiervoor ook apart een receiver, surround speakerset en tv gekocht. En gisteren een buttkicker gamer 2 op marktplaats gescoort welke ik binnenkort ff nog moet monteren.
Ik ben lid van 2 race-clubjes waar men serieuze kampioenschappen organiseerd in Projectcars. Hier dus geen malloten die je willens en wetens van de baan afkegelen  :D

Als ik m'n race-setup helemaal klaar heb en m'n gamekamer beetje netjes heb  :D zal ik ook es wat foto's plaatsen.


Erik

Een beetje pro gamer heeft drie schermen staan anders doe je niet mee. In Utrecht CS zo'n setup gezien erg indrukwekkend ook omdat de stoel meebewoog.
Naar denk dat je met drie schermen er meer ingezogen wordt wel eens overwogen.

Ik speelde trouwens vroeger wel veel race games maar tegenwoordig speel ik ze een paar dagen tot een week en dan doet het me niks meer en kijk er nooit meer naar.

Misschien als VR dit wat beter oppakt en betere res bied ik weet eens aan de gang ga.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Snutchz

Quote from: Erik on May 15, 2017, 13:27:33
Een beetje pro gamer heeft drie schermen staan anders doe je niet mee.
Nee.. Anno 2017 is dat 'n curved 4K OLED incl. 9.2 Dolby Atmos+ .. anders ben je gewoon nep.
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Kwabbernoot

#7
Ik gebruik zelf ook een simpele set-up bestaande uit een Thrustmaster T300 Ferrari Alcantara met T3PA pedalen. Dat alles is gemonteerd op een Next Level Racing Wheel Stand. En ik zit dan gewoon op een eetkamerstoel.
Ik speel voornamelijk F1 2016 op de PS4.





Al met al een redelijk goedkope inklapbare set-up die toch erg stabiel is.

Groeten...

fasteddie

Nou zo simple toch ook weer niet....? Kijk je op een tv of beamer?

Roeland

Quote from: Mausman on May 15, 2017, 10:13:28
Hoi Roeland,

Ik ben lid van 2 race-clubjes waar men serieuze kampioenschappen organiseerd in Projectcars. Hier dus geen malloten die je willens en wetens van de baan afkegelen  :D


Laatst kwam ik met F1 online in zo'n clubje.
Zeer serieuze racers, die vooraf al waarschuwden; 1 collission and your out!
Was erg gaaf. Dacht dat ik volledig werd weggereden, maar klom redelijk vanuit achteren.
Werd regelmatig voor smurf uitgemaakt in de chat erna  ;D

Erik

#10
Quote from: Kwabbernoot on May 15, 2017, 15:48:12
Ik gebruik zelf ook een simpele set-up bestaande uit een Thrustmaster T300 Ferrari Alcantara met T3PA pedalen. Dat alles is gemonteerd op een Next Level Racing Wheel Stand. En ik zit dan gewoon op een eetkamerstoel.
Ik speel voornamelijk F1 2016 op de PS4.
Al met al een redelijk goedkope inklapbare set-up die toch erg stabiel is.
Groeten...
wel eens met stuur en pedals gespeeld wel betere resultaten maar werd gek van de pedalen die steeds weggleden en om ze nou vast te schroeven in de woonkamer :D
Kan m wel voorsetllen dat op die manier met stuur dus het echter voelt en langer leuk blijft dan met een xbox controller die ik nu gebruik.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: Snutchz on May 15, 2017, 15:30:40
Nee.. Anno 2017 is dat 'n curved 4K OLED incl. 9.2 Dolby Atmos+ .. anders ben je gewoon nep.
Ik heb curved 21:9 en dat is al hele verbetering maar beeld links en rechts is toch net even een stapje hoger.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Roeland

Quote from: Kwabbernoot on May 15, 2017, 15:48:12
Ik gebruik zelf ook een simpele set-up bestaande uit een Thrustmaster T300 Ferrari Alcantara met T3PA pedalen. Dat alles is gemonteerd op een Next Level Racing Wheel Stand. En ik zit dan gewoon op een eetkamerstoel.
Ik speel voornamelijk F1 2016 op de PS4.


