Verkoop via Audiomarkt.de en betalen met Paypal, riskant?

Started by jeepee, May 12, 2017, 16:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeepee

Ik heb mijn versterker via Audiomarkt.de aangeboden.
Nu heb ik een koper, ik zou via e-mail adres dat het een Chinese naam was, met een Duits adres, die alleen wil betalen met Paypal.
Nu heb ik wel eens gelezen dat dat risico's in zich draagt omdat koper gewoon kan retourneren en dat dan geld automatisch wordt terug gestort. Terwijl koper evt met versterker kan rotzooien bv, of een defect apparaat terug stuurt.
Wat zijn ervaringen en meningen over Paypal betalingen indien via Audiomarkt.de?


Sopper

Persoonlijk nog nooit problemen gehad met de combinatie audiomarkt en Paypal.
En ja, ook wel eens aan een Chinese naam verkocht.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

i2Paq

Aangetekend en verzekerd verzenden, betalen via PayPal alszijnde goederen of diensten, lijkt mij weinig risico.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

jeepee

Nou, ik heb wel verhalen gelezen dat mensen na een tijdje hun versterker of cd speler weer terug kregen. En dat je dat dan een hoop verzendkosten kwijt bent, en evt je product in slechte staat terug kreeg. En dat je die evt beschadiging niet kon claimen of althans nauwelijks te bewijzen.

Maar het is nuttig te lezen als mensen als verkoper goede ervaringen hadden verkoop en paypal.

Sopper

Quote from: jeepee on May 12, 2017, 17:02:37
Nou, ik heb wel verhalen gelezen dat mensen na een tijdje hun versterker of cd speler weer terug kregen. En dat je dat dan een hoop verzendkosten kwijt bent, en evt je product in slechte staat terug kreeg. En dat je die evt beschadiging niet kon claimen of althans nauwelijks te bewijzen.

Maar het is nuttig te lezen als mensen als verkoper goede ervaringen hadden verkoop en paypal.

Daarom ook vooraf duidelijk foto's maken rondom en bewaren.
Doe ik met alle apparatuur die ik verkoop, ook via andere aanbieding sites.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

jeepee

Quote from: Sopper on May 12, 2017, 17:05:58
Daarom ook vooraf duidelijk foto's maken rondom en bewaren.
Doe ik met alle apparatuur die ik verkoop, ook via andere aanbieding sites.
Dat is idd een goede tip.

Zweitse

Nog nooit problemen gehad, wel inderdaad foto's maken en deze ook aan de koper verzenden. Ook even goede afspraken met de koper maken wie de PayPal fee gaat betalen ;)

dennism

Tja, als verkoper zou ik nooit Paypal willen gebruiken. Paypals kopers bescherming is zo streng dat je bij een eventueel geschil als verkoper bijna altijd aan het kortste eind trekt. Al met al, de andere partij zal 100% te vertrouwen moeten zijn, anders gebruik ik geen paypal bij verkoop.

dat gezegd te hebben, zou ik iets 2de hands kopen dan wil ik als koper juist gebruik maken van Paypal (zorg er als koper wel voor dat de verkoper geen Friends and family betaling vraagt, daar zit namelijk geen bescherming op en wordt zeer veel door oplichters gebruikt) juist vanwege de zeer goede kopers bescherming.

En daar zit dus ook een beetje de spagaat, als verkoper wil je eigenlijk geen paypal gebruiken, want tref je een malafide koper dan zal je in de regel altijd aan het kortste eind trekken, terwijl als koper er geen betere betaal optie is voor gebruik op 2de hands platformen juist omdat je zo goed beschermd bent tegen malafide verkopers (tenzij je in de friends and family betaling truc trapt).

martin778

Quote from: jeepee on May 12, 2017, 16:18:22
Ik heb mijn versterker via Audiomarkt.de aangeboden.
Nu heb ik een koper, ik zou via e-mail adres dat het een Chinese naam was, met een Duits adres, die alleen wil betalen met Paypal.
Nu heb ik wel eens gelezen dat dat risico's in zich draagt omdat koper gewoon kan retourneren en dat dan geld automatisch wordt terug gestort. Terwijl koper evt met versterker kan rotzooien bv, of een defect apparaat terug stuurt.
Wat zijn ervaringen en meningen over Paypal betalingen indien via Audiomarkt.de?

Dat is inderdaad zo daarom als verkoper moet je het nooit via PayPal doen. Vooral omdat het een Chinees is, heb je het risico dat ze het apparaat naar China verschepen om na te bouwen, slopen en vervolgens bij PP claimen dat je een defect apparaat had verkocht.

Dirk

yep, die Chinezen kopiëren immers alles wat ze in handen krijgen  :sarcasm:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

brtram

Welke betalingsmogelijkheid, wil je de koper dan wel aanbieden?

Vooraf geld overmaken op jouw bankrekening lijkt mij voor een koper totaal niet aantrekkelijk  ;)

brtram


jeepee

Quote from: brtram on May 13, 2017, 11:51:50
Welke betalingsmogelijkheid, wil je de koper dan wel aanbieden?

Vooraf geld overmaken op jouw bankrekening lijkt mij voor een koper totaal niet aantrekkelijk  ;)
Zo heb ik al mijn spullen op het forum hier gekocht. Maar ook op Marktplaats.

martin778

Quote from: brtram on May 13, 2017, 11:55:05
Kopiëren? Het origineel komt al uit China  ;D

Ze jagen juist op de merken die vaak een simpel en toch doeltreffend ontwerp hebben, die zij desnoods nog kunnen manipuleren om aan copyright te ontkomen (niet dat copryrighting hen uberhaupt interesseert ;) )
Nelson Pass, Krell 50, Quad, Naim, Goldmund of Musical Fidelity, om maar een paar te noemen. Allemaal al massal nagebouwd.