Nix mis mee.
Kan je wel het F1 Ferrari stuurtje aanraden

Snutchz

Quote from: Erik on May 15, 2017, 19:55:18
Ik heb curved 21:9 en dat is al hele verbetering maar beeld links en rechts is toch net even een stapje hoger.
Nee.. snelle bolide regelen en vervolgens 'n uurtje circuit afhuren.. véél toffer. Phony.
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Kwabbernoot

Quote from: fasteddie on May 15, 2017, 18:45:11
Nou zo simple toch ook weer niet....? Kijk je op een tv of beamer?
Op de TV. Ik zit er wel aan te denken een vaste opstelling te maken ipv de hele tijd heen en weer te moeten slepen met die stellage maar de prioriteiten liggen elders. Dit werkt ook prima.

Quote from: Roeland on May 15, 2017, 19:59:14
Nix mis mee.
Kan je wel het F1 Ferrari stuurtje aanraden
Daar heb ik inderdaad wel naar zitten kijken. Ook best redelijk betaalbaar.

Groeten...

Marcel87

#15
Wel gaaf zo'n F1 playseat, wil ik ook nog wel een keer. Ik heb zelf nog een oude playseat, inmiddels een Thrustmaster T300 en ik wil straks even een F1 stuur gaan bestellen. Ik speel vooral F1 2016
LG 65C9 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+

Roeland

Met de Max Hype afgelopen jaren zullen er wel wat meer mensen een eigen sim hebben.

Voor mij is het een heerlijke uitlaatklep en klok er aardig wat uurtjes mee weg

Zij nog andere forummers ermee actief?


Kwabbernoot

Ik heb mij in dit draadje al eerder gemeld maar ik heb nu een vaste opstelling gemaakt. Daardoor gebruik ik hem nu veel vaker dan voorheen.

Ik heb nu een Playseat Revolution met daarop nog steeds de T300 met nu T3PA pro pedalen. Verder staat er een 42" curved screen voor. Al met al prima voor een paar uurtjes per week.
Ik heb nog een buttkicker in de doos liggen die ik nog wil gaan gebruiken maar dat gaat nog wel even duren.



Groeten...

Roeland

De T300 is een heerlijk stuur. Precies/vloeiend

Ik raad je aan om de pedalen te vervangen voor bijv de Fanatec CSL Elite Pedals LC
Deze kun je gewoon op je Thrustmaster aansluiten middels een CPX Adapter (wel ff zoeken voor je er eentje gevonden hebt)

Ik had eerst een logitech g27 / g29 pedalensetje middels een adapter en brake modd. Dat was al wat beter dan de T3PA.
Daarna de  Fanatec CSL Elite Pedals LC en dat was een hele andere beleving  :o
Ipv lineair te remmen ga je over naar remmen op drukweerstand en dat werkt zo veel logischer.
Remmen in de bocht ipv voor de bocht kun je dan goed aanvoelen en daarmee mooie inhaal acties maken

treky22

Eens kijken of hier wat leven in te blazen is   ;)

Voorheen racete ik op de Xbox altijd met controller, meestal Forza Motorsport en Forza Horizon.
Een maand of 4 geleden heb ik m'n eerste stuurset gekocht, bestaande uit:
- Fanatec CSL Elite pedalen
- Fanatec CSL Elite Base
- Fanatec Mclaren GT3 stuur
- Wheelstand Pro V2
Hierna heb ik er nog een Fanatec P1 stuur bijgekocht.
Toen zijn er wel een aantal racegames bijgekomen, waaronder Assetto Corsa/Assetto Corsa Comp./Project Cars 2/F1 2019 & 2020/Raceroom pc.

Nu kon ik ineens mijn huidige set (zonder P1 stuur) goed verkopen, deze wordt komende week opgehaald.
En ga ik volgende week m'n nieuwe set bestellen, uiteraard weer Fanatec, omdat ik vooral game op de Xbox, en heel soms op de pc.
Dit gaat het worden:
- Race rig met elec. Recaro stoel
- Fanatec CSW Base 2.5
- Fanatec CSL Elite LC pedalen
Hierna, of heel misschien gelijktijdig, komt daar ook nog het Fanatec Formula V2 stuur bij.

Hier ga ik veel raceplezier mee hebben.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Kwabbernoot

Hier is ook het één en ander veranderd. Het stuur en pedalen zijn nog hetzelfde maar de playseat is de deur uit. Het instappen ging nog wel maar daarna er weer uitklimmen werd een steeds groter probleem. Dus de playseat verkocht, een Audi A8 stoel op de kop getikt en een nieuwe en stabiele en vooral hogere opstelling gebouwd.
Ook ben ik overgegaan van PS4 naar computer. Ik speel nu voornamelijk rFactor2 en af en toe F1 2019.



Ik zit er wel aan te denken ooit over te stappen op direct drive maar eerst maar eens zien of ik er wel mee bezig blijf.

Groeten...

HarrieA

Quote from: treky22 on August 24, 2020, 20:26:10
Eens kijken of hier wat leven in te blazen is   ;)

Voorheen racete ik op de Xbox altijd met controller, meestal Forza Motorsport en Forza Horizon.
Een maand of 4 geleden heb ik m'n eerste stuurset gekocht, bestaande uit:
- Fanatec CSL Elite pedalen
- Fanatec CSL Elite Base
- Fanatec Mclaren GT3 stuur
- Wheelstand Pro V2
Hierna heb ik er nog een Fanatec P1 stuur bijgekocht.
Toen zijn er wel een aantal racegames bijgekomen, waaronder Assetto Corsa/Assetto Corsa Comp./Project Cars 2/F1 2019 & 2020/Raceroom pc.

Nu kon ik ineens mijn huidige set (zonder P1 stuur) goed verkopen, deze wordt komende week opgehaald.
En ga ik volgende week m'n nieuwe set bestellen, uiteraard weer Fanatec, omdat ik vooral game op de Xbox, en heel soms op de pc.
Dit gaat het worden:
- Race rig met elec. Recaro stoel
- Fanatec CSW Base 2.5
- Fanatec CSL Elite LC pedalen
Hierna, of heel misschien gelijktijdig, komt daar ook nog het Fanatec Formula V2 stuur bij.

Hier ga ik veel raceplezier mee hebben.
Kan je eens wat plaatjes van die race gig met Recaro laten zien? Die ken ik nog niet.

Wat een gave set overigens!!

blue-eyes

Als je die stoel ook nog elektrisch kan verstellen ben je de baas :D ;)

Gaaf gedaan!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

treky22

Die rig is een zelfbouw rig, met zero flex.
Hierop zit een Recaro stoel, met aan de zijkant de bediening voor de stoel. Dit werkt via een accu. Zodra volgende week de stoel hier is, zal ik foto's maken. En nee, het is niet met het bekende 80/40 alu profiel gemaakt.
Ziet er simpeler uit, maar werkt perfect.
Ik neem het frame met stoel van een mede FMN-racer over.

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Kwabbernoot

Quote from: Blue-Eyes on August 24, 2020, 21:42:12
Als je die stoel ook nog elektrisch kan verstellen ben je de baas :D ;)

Gaaf gedaan!
Als dit een reactie op mijn post is dan: ja, ik kan hem elektrisch verstellen. Althans, voor- en achteruit, hoogte voor en achter, rugleuning en hoofdsteun. De stoel zou nog meer kunnen (lendesteun hoogte en diepte (?), lengte van de zitting en de zijkanten van de zitting kunnen nog omhoog en omlaag klappen) maar dat werkt normaal gesproken via de boordcomputer. Net zoals het geheugen. Dat laatste wil ik nog wel implementeren via een Arduino maar dat wordt denk ik een winterprojectje. Dat moet denk ik wel te doen zijn, ik moet alleen de juiste draden zien te vinden.

Quote from: treky22 on August 24, 2020, 22:07:27
Die rig is een zelfbouw rig, met zero flex.
Hierop zit een Recaro stoel, met aan de zijkant de bediening voor de stoel. Dit werkt via een accu. Zodra volgende week de stoel hier is, zal ik foto's maken. En nee, het is niet met het bekende 80/40 alu profiel gemaakt.
Ziet er simpeler uit, maar werkt perfect.
Ik neem het frame met stoel van een mede FMN-racer over.

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk



Nice. Accu wegdoen en gewoon aansluiten op een 12VDC 10A voeding (die heb je al voor onder de 20 euro) en je bent het mannetje.

Groeten...